Gå til innhold

Tenker litt på noe jeg så i en barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en liten stund siden sto jeg på en parkeringsplass utenfor en barnehage en stund fordi jeg ventet på noen. Jeg eller den andre har ikke noe med den barnehagen å gjøre. Men mens jeg sto der observerte jeg noe som jeg har tenkt litt på etterpå.

Fem-seks unger sprang rundt i et område som er litt skogsaktig. Så kommer en voksen og brøler (ja faktisk!) til dem om at det ikke er lov å tisse i skogen. Så tok han for seg en og en unge og spurte om de hadde tisset. Halvparten innrømte det. Så roper han at 'de skal sitte på stolen frem til de blir hentet'. Klokken var bare 14, så det er jo godt mulig at de ikke ville bli hentet før om 2-3 timer. En av ungene begynte å gråte, og ville ikke, men han dro barnet i armen for å få ham med. Jeg reagerte veldig på oppførselen til den voksne her. Har flere barn som har gått i barnehage, har aldri sett lignende behandling. Men er det vanlig? Fikk vondt av de barna..  

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke vanlig, har jobbet i 5 forskjellige barnehager og ingen voksne har oppført seg slik ovenfor barna.

Anonymkode: 2bc17...70e

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

For en liten stund siden sto jeg på en parkeringsplass utenfor en barnehage en stund fordi jeg ventet på noen. Jeg eller den andre har ikke noe med den barnehagen å gjøre. Men mens jeg sto der observerte jeg noe som jeg har tenkt litt på etterpå.

Fem-seks unger sprang rundt i et område som er litt skogsaktig. Så kommer en voksen og brøler (ja faktisk!) til dem om at det ikke er lov å tisse i skogen. Så tok han for seg en og en unge og spurte om de hadde tisset. Halvparten innrømte det. Så roper han at 'de skal sitte på stolen frem til de blir hentet'. Klokken var bare 14, så det er jo godt mulig at de ikke ville bli hentet før om 2-3 timer. En av ungene begynte å gråte, og ville ikke, men han dro barnet i armen for å få ham med. Jeg reagerte veldig på oppførselen til den voksne her. Har flere barn som har gått i barnehage, har aldri sett lignende behandling. Men er det vanlig? Fikk vondt av de barna..  

Kan du varsle fra om dette til kommunen?

Anonymkode: 86b23...8a5

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du varsle fra om dette til kommunen?

Burde jeg gjøre det? Når jeg sto der så tenkte jeg egentlig at jeg nesten skulle brutt inn og blandet meg. Men så tøff er jeg ikke, tydeligvis. Ville høre om det bare var meg som overreagerer, og hva andre tenker om dette. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke vanlig, har jobbet i 5 forskjellige barnehager og ingen voksne har oppført seg slik ovenfor barna.

Bra! Jeg følte at det var veldig feil. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Burde jeg gjøre det? Når jeg sto der så tenkte jeg egentlig at jeg nesten skulle brutt inn og blandet meg. Men så tøff er jeg ikke, tydeligvis. Ville høre om det bare var meg som overreagerer, og hva andre tenker om dette. 

Jeg ville varslet kommunen.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Bra! Jeg følte at det var veldig feil. 

Og det er det, anbefaler deg å kontakte kommunen å fortelle saken, og selvfølgelig hvilken barnehage det gjelder.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye bedre å varsle kommunen enn å varsle styrer/avdelingsleder i den barnehagen det gjelder.

• Liker 7
Skrevet

Ikke akseptabel oppførsel! Forsåvidt greit nok at tissing ute på barnehagens område ikke er tillatt fordi barn går å leker alle steder. Samtidig så burde jo egentlig barna fått skryt for å ha trukket seg unna og gjort det i skogen. Men uansett tillatt eller ei så skal det verken brøles, tas i "skammekrok"/benk eller dras etter i armen. Normale voksne ville satt seg ned med barna og snakket om hendelsen på en rolig måte. 

• Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye bedre å varsle kommunen enn å varsle styrer/avdelingsleder i den barnehagen det gjelder.

Ja det skjønner jeg. Lurer på om jeg skal sende dem en epost. Det er greit og innafor det, eller?

Jeg vet jo ikke hele situasjonen, men så nok til at jeg mener at jeg har grunnlag nok. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Luckiness skrev:

Ikke akseptabel oppførsel! Forsåvidt greit nok at tissing ute på barnehagens område ikke er tillatt fordi barn går å leker alle steder. Samtidig så burde jo egentlig barna fått skryt for å ha trukket seg unna og gjort det i skogen. Men uansett tillatt eller ei så skal det verken brøles, tas i "skammekrok"/benk eller dras etter i armen. Normale voksne ville satt seg ned med barna og snakket om hendelsen på en rolig måte. 

Ja det er jo det jeg tenker også. Og han var rimelig høylytt og krass i stemmen gjennom hele episoden. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Ja det skjønner jeg. Lurer på om jeg skal sende dem en epost. Det er greit og innafor det, eller?

Jeg vet jo ikke hele situasjonen, men så nok til at jeg mener at jeg har grunnlag nok. 

Ville absolutt ha sendt en e-post. Ofte lettere det enn å ringe om sånne situasjoner. 

Anonymkode: 2f3ec...85b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Ja, send E-post.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har nå sendt en epost til kommunen. De kommet sikkert ikke til å svare meg, men ihvertfall har jeg sagt ifra. Takk for støtten! 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Jeg har nå sendt en epost til kommunen. De kommet sikkert ikke til å svare meg, men ihvertfall har jeg sagt ifra. Takk for støtten! 

Så flott at du har varslet kommunen :hjerte: 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Bare en liten oppdatering: fikk svar tilbake hvor de takket for at jeg sa ifra og at de følger opp saken. Så da håper jeg de faktisk gjør det 😊

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Rakk du å notere ned den voksne sitt bilskilt da, eller noe annet gjenkjennbart ved vedkommende?

Anonymkode: 39dff...ce0

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Rakk du å notere ned den voksne sitt bilskilt da, eller noe annet gjenkjennbart ved vedkommende?

De var i skogen. Hvordan tror du at denne personen hadde bilen sin der?

Anonymkode: 189c4...a34

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Bare en liten oppdatering: fikk svar tilbake hvor de takket for at jeg sa ifra og at de følger opp saken. Så da håper jeg de faktisk gjør det 😊

Så bra :) 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han var jo på jobb i barnehagen. Kanskje en av de ti-femten bilene på parkeringsplassen var hans, men det er jo umulig å vite. Men jeg kan beskrive ham utseendemessig ja. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...