Gå til innhold

Til vegetarianere og veganere med kjæledyr

Anbefalte innlegg

Skrevet
39 minutter siden, Arabella skrev:

Hva er gleden av å holde ville dyr i fangenskap?

Nå er disse deguene født og oppvokst i fangenskap (i generasjoner), så de er strengt tatt ikke så ville lenger... 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kaniner, og de er selvsagt veganere. De bor forøvrig ikke i et lite bur, men i et isolert hus med stor utegård. 

Anonymkode: 7d86e...50f

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Raven Emerald skrev:

Nå er disse deguene født og oppvokst i fangenskap (i generasjoner), så de er strengt tatt ikke så ville lenger... 

Jeg skjønner det, men forstår allikevel ikke hva hensikten skulle være med å holde sånne dyr.

Skrevet
39 minutter siden, Arabella skrev:

Jeg skjønner det, men forstår allikevel ikke hva hensikten skulle være med å holde sånne dyr.

Hvorfor ikke? De er sosiale dyr, som blir lett tamme. Det er ikke verre enn å ha hund. 

AnonymBruker
Skrevet
På 19.6.2019 den 20.44, hocane skrev:

Hunder og katter er kjøttetere.

Og ikke gi dem kjøtt er faktisk dyremishandling.

Hunder er ikke kjøttetere. De er omnivore slik som vi mennesker er og kan fint leve på planter,så det hadde vært lurt å ha litt kunnskap før du slenger ut av feilaktige påstander

Anonymkode: 03f55...62f

AnonymBruker
Skrevet

Gir (veterinær) anbefalt fôr til dyrene ❤️ De fortjener den maten de trenger, det vil være uansvarlig av meg å prøve å dekke deres behov på egenhånd uten noe peiling. 

Anonymkode: 755f3...6b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 22.6.2019 den 15.53, AnonymBruker skrev:

...som du regelmessig slakter og forer til bikkja di? Eller bare slipper du dem fri på en åker og lar bikkja jakte og drepe dem sjøl?

Anonymkode: 5b2dd...7f6

Stått opp på feil side av verden???

Anonymkode: 9958a...9ad

• Liker 1
Skrevet
På 19.6.2019 den 20.33, AnonymBruker skrev:

Hva gir dere dyrene deres? Jeg har dyr selv og er vegetarianer. Føles feil å støtte kjøttindustrien for å gi katten mat.......

Anonymkode: d9b15...ca5

Da skaffer du deg selvsagt ikke katt. Katter må ha kjøtt for å overleve, men det bør du vite når du tar på deg et så stort ansvar som det er å ha katt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 22.6.2019 den 16.42, AnonymBruker skrev:

Jeg har kaniner, og de er selvsagt veganere. De bor forøvrig ikke i et lite bur, men i et isolert hus med stor utegård. 

Anonymkode: 7d86e...50f

Slik vi har kaniner også.

Skrevet
På 19.6.2019 den 20.39, artigmedsex skrev:

Norske katter dreper 7 millioner småfugl i året. Det er et større problem enn at de spiser avfall fra kjøttindustrien.

Vi har ikke for lite fugler.

AnonymBruker
Skrevet

Katter er altetende.

Anonymkode: e65d1...cd7

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katter er altetende.

Nei, katter skal ha animalsk føde. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vegetarianer og gir selvfølgelig kjøttende dyr kjøtt. :)

Nå har jeg hatt flest hester og kaniner i mitt liv da, så der er det ikke et stort moralsk dilemma. Men katter vi har hatt får selvfølgelig kjøtt.

Selv om jeg er vegetarianer er jeg ikke mot hold av dyr så lenge det gjøres på en god måte slik at dyra har det bra. Kaniner får gå fritt i stua og hest på utegang med kompiser. 

Jeg skulle ønske produksjonsdyr hadde det bedre, men støtter heller opp om tiltak som forbedrer dyrevelferd enn å støtte de som mener alt husdyrhold bør avvikles. Griser, kyr, høns og sau kan også holdes slik at de har det bra og lever gode liv, hvis man bare velger å prioritere rett. 

Anonymkode: 183d6...9a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Katter er altetende.

Katter er ikke altetende, de er obligate kjøttetere og er avhengig av animalsk protein for at kroppen deres skal fungere. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik vi har kaniner også.

Da spør jeg deg også, som jeg spurte en annen her. Hvorfor holder dere disse dyrene? Hva er poenget? De er jo ikke til noen nytte. Ikke slakter du vel kaninene dine heller, så de blir til mat.

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, Arabella said:

Da spør jeg deg også, som jeg spurte en annen her. Hvorfor holder dere disse dyrene? Hva er poenget? De er jo ikke til noen nytte. Ikke slakter du vel kaninene dine heller, så de blir til mat.

Jeg er ikke den du spør, men har dyr fordi de finnes jo og klarer seg ikke på egen hånd og de vil ha det bedre hos meg enn mange andre. Også gir kjæledyr glede og mening i livet. Det er en grunn til at det er vanlig å ha kjæledyr. 

• Liker 2
Skrevet

Har du katt må du gi produkter med kjøtt. Ellers må du la være å ha katt.

AnonymBruker
Skrevet

Har du problemer med det burde du ikke skaffet deg katt. 

Er selv veganer. Katten min er kjøtteter og ville mest sannsynlig blitt syk eller dødd på en veganerdiett. Jeg bryr meg mer om at katten min enn dyra i kjøttindustrien. Jeg bryr meg mer om dyra i kjøttindustrien enn kjøttet på tallerken min. Føler ikke at jeg har noe valg der. Jeg er pliktig til å sørge for at et liv jeg har tatt ansvar for har det bra.

Anonymkode: c2905...747

AnonymBruker
Skrevet

Fiskebasert hundemat 

Anonymkode: 5623a...4fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...