AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #1 Skrevet 20. juni 2019 Jeg har alltid hatet nynorsk. Om jeg ikke kommer inn på drømmestudiet så vil det garantert være på grunn den teite nynorsken. Men i dag fikk jeg karakteren i nynorsk. Det ble 6 og nynorsken trakk faktisk opp snittet mitt. Da blir det å studere førstevalget mitt til høsten. Nå elsker jeg nynorsk. Skal ned til bokhandlere etterpå og kjøpe en nynorsk roman. Bare til info fordi jeg er så glad. Anonymkode: b74c4...5eb 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #2 Skrevet 20. juni 2019 Gratulerer med god karakter! Og i beruselsen synes eg du skal love deg sjølv å lese minst ein roman på nynorsk kvart år. Nynorsk er eit vakkert skriftspråk. Og no kjenner eg at eg aldri burde ha endra skriftspråk på vgs. Anonymkode: 99410...761 2
abc123detvardet Skrevet 20. juni 2019 #3 Skrevet 20. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om jeg ikke kommer inn på drømmestudiet så vil det garantert være på grunn den teite nynorsken. Så hatet baserer seg på hvilke karakter du fikk? Det er idiotisk Er lite optimalt å ha to skriftspråk. Ifølge riksmålsforbundet bruker kun 12.2% nynorsk. Hva er poenget med å ha det? 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #4 Skrevet 20. juni 2019 2 timer siden, abc123detvardet skrev: Så hatet baserer seg på hvilke karakter du fikk? Det er idiotisk Er lite optimalt å ha to skriftspråk. Ifølge riksmålsforbundet bruker kun 12.2% nynorsk. Hva er poenget med å ha det? Oslofjomp Anonymkode: dbfc1...b78 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #5 Skrevet 20. juni 2019 2 hours ago, abc123detvardet said: Så hatet baserer seg på hvilke karakter du fikk? Det er idiotisk Er lite optimalt å ha to skriftspråk. Ifølge riksmålsforbundet bruker kun 12.2% nynorsk. Hva er poenget med å ha det? Poenget med å ha nynorsk, handlar blant anna om å verna om kulturarva vår. Eg er samd med deg; vi kan gjerne ha berre eitt offisielt skriftspråk i Noreg, men berre om dette eine skriftspråket er nynorsk. Nynorsk er ikkje vanskeleg, men diverre har det fått eit uheldig rykte. Eg tykkjer vi skal satsa på eit nynorsklyft, for å heidra dialektmangfaldet, den lille språknasjonen som vi er, og ikkje minst kulturarva. Anonymkode: 4e02c...bbb 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #6 Skrevet 20. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget med å ha nynorsk, handlar blant anna om å verna om kulturarva vår. Eg er samd med deg; vi kan gjerne ha berre eitt offisielt skriftspråk i Noreg, men berre om dette eine skriftspråket er nynorsk. Nynorsk er ikkje vanskeleg, men diverre har det fått eit uheldig rykte. Eg tykkjer vi skal satsa på eit nynorsklyft, for å heidra dialektmangfaldet, den lille språknasjonen som vi er, og ikkje minst kulturarva. Anonymkode: 4e02c...bbb Der var høveleg med eit slikt svar på nynorsk. Ellers hadde det ikke hatt truverde. Føresler og at du byter ut "lille" med "vesle", slik at ein held fana høgt. Anonymkode: f2beb...5dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå