AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #1 Skrevet 19. juni 2019 Jeg ser ofte at dette går igjen "jeg gifter meg til sommeren" og "i bryllupet mitt vil jeg ha...". Vet det ikke burde irritere meg, men nei, det er ikke du som gifter deg, men DERE, og det er ikke ditt bryllup, men DERES. Er det bare jeg som "irriterer" meg over det? 😅 Anonymkode: e54e8...7ae
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #2 Skrevet 19. juni 2019 Irriterer meg motsatt, jeg 😜 «Vi skal gifte oss» er så unødvendig, vi skjønner jo at dere er to om det, trenger ikke å gni det inn lizm. Anonymkode: 4c32c...1cd 12
visp Skrevet 19. juni 2019 #3 Skrevet 19. juni 2019 Jeg syns det er enda mer absurd når det skrives at man har drømt om bryllupet siden man var barn. Og kun bryllupet; ikke ekteskapet. Kan ikke huske at noen lekte at de giftet seg da vi var små. 7
Djungelvrål Skrevet 19. juni 2019 #4 Skrevet 19. juni 2019 Bryllupet ER først og fremst brudens fest. Det viktigste mannen skal er å kle seg i dress og møte opp. Det er kvinner som tradisjonelt sett står for 90% av alle avgjørelsene ift. dagen. Ikke så mange menn som bryr seg om fargetema, og hvilke rekkefølge talene skal holdes i. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #5 Skrevet 19. juni 2019 1 time siden, SupaWoman skrev: Bryllupet ER først og fremst brudens fest. Det viktigste mannen skal er å kle seg i dress og møte opp. Det er kvinner som tradisjonelt sett står for 90% av alle avgjørelsene ift. dagen. Ikke så mange menn som bryr seg om fargetema, og hvilke rekkefølge talene skal holdes i. Nei! Det er begge to sin fest! Fargetema er uviktig og rekkefølge på taler er toastmaster sin jobb! En slik innstilling om at det er kvinnene sin fest setter kvinnekampen mange år tilbake! Skam deg! Anonymkode: 32df2...c17 9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #6 Skrevet 19. juni 2019 Det mest komiske er at alle gir F. Det er ikke en spesiell dag en gang.. Anonymkode: f3b1c...443 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #7 Skrevet 19. juni 2019 2 timer siden, visp skrev: Jeg syns det er enda mer absurd når det skrives at man har drømt om bryllupet siden man var barn. Og kun bryllupet; ikke ekteskapet. Kan ikke huske at noen lekte at de giftet seg da vi var små. Helt enig. Tenkte det samme som barn. Tenker nå det samme som voksen. Anonymkode: f3b1c...443
Djungelvrål Skrevet 20. juni 2019 #8 Skrevet 20. juni 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei! Det er begge to sin fest! Fargetema er uviktig og rekkefølge på taler er toastmaster sin jobb! En slik innstilling om at det er kvinnene sin fest setter kvinnekampen mange år tilbake! Skam deg! Anonymkode: 32df2...c17 Setter jeg kvinnekampen tilbake fordi det finnes bridezillaer? Ok. Skamme seg. hahahaha 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #9 Skrevet 20. juni 2019 Det er ikke brudens dag, det er brudeparets dag. At noen skulle mene noe annet i dag sjokkerer meg! Jeg er enig med vedkommende som sier at tankegang om at et bryllup er brudens dag er farlig for kvinnekampen. Man kan ikke plukke og velge fra verdier og holdninger slik at kvinner blir opphøyd over mannen på visse områder (som feks bryllup) og likestilt på andre. Det er å opphøye kvinner. En slik tankegang betyr implisitt at det er greit å opphøye mannen i visse situasjoner også. Så har vi ballen rullende. Anonymkode: dc860...15a 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #10 Skrevet 20. juni 2019 Hvilket pronomen man bruker handler vel mest om hvem man snakker med og hvem som er til stede i rommet, ikke at man er spesielt selvsentrert og ikke vet at man faktisk er to? Jeg kan for eksempel fint snakke om "leiligheten min", "datteren min", "bilen min" selv om jeg selvsagt deler dette med mannen min. Når jeg snakker med kollegaer i lunsjen sier jeg at "jeg skal på fjellet i helgen", selv om mannen min skal være med. Det handler bare om at samtalen foregår uten at mannen min er til stede, ikke noe dypere... Anonymkode: be64c...6db 13
