Gå til innhold

Noen som har studert/ studerer psykologi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjorde du etter endt utdannelse i psykologi? Eller hvilken veg kan du eventuelt se for deg å gå?

Anonymkode: c6a77...cda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags psykologiutdanning tenker du på?

Anonymkode: 9ac54...b44

AnonymBruker
Skrevet

Åj, glemte å skrive det.

Mener bachelor.

TS

Anonymkode: c6a77...cda

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange muligheter med psykologikompetanse, men det kan lønne seg å sikte seg inn på en master. Jeg kjenner ikke til alle bachelorløpene rundt omkring, men noen steder kan du bruke det ene året til å fordype deg eller å ta andre fag enn psykologi. Ta en kikk på dette og hva du evt kan tenke deg å kombinere med. 

Det aller viktigste er å tenke igjennom hvilke jobbmuligheter du har der du bor (eller ønsker å bosette deg når du er ferdig). Noen stillinger du kan få kan være de samme som sykepleiere, vernepleiere, sosionomer og barnevernspedagoger får, og der kan du slite i konkurransen. 

Har du annen arbeidserfaring eller kompetanse du kan legge til? 

Undersøk hvilke mastere du kan bli kvalifisert for med en psykologibachelor. Hvilken gren av psykologien er det du er mest interessert i?

Anonymkode: e582f...9e5

AnonymBruker
Skrevet

Som regel med samfunnsvitenskapelige utdannelser så er man (som oftest) nødt til å ha en master. Jobbmuligheten kommer også an på hvorvidt du er villig til å flytte på deg.

Jeg tok en master innenfor veiledning etter psykologi og jobber i dag med arbeidsrettet oppfølging.

Det finnes flere retninger i psykologi. Noen jeg kjenner som tok master innen for utviklingspsykologi jobber i PP-tjenesten. De som tar arbeid og organisasjonspsykologi ønsker ofte jobb innen for HR. 

Det er nok lurt å tenke igjennom hva du egentlig vil jobbe som. Vil du f.eks jobbe i PPT-tjenesten er der lettere å få jobb hvis du er utdannet spesialpedagog. Ønsker du ulike veilederstillinger er det ofte lettere hvis du har sosionom-utdannelse, og da trenger du bare bachelor. 

Anonymkode: 9ac54...b44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...