AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #1 Skrevet 19. juni 2019 Jeg er fortvilet. Jeg vurderer virkelig å ta mitt eget liv. Etter å ha prøvd så mye frem og tilbake med studier, orker ikke engang å forklare hvor mye jeg har gjort, fant jeg eeendelig ut, i en alder av 22 (er 23), at jeg ville studere rettsvitenskap. SÅ mange mente at dette passet meg, og ettersom jeg vurderte studiet også på videregående og synes det er interessant så valgte jeg å gå for dette. Jeg tok derfor opp fag for å komme inn. I dag fikk jeg tilbake eksamenskarakterene. Jeg trodde jeg hadde gjort det sååå bra på ALLE, men jeg fikk ikke forbedret en eneste en. Jeg ligger to poeng over snittet i Tromsø, men jeg vet snittet øker altfor mye. Det er ingenting annet jeg vil gå. Jeg har sett gjennom alt på Samordna, jeg har reflektert såååå mye. Jeg føler meg også så utrolig mislykka. Hvorfor får jeg ikke til en driiitt i livet mitt????? Ingen har troa på meg, og jeg er virkelig et vrak nå. JEG ER INGENTING!!! Jeg trenger så sårt hjelp. Noen vil kanskje råde meg til å ta opp fag et år til. Men jeg som trodde jeg var god i norsk, gjorde det dårlig. Jeg har kun en 4'er, til tross for at jeg eeelsker å skrive og reflektere. Dessuten nekter jeg å ta opp fag samtidig som jeg jobber ett år til. Jeg er såååå lei av livet mitt, og vurderer derfor å ta livet mitt. Jeg ser ingen framtid, og hater livet som det er nå. Og uansett hva framtiden bringer, så vil jeg alltid se tilbake på årene etter videregående som helt forjææævelige. Jeg orker ikke engang å gå innpå det. Vær så snill å ikke sett livet mitt i sammenheng med folk som har det verre enn meg. Husk at jeg må sammenligne meg med mine omstendigheter. Livet går sååå imot meg. Anonymkode: 5b1cf...b76
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #2 Skrevet 19. juni 2019 Jeg anbefaler deg å skrive innlegget ditt på nytt, uten selvmordspraten. Det er ikke lov å snakke om på KG. Anonymkode: 34671...bdf 12
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #3 Skrevet 19. juni 2019 Slik jeg leser dette, bør du ta kontakt med legevakten med en gang! Anonymkode: ec810...b85 8
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #4 Skrevet 19. juni 2019 Det har du helt rett i, jeg bryter regelverket ... Beklager. Anonymkode: 5b1cf...b76
Thie Skrevet 19. juni 2019 #7 Skrevet 19. juni 2019 Snakk med noen om dette utenom forumet ❤️ Ring gjerne til https://www.kirkens-sos.no/ 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #8 Skrevet 19. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har du helt rett i, jeg bryter regelverket ... Beklager. Anonymkode: 5b1cf...b76 Det går fint, jeg bare anbefaler deg å starte en ny tråd fordi denne kommer til å bli stengt. Klem til deg. Anonymkode: 34671...bdf 2
barbent Skrevet 19. juni 2019 #10 Skrevet 19. juni 2019 du burde søke hjelp med en gang, har selv vært langt nede av andre grunner, fikk hjelp av psykolog og har blitt mye bedre Lykke til kjære❤️stå på og aldri gi opp❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #11 Skrevet 19. juni 2019 Kjære deg. Er du i ett miljø med veldig mye press? Har du venner og familie som presser mye? Å skulle ønske å ikke leve mer grunnet studie, er veldig trist. Tenk på hele livet du har foran deg. Du kommer til å klare det! Og om ikke så blir det uansett bra til slutt.. Anonymkode: 59f4f...309 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #12 Skrevet 19. juni 2019 jeg vil at du skal leve. Anonymkode: de44b...8fa 6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #13 Skrevet 19. juni 2019 Du trenger noen å snakke med for å finne en løsning. Du har mange muligheter men akkurat nå ser du bare den muligheten du ikke har for øyeblikket. Noen som kan tenke og kaste ball med deg ville vært veldig til hjelp, f.ex. bare det å starte en tråd her uten det med selvmord vil sikkert treffe noen som har hatt samme dilemma og har kommet videre fra det. Anonymkode: 45557...a29 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #14 Skrevet 19. juni 2019 Hvis du reelt er suicidal så ringer du legevakten 116 117. Hvis du bare er drittlei alt og alle og kommer til å føle deg bedre imorra, så hår du å legger deg. Anonymkode: aedca...d03 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #15 Skrevet 19. juni 2019 Livet har så mye mer å by på enn studier og karakterer! Senk skuldrene og betro deg til noen du er fortrolig med. Kanskje h*n kan hjelpe deg å ta kontakt med legen din eller en psykolog. Det finnes hjelp å få for å sortere tanker og følelser som de du sliter med. Lykke til - du kommer til å få det bedre bare du tar imot hjelpen du trenger! Anonymkode: 31d71...5c5 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #17 Skrevet 19. juni 2019 Ikke gi opp ❤️ Værsåsnill 💛 Det er så meningsløst! Livet byr på utfordringer, men ikke mist håpet. 🧡 Om du tar et slikt valg, så kan det påvirke andre på en veldig negativ måte. Jeg vet. Jeg har opplevd noen jeg var veldig glad i tok et slikt valg. Å det er utrolig vondt, den sorgen må jeg bære med meg hele livet. Vær så snill å ikke gi opp 💜 Anonymkode: 9dfb7...4d9 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #18 Skrevet 19. juni 2019 Just now, AnonymBruker said: Ikke gi opp ❤️ Værsåsnill 💛 Det er så meningsløst! Livet byr på utfordringer, men ikke mist håpet. 🧡 Om du tar et slikt valg, så kan det påvirke andre på en veldig negativ måte. Jeg vet. Jeg har opplevd noen jeg var veldig glad i tok et slikt valg. Å det er utrolig vondt, den sorgen må jeg bære med meg hele livet. Vær så snill å ikke gi opp 💜 Anonymkode: 9dfb7...4d9 Det der er så dritt å høre når du er suicidal. I allefall for meg. Gjør bare vondt verre. Anonymkode: cfc42...448
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #19 Skrevet 19. juni 2019 Selvmord pga skole? Ikke store problemer i livet da altså. Greit at du prøver å understreke at du er fortvilet, men å latterliggjøre selvmordere er faktisk ikke greit. Anonymkode: b16c4...ea4 4
Elaine Marley Skrevet 19. juni 2019 #20 Skrevet 19. juni 2019 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113. Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år) Kirkens SOS: 22 40 00 40 Med vennlig hilsen Elaine Marley, mod.
Anbefalte innlegg