AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #1 Skrevet 19. juni 2019 Jeg er lærer, og trivdes kanskje i jobben i to uker. Jeg liker å undervise og jeg er veldig glad i den kontakten man får med unge mennesker, men jeg er sliten. Jeg er lei av å bli motarbeidet på alle mulige områder.. Hadde jobben min vært å undervise, så hadde jeg elsket det, men det er så mye annet.. Er det noen her som har jobbet som lærer og som nå gjør noe annet? Jeg trenger litt tips. Jeg tenker nok at jeg må bygge på utdanningen på et vis. Hvor jobber du nå og hvordan er arbeidsdagen? Anonymkode: 1abaf...8e6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #2 Skrevet 20. juni 2019 Jeg gikk over i Montessoriskolen. Anbefales. Anonymkode: 645a3...08b
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #3 Skrevet 20. juni 2019 Ja, sluttet for 12 år siden. Savner det også, men trives godt som IKT-konsulent. Anonymkode: 0a5b3...68c 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #4 Skrevet 22. juni 2019 Jeg har akkurat byttet jobb. Men har søkt og styrt i ett år. Har akkurat startet. Men var overlykkelig da jeg fikk den, og veldig glad da jeg hadde min siste arbeidsdag (selv om det var ordentlig trist å si ha det til elevene). Foreløpig er jeg strålende fornøyd! Håper jeg fortsetter å være det fremover også. Har en veldig god følelse og det føles som om dette er riktig for meg. Læreryrket har alt for mye mas og kjas. Synes arbeidsmengden er ekstrem (i hvert fall hvis man er kontaktlærer). Jeg har fått en administrativ jobb i kommunen. Fleksitid har jeg og Og jeg gikk til og med litt opp i lønn (hadde lektor-lønn da jeg jobbet som lærer). Bare begynn å søke! Det kommer til å dukke opp noe bra som du får. Er ikke nødvendigvis slik at du trenger å studere mer heller. lykke til! Anonymkode: c636b...1f1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #5 Skrevet 22. juni 2019 Er du kvalifisert for å jobbe på høyskole/universitet? Da slipper du mye av det andre styret, og kan undervise og forske . Anonymkode: 07aab...14a
degamecesc Skrevet 23. juni 2019 #6 Skrevet 23. juni 2019 On 6/20/2019 at 1:20 AM, AnonymBruker said: Hadde jobben min vært å undervise, så hadde jeg elsket det, men det er så mye annet.. Anonymkode: 1abaf...8e6 Hva mener du med akkurat dette? Jeg skal studere grunnskolelærer selv, er det mye som setter deg ned liksom?
solmåneogstjerner Skrevet 23. juni 2019 #7 Skrevet 23. juni 2019 8 minutter siden, degamecesc skrev: Hva mener du med akkurat dette? Jeg skal studere grunnskolelærer selv, er det mye som setter deg ned liksom? Er en del administrasjon, møter med foreldre osv.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #8 Skrevet 23. juni 2019 7 minutter siden, degamecesc skrev: Hva mener du med akkurat dette? Jeg skal studere grunnskolelærer selv, er det mye som setter deg ned liksom? Ah, lærerstudentens naivitet😜 Undervisningen er bare en liten del av jobben, og omtrent all forberedelse og etterarbeid(inkl. retting) knyttet til undervisning må du gjøre hjemme på kveld og helg. Tida utenom undervisningstimene på jobb suges bort til møter, administrativt arbeid ovenfra med seksjoner og skoleprosjekter og administrativt arbeid tilknyttet elever, rådgivningstjeneste, foreldre osv. Oppå der kommer pressperioder før terminoppgjør der du må rette ekstra prøver i tillegg til ordinære, føre karakter og holde ekstra prøver. Så har du pressperioder med foreldremøter en gang i halvåret og så elevsamtaler to-tre ganger i halvåret. Så må du sende varsler i fag, varsler om fravær og holde fagsamtaler med elever. Påske, vinterferie og høstferie bruker du på å rette og ta igjen forefallende arbeid. Undervisning er kanskje en tredel av tida di. Undervisning og elevene er veldig gøy, det er bare så synd at det er så utrolig liten del av det du må bruke tida di på. Anonymkode: d492e...1a6 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #9 Skrevet 23. juni 2019 På 23.6.2019 den 1.24, AnonymBruker skrev: Er du kvalifisert for å jobbe på høyskole/universitet? Da slipper du mye av det andre styret, og kan undervise og forske . Anonymkode: 07aab...14a Det er veldig vanskelig å få stilling på høyskole/universitet uten doktorgrad nå. Og uten doktorgrad er det på ingen måte sikkert at du får forskningstid, slik at det i praksis blir en ren undervisningsstilling. Anonymkode: 2da21...eb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå