AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #41 Skrevet 20. juni 2019 3 hours ago, Druid said: På det punktet jeg begynte å se at formueskatt ville bli en utfordring, fikk jeg ett selskap til å løse det for meg. Hvordan løste de det? Anonymkode: 9a552...026
Druid Skrevet 20. juni 2019 #42 Skrevet 20. juni 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes denne skatten slår ekstremt urettferdig ut. Min mor arvet penger hennes far hadde brukt hele livet på å spare opp. Ikke ekstremt mye, men nok til å sikre familien mot de fleste uforutsette hendelser. Pengene står i et firma, og hun må betale formuesskatt av dem. Problemet er bare at hun må betale mer i skatt enn hva hun har i inntekt (normal inntekt), som gjør at hun må ta ut utbytte av firmaet for å få betalt skatten, noe som igjen fører til at hun står med høyere inntekt neste år. Som igjen utløser mer skatt, høyere utbytte og høyere inntekt året etter. Sånn går det, i år har hun betalt en million i skatt og har en inntekt på 500.000. Sånn vil tralten fortsette til det er tomt for penger. Skjønner ikke at noen kan kalle det rettferdig. Anonymkode: d09af...bac Høres ut som ett dødt selskap som ikke er levedyktig, om det ikke høstes utbytte nok for å takle kapital forrentning. Hun bør snakke med en regnskapsfører, og få rådgivning om regnskapsføring og skatt. Denne typen problem er velkjent fra når man prøver bygge en bedrift med høyere tempo enn basert på organisk vekst; det er ett sykdomstegn når bedriften er funksjonelt.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #43 Skrevet 20. juni 2019 1 time siden, Isambard skrev: Jeg synes formueskatt er helt supert. Straff for å spare? Inntektsskatt er i så fall straff for å jobbe. Er det mer rettferdig? Er det en mer moralsk høyverdig å sitte på en formue enn å jobbe? Det er faktisk helt greit å betale skatt når man har penger. Jeg er selv et lite kapitalistsvin, så jeg snakker av erfaring. Problemet er at ikke alle som betaler formueskatt har masse penger. Minstepensjonister med nedbetalt hus kan lett risikere å måtte betale formueskatt. Anonymkode: 509d0...784 1
Druid Skrevet 20. juni 2019 #44 Skrevet 20. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan løste de det? Anonymkode: 9a552...026 Skatteplanlegging og skattetilpassing er avhengig av behovene dine, og blir tilpasset individuelt. Men i mitt tilfelle handler det mye om selskap og kapitalforvaltning. 1
Missfitness Skrevet 20. juni 2019 #45 Skrevet 20. juni 2019 Formueskatt blir helt feil i mitt hode. Trolig basert på misunnelse som mange andre skatter. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #46 Skrevet 20. juni 2019 Skatt blir alltid urettferdig. Den meste rettferdige skatten er forbruksskatten, momsen. Skatt på skatt er dessverre ganske vanlig i skattehelvetet Norge, strøm og bensin mm dobbelbeskattes veldig. Norge hadde vært tjent med å redusere lønningene, og skattene, betydelig. Da ville vi som innbyggere fått den samme økonomien målt i kjøpekraft, og politikerne ville fått atskillig færre milliarder å sløse bort på idiotiske ting. Men så lenge folk digger AP, SV og likesinnede, vil problemet bare øke og øke. Anonymkode: 54ba9...42c 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #47 Skrevet 20. juni 2019 7 minutter siden, Druid skrev: Skatteplanlegging og skattetilpassing er avhengig av behovene dine, og blir tilpasset individuelt. Men i mitt tilfelle handler det mye om selskap og kapitalforvaltning. Takk for svar Anonymkode: a44a3...8d6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #48 Skrevet 20. juni 2019 12 minutter siden, Druid said: Skatteplanlegging og skattetilpassing er avhengig av behovene dine, og blir tilpasset individuelt. Men i mitt tilfelle handler det mye om selskap og kapitalforvaltning. Hva betyr "selskap og kapitalforvaltning"? Det er veldig vagt. Hadde du et eget selskap fra før som var årsaken til inntekten, og som du kunne strukturere på en annen måte? Anonymkode: 9a552...026
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #49 Skrevet 20. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er det som er så galt med det her. Med mindre man får pengene til å vokse, så vil alle pengene til slutt være betalt inn som skatt. Men er du sikker på at det ikke finnes en bedre måte å forvalte disse pengene på? Hør med litt forskjellig skatteadvokater. Anonymkode: 509d0...784 Ja ikke sant, det er så ille. De eneste denne skatten påvirker er vanlige folk med god råd, som min mor eller gjeldsfrie pensjonister feks. De som staten prøver å «ta» som Røkke og Stordalen klarer enkelt å sno seg unna denne skatten. Det er vanlige folk som har spart/arvet som blir påvirket, ikke de virkelig rike... 59 minutter siden, Druid skrev: Høres ut som ett dødt selskap som ikke er levedyktig, om det ikke høstes utbytte nok for å takle kapital forrentning. Hun bør snakke med en regnskapsfører, og få rådgivning om regnskapsføring og skatt. Denne typen problem er velkjent fra når man prøver bygge en bedrift med høyere tempo enn basert på organisk vekst; det er ett sykdomstegn når bedriften er funksjonelt. Jeg kjenner ikke detaljene, men firmaet er ikke i bruk det er bare opprettet for å holde pengene. Firmaet «gjør» altså ingenting. Hun har en rådgiver i sånn formuesforvaltningsfirma så regner med de har kontroll på ting. Det var ikke poenget Anonymkode: d09af...bac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå