AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #21 Del Skrevet 8. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kunne ikke bodd i Danmark, så lenge helsevesenet deres er slik som det er. Bruker tvang unødvendig når det kommer til enkelte diagnoser som de mener er psykisk, men som de fleste andre land mener er fysisk. Anonymkode: a141a...572 Eh? Dette er vel mer typisk for Norge? kan du utdype? Anonymkode: 37cde...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #22 Del Skrevet 8. mars 2020 Dårligere lønn, dyrere boliger og å pusse opp, minst like store problemer i offentlige systemer(i alle fall i helse som jeg har hørt mest om) minst like store problemer med høyreekstreme, mindre hus, mindre natur, mindre dialekter. Men de har god mat og vin i butikken Anonymkode: 99653...f7d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #23 Del Skrevet 8. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dårligere lønn, dyrere boliger og å pusse opp, minst like store problemer i offentlige systemer(i alle fall i helse som jeg har hørt mest om) minst like store problemer med høyreekstreme, mindre hus, mindre natur, mindre dialekter. Men de har god mat og vin i butikken Anonymkode: 99653...f7d hva synes de om nordmen? Anonymkode: 37cde...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #24 Del Skrevet 9. mars 2020 Jeg forstår ikke helt dere som sier danskene ikke forstår norsk, aldri hatt dette problemet med å bli forstått. Anonymkode: 11664...259 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camlon Skrevet 9. mars 2020 #25 Del Skrevet 9. mars 2020 Jeg har bodd i Danmark, og det er fordeler og ulemper med å bo der. Lønningene var høyere i Norge, men det forandret seg etter at kronen falt i 2016. Levekostnadene er også omtrent det samme, det er billigere å handle i butikken, billigere med bredbånd og mobil, men du må betale mer i strøm. Danmark har ikke like mange firkantete regler. F.eks. når jeg skulle gjøre samme EU-visum søknad i Norge og Danmark så var forskjellen stor. I Danmark kunne jeg møte opp et kontor, trekke en kølapp for enten å levere dokumentene eller diskutere hva jeg skal levere. I Norge så måtte jeg bestille en time, og det var ingen ledige timer før om en måned. Det var ikke et problem for meg, men det vil selvfølgelig være et problem fordi de som har tidsbegrensinger eller de som har med seg feil dokumenter. At Norge er firkantet er noe jeg har opplevet i mange situasjoner. Men Norge har et bedre velferdsystem, lavere skatter, lavere arbeidsledighet og penere natur. Danmark har en mer interessant utekultur og bedre strender. Jeg føler også at det er lettere å bli kjent med dansker. Personlig hadde jeg nok foretrekket å bo i Danmark, men jeg har ikke familie i Danmark og jeg klarer ikke å prate dansk ordentlig. Så derfor har det aldri vært aktuelt å flytte til Danmark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå