Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror jeg mangler et program.

For når jeg laster ned ting så vises ikke filene på en måte.

Jeg ser dem, men det virker som om filene ikke er knyttet opp mot et program.

Forstår noen hva jeg mente? :-?

Altså, jeg mangler et program, for når jeg klikker på dem får jeg spørsmål om i hvordan program jeg vil at filene skal visese, eller om jeg vil finne programmet på nettet. Men, hva slags program? :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på filformatet du ønsker å se på det.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Hva slags filer er det snakk om da?

Gjest Anonymous
Skrevet
Hva slags filer er det snakk om da?

de som ikke er filer er filen: php

de er jo filer, men når jeg dobbeltklikker på dem så må jeg åpne de i et program... så jeg mangler vel tydeligvis et program? eller er jeg på bærtur nå? :ler:

Skrevet

.php = photoshop tror jeg.. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
.php = photoshop tror jeg.. :wink:

Nope, php er et script-språk. Det går fint å åpne php-filer i en teksteditor (f.eks notepad, emacs etc.), du må bare angi hvilket program du ønsker å åpne filen i (høyreklikk og velg Open with/Åpne med og scroll deg frem til passende editor)

Skrevet

Emm.. php er et script-språk. Det brukes ofte i sammenheng med at man laster ned bilder og andre auto-genererte ting (som ofte ligger i en database, og som hentes opp via et script). Da får de ofte fil-endelsen .php selv om det egentlig er en annen type fil. Mitt forslag er å endre navnet på filen til det den egentlig er. F.eks. hvis det er bilde, så skal det hete .jpg til etternavn.

Skrevet

du kan jo prøve å åpne i en nettleser, men php er et scriptspråk som det sies lengre opp i tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...