Gjest Kritt Skrevet 20. juni 2019 #11 Skrevet 20. juni 2019 (endret) En venn av meg omtalte sitt kommende bryllup konsekvent som "bryllupet til XX" (sin tilkommende). Han stilte opp og gledet seg til å være gift, men det var kjærestens bryllup En annen, men litt beslektet ting: Jeg irriterer meg litt over folk som bestandig svarer i "vi"-form. Spør man om hva de skal til sommeren eller hvordan de har det, innledes svaret uansett med "vi". Om jeg ikke engang kjenner mannen, er dette rar måte å svare på, i mine øyne. Man opphører ikke å være en person selv om man har partner. Endret 20. juni 2019 av Kritt
Millimani Skrevet 20. juni 2019 #12 Skrevet 20. juni 2019 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ser ofte at dette går igjen "jeg gifter meg til sommeren" og "i bryllupet mitt vil jeg ha...". Vet det ikke burde irritere meg, men nei, det er ikke du som gifter deg, men DERE, og det er ikke ditt bryllup, men DERES. Er det bare jeg som "irriterer" meg over det? 😅 Anonymkode: e54e8...7ae Hva er det å irritere seg over? Det er begges bryllup ja, men det er også slik at (hovedsakelig) brudens far følger sin datter fram til hennes kommende ektemann noen minutter før hun gifter seg med han. Min søster og svoger giftet seg for noen år siden, og den tanken der falt meg aldri inn da. Det har den ikke gjort før eller senere heller. Er det mulig? Selvsagt var det begge to som giftet seg, men det betyr ikke at den ene absolutt skal si at "jeg skal gifte meg". I mange tilfeller er det naturlig å si at det er jeg som skal gifte meg. Alle skjønner jo at det er en til inne i bildet uansett. Kan man virkelig "krige" om noe sånt også? 1
Gjest O.G. Skrevet 20. juni 2019 #13 Skrevet 20. juni 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ofte at dette går igjen "jeg gifter meg til sommeren" og "i bryllupet mitt vil jeg ha...". Vet det ikke burde irritere meg, men nei, det er ikke du som gifter deg, men DERE, og det er ikke ditt bryllup, men DERES. Er det bare jeg som "irriterer" meg over det? 😅 Anonymkode: e54e8...7ae Hmm, det kommer an på om jeg snakker med dem begge og en av de svarer sånn. Hvis jeg snakker med den kommende bruden eller brudgommen så hadde jeg ikke stusset over det.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #14 Skrevet 20. juni 2019 3 timer siden, Kritt skrev: En venn av meg omtalte sitt kommende bryllup konsekvent som "bryllupet til XX" (sin tilkommende). Han stilte opp og gledet seg til å være gift, men det var kjærestens bryllup En annen, men litt beslektet ting: Jeg irriterer meg litt over folk som bestandig svarer i "vi"-form. Spør man om hva de skal til sommeren eller hvordan de har det, innledes svaret uansett med "vi". Om jeg ikke engang kjenner mannen, er dette rar måte å svare på, i mine øyne. Man opphører ikke å være en person selv om man har partner. Det er jo naturlig å svare vi, når man er et par og skal tilbringe sommeren sammen? Når jeg og mannen og barna skal på ferie til Kreta, så svarer jeg ikke at «jeg skal til Kreta», for det er jo vi alle som skal dit. Det betyr ikke at man opphører å være en person, det betyr at man tilhører en familie som lever livet sammen. 😊 Anonymkode: dcea7...44a 3
Gjest Kritt Skrevet 20. juni 2019 #15 Skrevet 20. juni 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo naturlig å svare vi, når man er et par og skal tilbringe sommeren sammen? Når jeg og mannen og barna skal på ferie til Kreta, så svarer jeg ikke at «jeg skal til Kreta», for det er jo vi alle som skal dit. Det betyr ikke at man opphører å være en person, det betyr at man tilhører en familie som lever livet sammen. 😊 Anonymkode: dcea7...44a Jeg synes det er naturlig å svare "jeg" og ikke "vi", om jeg blir spurt hva jeg skal, og den som spør ikke kjenner mannen eller familien. Jeg svarer ikke i vi-form i slike situasjoner.
Gjest xfs367 Skrevet 20. juni 2019 #16 Skrevet 20. juni 2019 16 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ser ofte at dette går igjen "jeg gifter meg til sommeren" og "i bryllupet mitt vil jeg ha...". Vet det ikke burde irritere meg, men nei, det er ikke du som gifter deg, men DERE, og det er ikke ditt bryllup, men DERES. Er det bare jeg som "irriterer" meg over det? 😅 Anonymkode: e54e8...7ae Helt feil. Det er kvinner som gifter seg, ikke menn. Menn kapitulerer bare. Så det er hennes bryllup, ikke hans. Han vil sannsynligvis ikke være der engang. Det er også bare hun som har noe å vinne på det. Bryllup er en feiring av at kvinnen nå har et juridisk krav på mannens ressurser.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #17 Skrevet 20. juni 2019 Det JEG irriterer meg over er slike som har så lite å klage og sutre over, at bare så lite som en benevnelse på «jeg», «du», og «vi» er et problem. Man skjønner tegninga uansett om det er du, jeg, eller vi, som skal gifte oss. Mer prippene trenger vi vel ikke være? Anonymkode: b1913...9ac
Zoey Skrevet 20. juni 2019 #18 Skrevet 20. juni 2019 Jeg var ingen bridezilla og hadde et ganske jordnært bryllup etter vår lommebok. Men jeg sa gjerne mitt og jeg skal gifte meg. Jeg er skyldig i det der, om mannen min hadde deltatt i samtalen så hadde jeg sagt vi og vårt. Men sitter man og mimrer med venninner og de sier hvilken brudemarsj de hadde så kan jeg glatt si "i mitt bryllup så..". For da er det jo mitt bryllup vi snakker om, ikke hun andre sitt eller hun tredje sitt. Og alle vet at der var en brudgom. Jeg sa også at jeg ventet barn eller at jeg var gravid. Og jeg sier at jeg har x antall barn. Selv om vi er to om barna så synes jeg "Jeg har tre barn" i en samtale med en ny kollega er like greit å si som "Vi har tre barn". Og når jeg ringer rørleggeren så ber jeg han om å komme til mitt hus, og ordne min varmtvannstank. Selv om begge deler er våre. 😛 (Hadde vi gått sammen inn på kontoret hans så hadde jeg trolig sagt vårt). Synes personlig pronomen er naturlig når man er 'alene' i en samtale med andre, jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #19 Skrevet 21. juni 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det JEG irriterer meg over er slike som har så lite å klage og sutre over, at bare så lite som en benevnelse på «jeg», «du», og «vi» er et problem. Man skjønner tegninga uansett om det er du, jeg, eller vi, som skal gifte oss. Mer prippene trenger vi vel ikke være? Anonymkode: b1913...9ac Helt enig. Jeg fatter ikke at folk bruker tid og krefter på å irritere seg over små bagateller, til og med lage diskusjonstråder om slike ubetydelige småting. Helt unødvendig å lage problemer ut av ingenting. Man kan nesten ikke snakke lenger, uten å irritere noen. Hva med å godta at folk er forskjellige? Det er er ikke nødvendig å se alt med vrangbrillene på! Anonymkode: dcea7...44a 1
Gjest Kritt Skrevet 21. juni 2019 #20 Skrevet 21. juni 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Jeg fatter ikke at folk bruker tid og krefter på å irritere seg over små bagateller, til og med lage diskusjonstråder om slike ubetydelige småting. Helt unødvendig å lage problemer ut av ingenting. Man kan nesten ikke snakke lenger, uten å irritere noen. Hva med å godta at folk er forskjellige? Det er er ikke nødvendig å se alt med vrangbrillene på! Anonymkode: dcea7...44a Ja, man kan lure på hvorfor noen i det hele tatt gidder å kommentere slike ting 😛
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå