Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Fattiglusa
Skrevet

Hvordan greie seg på 100 kr i 2 uker?

Alle faste utgifter er betalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke moror ut... Blir det havregøt på vann hver dag da...

Stakar deg. Tror du må forelske deg jeg. For når du er forelsket forsvinner sult følelsen helt, og energi nivået går helt til tops! Tror det var mitt beste råd...

Skrevet

I 2 uker går det an å bare bruke penger på mat. Du må tømme skapet for gryn, pasta, mel, knekkebrød ja alt tørt og se hva du får ut av det.

Bake brød kan du gjøre, hvis du har mel og gjær.

Grøt: havregrøt på vann, risengrøt av den siste melkerest.

Har du fryser? Nå har du anledningen til å rydde ut der.

Spise hos venner?

Vurder hva du skal bruke penger på. Marmelade og ost kan man gå lenge på. Kanskje du må ha litt melk. Nei en hund rekker ikke langt - så lykke til!

Hilsen Trille

Gjest Turi
Skrevet

Kjøp noen billige ferdig oppskjærte brød, og frys ned. 2 uker = 4 brød = 60 kroner (godt brød da). Ta opp bare de skivene du skal ha til hvert måltid. En stor bøtte syltetøy koster 15 kroner. En boks bogskinke omtrent det samme. Så har du pålegg. Drikk vann. Tenk positivt. Lykke til!

Ellers har du fått et glitrende tips: Bruk anledningen til å tømme skapene for tørr-varer og fryseren for det den måtte inneholde.

Gjest Også pengeløs nå...
Skrevet

Huff - ikke gøy! Er i samme situasjon nå!

Er kjøkkenskap og fryser bånnskrapt også, eller? Akkurat nå er det en rest med frosne sommerkoteletter på tilbud på RIMI til 24 kr/kg. (Forrige ukes tilbud, men de hadde fortsatt igjen idag i min butikk)

RIMI-kneip koster 5 eller 6 kroner... 1 kg gul løk: 5 kroner.

OBS for denne uken hadde ferske nakkekoteletter til 25 kr/kg. Og selvsagt: Sjekk kilopriser osv og kjøp konsekvent det billigste. Så lite som 100 kr er, hjelper det å spare fem og ti kroner her og der. Spis mye ris eller poteter til middagene. Billig, og mettende.

Ellers:

Har du matvarer i huset, finn fram alt. Lag liste, prøv å tenke kreativ matlaging. Kjipt, men spis opp middagen selv om du ikke synes det er spennende. Husk det er helt midlertidig! På tide å åpne de nederste suspekte pakkene i fryseren og bruke opp gamle rester. I dypfryser holder mat seg nesten ubegrenset. Jeg bryr meg lite om holdbarhetsdato.

Kjøp bare melk og brød om du greier (syltetøy er billig og drøyt pålegg). Ikke brus (selv ikke billigbrus) - drikk vann.

Klesvaskepulver koster 10 kr på Nille, billigere finner du ikke vaskepulver.

Mangler du grønnsaker? Brennesleskudd er svært næringsrikt og inneholder masse mineraler og vitaminer. Klipp toppskudd (rett tid for det nå - bruk hansker eller en plastpose over hånda for å beskytte mot stikk), skyll masse i vann så støv forsvinner. Kokes sammen med gryterett eller klippes opp og blandes i potetstappe (kokes sammen). Smaker godt også!

Går du tom for hudkrem, kjøp Spenol (koster 12 kr!).

Tom for dopapir, bruk lommetørklær, servietter klippet opp (ta med fra bensinstasjoner, kantina etc), silkepapir, i verste fall avispapir (men det er nok ikke renholdsverket fornøyd med...). Ellers må du nesten greie deg uten annen kosmetikk/pleieprodukter. Tigg litt av en venninne om du går tom for sjampo etc.

Tenk på at 100-lappen skal gå til mat. Vær kreativ om du går tom for andre husholdningsartikler.

Samle tomflasker så får du et lite tilskudd til en skrapa lommebok.

Er det mulig å gjøre en "jobb" for en av venninnene som kan lønnes? Noe de ikke orker selv, eks. vaske vinduer, stryke tøy eller luke i hagen før 17.mai eller noe lignende?

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjøp 1-2 kneip til 5 pr stk. skjær de opp, ta frem etter behov. = 10,- eventuelt hør med et bakeri om de har brød som skal kastes. Jeg jobbet i et bakeri, utrolige mengder med godt brød som går til grisemat!! Si det er til hesten din..

Et spann med syltetøy. Drittlei blir du nok syltetøy, men det det duger i to uker! ca 15,-

Tøm skap og hyller! Drikk vann.

Pasta/ris/havregryn er billig å kjøpe og kan utgjøre middag i et par uker...

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjøp 1-2 kneip til 5 pr stk. skjær de opp, ta frem etter behov. = 10,- eventuelt hør med et bakeri om de har brød som skal kastes. Jeg jobbet i et bakeri, utrolige mengder med godt brød som går til grisemat!! Si det er til hesten din..

Et spann med syltetøy. Drittlei blir du nok syltetøy, men det det duger i to uker! ca 15,-

Tøm skap og hyller! Drikk vann.

Pasta/ris/havregryn er billig å kjøpe og kan utgjøre middag i et par uker...

Gjest gjest1
Skrevet
Hvordan greie seg på 100 kr i 2 uker?

Alle faste utgifter er betalt.

Hehe... Ingen uvanleg situasjon for studentar, i alle fall! Gjer som dei andre, tøm skapa for tørrmat og ymse, ein kan leve lenge på havregraut og vatn! :)

Gjest Madeline
Skrevet

Gå ofte på besøk til familie og venner de neste 2 ukene. Er du heldig blir det litt mat på deg da. En del matbutikker har smaksprøver på forskjellig mat rett som det er. Benytt deg av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...