Hollymolly Skrevet 19. juni 2019 #1 Del Skrevet 19. juni 2019 Hei. Har fått vogn fra søster som jeg har oppgradert. Men så ble jeg litt usikker på hva man bruker som liggeunderlag i liggedelen? Hva anbefaler du? Det er en buggabo bufflo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille-sjøstjerne Skrevet 20. juni 2019 #2 Del Skrevet 20. juni 2019 Jeg har bugaboo fox og har ingen ting som liggeunderlag. Det er jo en polstret plate som fungerer som madrass der. Når han var nyfødt var det vinter så han hadde i tillegg dunpose som var myk og god. Men nå når det er sommer ligger han rett på denne med kun et laken over for beskyttelse, og han virker fornøyd med det. Elsker vognen sin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #3 Del Skrevet 20. juni 2019 Små barn skal helst ligge på så fast underlag som mulig. Det er et ledd i å forebygge krybbedød. Unngå at små babyer sover (og flytt dem hvis de sovner) på puter (inkl. myke sofaputer) pledd, tepper, dyner, lammeskinn (skjønner ikke at noen tør bruke det på de minste) og annet mykt. Dette er fordi hvis de havner på siden eller magen så klarer de ikke få nesa fri, den havner nedi det myke og de kan kveles. Så ikke tenk at små babyer skal ligge mykt fordi det ser behagelig ut, de skal ligge på faste underlag fordi det er tryggest. Anonymkode: 156e4...9eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #4 Del Skrevet 20. juni 2019 Jeg har brukt vinter- eller vårpose som underlag i vogn. Anonymkode: 7a96d...d32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruthven Skrevet 20. juni 2019 #5 Del Skrevet 20. juni 2019 Har (kortklippet) lammeskinn i vogna hele året (under vognposen vinterstid). Regulerer varmen godt og isolerer vinterstid. Har hatt gulpeklut under hodet mens de lå i vognbagen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #6 Del Skrevet 20. juni 2019 Saueskinn Anonymkode: 1835c...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 20. juni 2019 Forfatter #7 Del Skrevet 20. juni 2019 Takk for svar dere og gode tips. Usikker på hva jeg tenker om saueskinn hvis der er 25 grader ute..hun skal komme 7 juli🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #8 Del Skrevet 20. juni 2019 1 minutt siden, Hollymolly skrev: Takk for svar dere og gode tips. Usikker på hva jeg tenker om saueskinn hvis der er 25 grader ute..hun skal komme 7 juli🤞🏼 Ville niksa saus inn om sommeren, gitt. I varme land advarer de mot ull pga fare for overoppheting. Personlig hater jeg å gå i ull om sommeren fordi jeg koker over i det, så så forbaska temperaturregulerende er det faktisk ikke. Anonymkode: 156e4...9eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #9 Del Skrevet 20. juni 2019 Saus inn = saueskinn 😂 Anonymkode: 156e4...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #10 Del Skrevet 21. juni 2019 Min har også kun ligget på madrassen som hører til vognen. På vinter har han hatt dunpose voksi urban som tåler - 19, så ikke hatt noe behov for noe mer under (eller oppå for den saks skyld). Nå på sommeren er det nok best å la baby ligge flatt på underlaget med rent laken, gulpeklut\hodeputetrekk som er stukket godt under. Og sommerdundyne og helseteppe så du kan regulere varmen 💕 det er verre at det blir litt for varmt enn litt for kaldt. Babyer kan si ifra hvis de er for kalde, men ikke dersom for varme ☺️ Anonymkode: 2c538...1c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #11 Del Skrevet 21. juni 2019 Min var født i juli ifjor i 30 varmegrader. Hadde Bugaboo Fox. Han lå på saueskinn + vårpose (åpen) med helsepledd over seg. Men på de varmeste dagene holdt vi oss inne. Anonymkode: 48b59...b65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #12 Del Skrevet 22. juni 2019 Lammeskinn på vinter, nå på sommeren trekker jeg et slikt helseteppe rundt madrassen som allerede er der (emmaljunga). Bruker oftest bare et tynt og luftig ullteppe over baby, det blir veldig varmt og tett. Blir litt stressa av å se de som pakker babyene sine inn i dress, vognpose og teppe når det er 20+. Anonymkode: 5cd64...e6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kicki_90 Skrevet 22. juni 2019 #13 Del Skrevet 22. juni 2019 Vi bruker madrassen som følger med vogna, har bare laken på den og en gulpeklut under hodet. Bor på Østlandet, så det holder nå om sommeren. Til høsten blir det lammeskinn, men det er ikke behov for det nå for vår del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #14 Del Skrevet 22. juni 2019 Dere som tror at saueskinn er «varmeregulerende» og bruker det i vogna om sommeren, stakkars unger!! Anonymkode: 44bd6...099 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #15 Del Skrevet 22. juni 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som tror at saueskinn er «varmeregulerende» og bruker det i vogna om sommeren, stakkars unger!! Anonymkode: 44bd6...099 Så unødvendig kommentar. Synes du bør holde deg for god for å være mammapoliti på et tema som er vidt forskjellig, ikke bare ulike babyer men også ulik klima og vær landet rundt. Anonymkode: c9ec2...07a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruthven Skrevet 23. juni 2019 #16 Del Skrevet 23. juni 2019 14 hours ago, AnonymBruker said: Dere som tror at saueskinn er «varmeregulerende» og bruker det i vogna om sommeren, stakkars unger!! Anonymkode: 44bd6...099 For vi som har barn liggende på saueskinn sjekker jo ikke om ungen blir svett eller klam 🙄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mangolassie Skrevet 23. juni 2019 #17 Del Skrevet 23. juni 2019 Vi har et babynest som vi bruker oppi vogna, i sidesenga, og i senga med meg når vi sover borte. Da har han sin faste seng med seg overalt, og han sover veldig godt med noe litt tett rundt seg. Syns også det virker bedre enn at han bare skvetter fram og tilbake rundt oppi vogna når vi triller over humpete terreng. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå