AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #1 Skrevet 20. juni 2019 Vi planlegger å reise bort i høstferien i år. Egentlig første høstferieturen vi kommer til å ha sammen. Tenker på byene nevnt i overskriften. København har vi vært i alle tre, men noen år siden. Det er jo tivoli som trekker 9 åringen dit. Ser de åpner vel opp første helga i oktober med Halloween tema. Ingen av oss har vært i de to andre byene. Hva er det å gjøre i disse to byene for 9 åringen? Det er jo snakk om oktober. Både København og Gdansk kan vel være ganske kalde på den tiden av året? Ser det er badeland i Sopot og Reda. Var litt blanda tilbakemeldinger på disse, med tanke på antall gjester osv, men da var det snakk om regnværsdager i juli. Sånn sett fant jeg ikke ut om det var åpent i oktober ei gang. Akvariet i Barcelona får jo skryt, men er det andre ting som passer en 9 åring? Mannen min og jeg drømmer jo om Barcelona, mat og vin, men det blir jo ikke det samme sammen med ei på 9. Noen som har noen gode råd og anbefalinger til oss? Anonymkode: 9fab4...e41
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #2 Skrevet 20. juni 2019 Jeg har vært i alle tre byene flere ganger og hadde så absolutt dratt til Barcelona i høstferien... Barcelona vil nok ha best temperatur, og det er bystrand der slik at det er glimrende å kombinere med et par dager på stranda! Det er både akvarium, lekepark (Happy Park innendørs) og et kult vitenskapsmuseum Cosmocaixa. Jeg er forøvrig veldig glad i København, men hadde nok valgt B fremfor K i høstferien - Anonymkode: ffec3...d54 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #3 Skrevet 20. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært i alle tre byene flere ganger og hadde så absolutt dratt til Barcelona i høstferien... Barcelona vil nok ha best temperatur, og det er bystrand der slik at det er glimrende å kombinere med et par dager på stranda! Det er både akvarium, lekepark (Happy Park innendørs) og et kult vitenskapsmuseum Cosmocaixa. Jeg er forøvrig veldig glad i København, men hadde nok valgt B fremfor K i høstferien - Anonymkode: ffec3...d54 Tusen takk for svar. :-) Foretrekker du hotell eller airbnb der? Anonymkode: 9fab4...e41
Kjetil E Skrevet 20. juni 2019 #4 Skrevet 20. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi planlegger å reise bort i høstferien i år. Egentlig første høstferieturen vi kommer til å ha sammen. Tenker på byene nevnt i overskriften. København har vi vært i alle tre, men noen år siden. Det er jo tivoli som trekker 9 åringen dit. Ser de åpner vel opp første helga i oktober med Halloween tema. Ingen av oss har vært i de to andre byene. Hva er det å gjøre i disse to byene for 9 åringen? Det er jo snakk om oktober. Både København og Gdansk kan vel være ganske kalde på den tiden av året? Ser det er badeland i Sopot og Reda. Var litt blanda tilbakemeldinger på disse, med tanke på antall gjester osv, men da var det snakk om regnværsdager i juli. Sånn sett fant jeg ikke ut om det var åpent i oktober ei gang. Akvariet i Barcelona får jo skryt, men er det andre ting som passer en 9 åring? Mannen min og jeg drømmer jo om Barcelona, mat og vin, men det blir jo ikke det samme sammen med ei på 9. Noen som har noen gode råd og anbefalinger til oss? Anonymkode: 9fab4...e41 Er niåringen din fotballinntresert så er det jo omvisninger på Europas største fotballstadion Nou Camp. En tur opp på Montjuk høyden. Hit kommer du opp med først en bane ala Fløybanen og deretter en gondolbane videre opp. Flott utsikt over byen havna og havet. Finnes og et annet ås/fjellområde i utkanten av Barcelona hvor de har en fornøyelsespark. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #5 Skrevet 20. juni 2019 1 minutt siden, Kjetil E skrev: Er niåringen din fotballinntresert så er det jo omvisninger på Europas største fotballstadion Nou Camp. En tur opp på Montjuk høyden. Hit kommer du opp med først en bane ala Fløybanen og deretter en gondolbane videre opp. Flott utsikt over byen havna og havet. Finnes og et annet ås/fjellområde i utkanten av Barcelona hvor de har en fornøyelsespark. Takk for svar, niåringen er vel ikke så fotballinteressert, men pappaen er. ;-) Montjuk høyden hørtes interessant ut. Det tror jeg kan være perfekt for oss alle. :-) Anonymkode: 9fab4...e41 1
Kjetil E Skrevet 20. juni 2019 #6 Skrevet 20. juni 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, niåringen er vel ikke så fotballinteressert, men pappaen er. ;-) Montjuk høyden hørtes interessant ut. Det tror jeg kan være perfekt for oss alle. :-) Anonymkode: 9fab4...e41 Jeg vet ikke om du husker OL i Barcelona 1992. Men man hadde da noen svært spektakulære bilder fra stupøvelsene. https://www.youtube.com/watch?v=kAZSphX1xMM Stup og svømme arenaen lå/ligger akkurat der hvor du går over fra Fløybanen til Gondolbanen.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #7 Skrevet 20. juni 2019 3 minutter siden, Kjetil E skrev: Jeg vet ikke om du husker OL i Barcelona 1992. Men man hadde da noen svært spektakulære bilder fra stupøvelsene. https://www.youtube.com/watch?v=kAZSphX1xMM Stup og svømme arenaen lå/ligger akkurat der hvor du går over fra Fløybanen til Gondolbanen. Kult! Er det åpent der for publikum? Altså kan man bade der? Oppvarmet basseng? Anonymkode: 9fab4...e41 1
Kjetil E Skrevet 20. juni 2019 #8 Skrevet 20. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kult! Er det åpent der for publikum? Altså kan man bade der? Oppvarmet basseng? Anonymkode: 9fab4...e41 Det er ihvertfall åpent om sommeren, usikker såpass sent som dere planlegger. Var og uteservering der. Her er hjemmesiden til annlegget. https://guia.barcelona.cat/detall/piscines-municipals-montjuic_92086000228.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå