Gå til innhold

Folk som holder av solsengen hele dagen med et håndkle

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle som har vært på charterferie har vel opplevd dette latterlige fenomenet med folk som står opp grytidlig for å legge ut et håndkle på solsengen, de er gjerne vekke fra bassenget i timer om gangen men skal absolutt tviholde på stolen «sin» slik at ingen andre kan få glede av den ellers i løpet av dagen. Hyggelig å ikke få plass ved bassenget fordi de er okkupert av håndklær liksom.  😡

Noen som tør å innrømme at de gjør dette på chartertur? 

Anonymkode: 85543...82d

• Liker 11
Skrevet

Sist jeg var på chartertur hadde hotellet satt opp lapper om at det ikke var lov å holde av stoler. Hver 2 time gikk de rundt og samlet inn håndklær fra senger som ikke var i bruk 🤗 da var det mulig å holde av sengen mens du spiste lunsj på restauranten, men ikke dersom du skulle være borte i flere timer. 

Det var noen bedre dobble solsenger med tak som man kunne betale for en hel dag, da kunne du ha håndkle på sengen så lenge du ville. 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd at dette har vært lov. Enten blir de fjernet, eller så kan man fjerne dem selv. 

Anonymkode: 6323e...3ae

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette er skikkelig irriterende, og en av grunnene til at vi heller leier eget hus med basseng enn å bo på hotell. Det er viktig å få slappet av når man er på ferie, det er jo hele vitsen med ferien. Var på et sted i Tyrkia der alle løp ut og kapret solsenger kl. 06:00 om morgene, da solsengene ble satt ut. Vi gjorde ikke dette første dagen, som resulterte i at vi ikke fikk plass ved bassenget. Litt utpå dagen fjernet min mann noen av hånddukene som hadde ligget der hele dagen, og vi brukte solsengene. Men jeg klarer ikke å slappe ordentlig av når jeg er redd for at det skal komme noen å kjefte på meg for at jeg tok plassen "deres".

Så vi endte med å stille vekkerklokken på 6, kapre solsenger, og så sove et par-tre timer til før vi sto opp.

Anonymkode: d4ff0...ea3

• Liker 3
Skrevet

Hvis ikke håndklærene blir fjernet av de ansatte har jeg null problemer med å fjerne dem selv.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Elsker hoteller der det er ikke lov å ta andre håndkle enn hotell sine på solsenger, og de blir plukket jevnlig opp av ansatte. Så det blir rett og slett ikke mulig å holde av senger. Og det løser jo hele problemet! 

Anonymkode: d594b...878

• Liker 23
Skrevet

Det er jo ikke noe som tilsier at dette er ok noen steder, problemet er at altfor få tør å fjerne utlagte håndklær! 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Aldri vært borti dette på de hotellene jeg har vært på, men det har de siste årene vært typisk "Lollo og Bearnie"-hoteller... Kanskje folk er litt avslappet der...

https://www.tv2.no/a/9278629/

Anonymkode: 247cd...237

Skrevet

Jeg røsker de av og tar plass 😌 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det pleier å stå at det ikke er lov, og da fjerner jeg håndklærne med god samvittighet. Hvis noen blir sure er det bare å påpeke at det ikke er lov. 

Anonymkode: 73661...eeb

• Liker 3
Skrevet

Dette har vært tilfelle på flere hoteller der jeg har vært med familien. Selv om det står oppslag om at det ikke er lov. Folk sto opp grytidlig for å legge ut håndklær. Har heller ikke sett noe til at personalet fjerner håndklær. 

I fjor leide vi leilighet med egen hageflekk og solsenger (på hotell), og opplevde da at folk gikk over gjerdet og stjal solsengene som hørte til leiligheten. 😱 

• Liker 6
Skrevet

Jeg så et ekstremt tilfelle av dette en gang. Var turister som hadde okkupert en hel strand uten å være tilstede. Lokalbefolkningen fikk nok for å si det sånn. Dette var en liten kystby som ikke var vant til mye turister og turistene hadde satt opp solstoler og gjerdet inn et område som om de eide det. Det ble bråk og slossing da de som bodde der begynte å fjerne sperringene, stoler og parasoller. Det er toppen av frekkhet det.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hiver bare bort håndkleet og tar solsenga jeg😊

Anonymkode: c14af...36a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 8deb4...8ee

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 8deb4...8ee

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Derfor går jeg heller på stranda og betaler for å ha min egen solseng. Bodd på sånn løpe ut kl grytidlig for å legge på håndklær hotell, skjønner ikke at folk orker stresset. De fleste steder opplever jeg at ansatte plukker av håndklærne etter et vist antall timer borte. 

Anonymkode: 551c8...3a8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fjerner dem. Har fått reaksjoner på det men spør dem hva som gir dem rett til å okkupere noe de ikke bruker og at jeg ikke så navnet deres på solsengen.

Anonymkode: ce3d2...c82

• Liker 12
Skrevet

Sist jeg på tur, ble dette tatt til et nytt nivå. Det var litt på høsten, så sjøen var ikke så tiltalende. Men de skandinaviske breiale turister dro solsengene helt inntil bassengkanten. Så dersom andre ville ha seg et dupp i bassenget, så gikk ikke det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 20.6.2019 den 14.24, Mollie skrev:

Dette har vært tilfelle på flere hoteller der jeg har vært med familien. Selv om det står oppslag om at det ikke er lov. Folk sto opp grytidlig for å legge ut håndklær. Har heller ikke sett noe til at personalet fjerner håndklær. 

I fjor leide vi leilighet med egen hageflekk og solsenger (på hotell), og opplevde da at folk gikk over gjerdet og stjal solsengene som hørte til leiligheten. 😱 

Det er jo helt sinnsykt! 😱

Da tror jeg faktisk at jeg hadde lusket bak gardinen i leiligheten og stått klar til å hoppe frem for å spørre hva helvete de holdt på med om det kom noen. 

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt sinnsykt! 😱

Da tror jeg faktisk at jeg hadde lusket bak gardinen i leiligheten og stått klar til å hoppe frem for å spørre hva helvete de holdt på med om det kom noen. 

Ja, vi holdt grundig øye med solsengene etter den episoden😉 Men det skjedde ikke flere ganger. 

Uansett, veldig slitsomt at det skal være slik en kamp om de beste solsengene😛 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...