Gå til innhold

Til vegetarianere og veganere med kjæledyr

Anbefalte innlegg

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle skal bli homofile

Faen, da. Gi meg en måned. Har nettopp møtt en utrolig kvinne! 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Homofile har ingenting med dette å gjøre, logikken som blir brukt har alt med dette å gjøre. Jeg bruker nøyaktig samme argument og logikk som deg

Så om du peker ut hva argumentet mitt er i den setningen, så tydeliggjør du hva som er ditt argument. Fordi jeg har brukt den samme logikken, det samme argumentet, bare på et annet tema. 

Man kan bruke samme logikk for å si at noe er rett og galt, selv om de 2 temaene er helt ulike

For eks jeg kan si

Det er moralsk feil å drepe

Det er moralsk feil å kjøre over fartsgrensen

Du ser at de 2 temaene er veldig ulike, men jeg har brukt samme logikk på begge. 

Jeg gjorde det samme med din setning og setningen om homofile.  Logikken er lik, selv om de handler om 2 ulike temaer. 

Anonymkode: e2af4...b18

Må bare innrømme : du har mista meg for tre innlegg siden. Beklager. Logikk er ikke noe jeg finner relevant til det du skriver i det hele tatt. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Homofile har ingenting med dette å gjøre, logikken som blir brukt har alt med dette å gjøre. Jeg bruker nøyaktig samme argument og logikk som deg

Så om du peker ut hva argumentet mitt er i den setningen, så tydeliggjør du hva som er ditt argument. Fordi jeg har brukt den samme logikken, det samme argumentet, bare på et annet tema. 

Man kan bruke samme logikk for å si at noe er rett og galt, selv om de 2 temaene er helt ulike

For eks jeg kan si

Det er moralsk feil å drepe

Det er moralsk feil å kjøre over fartsgrensen

Du ser at de 2 temaene er veldig ulike, men jeg har brukt samme logikk på begge. 

Jeg gjorde det samme med din setning og setningen om homofile.  Logikken er lik, selv om de handler om 2 ulike temaer. 

Tror du må lære deg å skrive fullstendige setninger som gir mening.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, SoWhat? said:

Må bare innrømme : du har mista meg for tre innlegg siden. Beklager. Logikk er ikke noe jeg finner relevant til det du skriver i det hele tatt. 

Ok, jeg forstår at logikk er noe kompleks om du ikke har lest litt på logiske fallgruver, logikk sine grunnprinsipper osv. Men logikk er en måte å klargjøre argumentene, meningene og verdiene dine på. Å vise hvordan du tenker og hvorfor. 

Det er kanskje like greit å sette strek her. Om du ønsker lære mer logikk er det en veldig bra måte å utvikle måten man tenker på, bli smartere og mer presis i hvordan man resonerer. Anbefaler det til alle som ønsker utfordre seg selv. 

Om noen andre i tråden er interessert og kan litt logikk, så kan jeg gjerne utdype mer om de lurer på hva argumentene mine er 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg forstår at logikk er noe kompleks om du ikke har lest litt på logiske fallgruver, logikk sine grunnprinsipper osv. Men logikk er en måte å klargjøre argumentene, meningene og verdiene dine på. Å vise hvordan du tenker og hvorfor. 

Det er kanskje like greit å sette strek her. Om du ønsker lære mer logikk er det en veldig bra måte å utvikle måten man tenker på, bli smartere og mer presis i hvordan man resonerer. Anbefaler det til alle som ønsker utfordre seg selv. 

Om noen andre i tråden er interessert og kan litt logikk, så kan jeg gjerne utdype mer om de lurer på hva argumentene mine er 

Kan du prøve å være mer nedlatende? Makan 😄 alt du skriver her nå er helt tåkete. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? said:

Kan du prøve å være mer nedlatende? Makan 😄 alt du skriver her nå er helt tåkete. 

Synd at du føler det slik. Men jeg aksepterer at du oppfatter det på den måten

Skrevet

Jeg er vegetarianer, men da jeg hadde hunder tenkte jeg ikke engang tanken på at de ikke skulle få kjøtt. 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synd at du føler det slik. Men jeg aksepterer at du oppfatter det på den måten

Takk for aksept. Selv om jeg ikke trengte ditt storsinn her 🙂

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva gir dere dyrene deres? Jeg har dyr selv og er vegetarianer. Føles feil å støtte kjøttindustrien for å gi katten mat.......

Anonymkode: d9b15...ca5

Ami kattefor 👍🏻

Anonymkode: 851b4...b86

Skrevet

Det er noe feil. Veldig feil her. Selvfølgelig skal dyr ha naturlig mat for dem. Hallo. Men veganere er helt i mot å drepe dyr. Men å drepe dyr for at deres dyr i fangenskap skal få riktig mat er heelt ok. Da er det plutselig ikke "drap" lenger. Forstå den som kan. 

Skrevet
51 minutter siden, SoWhat? skrev:

Og veganere skal heller ikke ha dyr i fangenskap.

Hehe, ja det er faktisk et godt poeng.

Skrevet
3 minutter siden, hocane skrev:

Hehe, ja det er faktisk et godt poeng.

Jo men det er faktisk det. Kaller du deg veganer så lev opp til det. 

Skrevet

Jeg er vegetarianer, har katt. Hun får selvsagt kjøtt. Det gjør også mann og barn. DE er ikke vegetarianere, så. 

Og jeg kvitter meg ikke med noen av dem bare fordi de har et noe annet kosthold enn meg.

Katten er forøvrig adoptert fra kattehjem, som voksen. Så jeg føler jeg har mitt på det tørre. Jeg har deguer, også. Og selv om de altså ikke er kjøttetere, har vi ikke samme kosthold, vi heller. Jeg er ikke videre begeistret for høy, chinchilla-pellets eller ubehandlet spinat, liksom... =P

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hundene får kjøtt. Prøver å kjøpe fra produsenter som driver med bedre oppdrett enn andre. Men det er jo naturlig for dem, og de skal ikke presses på en moralsk holdning/et moralsk valg de ikke har evne eller interesse for å ha. 

Så selv om jeg syns det er skikkelig ekkelt å handle kjøtt og å dele det opp til dem til godbiter og sånt, så er det min plikt som hundeeier å gi dem mat som er bra for dem, og som de vil ha. 

Jeg gjør mine matvalg basert på mine holdninger og mine tanker, men hundene skal få slippe å forholde seg til det. Det er noe jeg må leve med når jeg en gang har valgt å ha hunder.

hilsen vegetarianer

Anonymkode: 2baee...948

• Liker 3
Skrevet
12 timer siden, SoWhat? skrev:

Det er noe feil. Veldig feil her. Selvfølgelig skal dyr ha naturlig mat for dem. Hallo. Men veganere er helt i mot å drepe dyr. Men å drepe dyr for at deres dyr i fangenskap skal få riktig mat er heelt ok. Da er det plutselig ikke "drap" lenger. Forstå den som kan. 

Om man adopterer en katt eller hund fra dyrebeskyttelsen og gir de et bedre hjem er det ikke fangenskap? Jeg ville aldri ha kjøpt dyr fra oppdretter, da jeg ikke støtter den industrien og jeg synes ikke dyr skal være til for å please mennesker. Men må jo likevel ta vare på dyrene som allerede er her. I en perfekt verden hadde ingen hatt dyr for sin egen egoistiske vinning, men nå er jo verden fucka og da er det å ta vare på de dyrene som allerede lever her det minste vi kan gjøre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, SoWhat? said:

Om du leste på forrige side ville du se at det går an å kjøpe dyrefor der ingen flere dyr blir drept for å mate katten eller hunden. Kjøper man vom så er det brukt av dyrerester mennesker ikke spiser og som ville blitt kastet. 

Skrevet
7 timer siden, Raven Emerald skrev:

Jeg er vegetarianer, har katt. Hun får selvsagt kjøtt. Det gjør også mann og barn. DE er ikke vegetarianere, så. 

Og jeg kvitter meg ikke med noen av dem bare fordi de har et noe annet kosthold enn meg.

Katten er forøvrig adoptert fra kattehjem, som voksen. Så jeg føler jeg har mitt på det tørre. Jeg har deguer, også. Og selv om de altså ikke er kjøttetere, har vi ikke samme kosthold, vi heller. Jeg er ikke videre begeistret for høy, chinchilla-pellets eller ubehandlet spinat, liksom... =P

Deguer ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Har løst det problemet med å ha 2 kaniner. 

Anonymkode: 9958a...9ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har løst det problemet med å ha 2 kaniner. 

Anonymkode: 9958a...9ad

...som du regelmessig slakter og forer til bikkja di? Eller bare slipper du dem fri på en åker og lar bikkja jakte og drepe dem sjøl?

Anonymkode: 5b2dd...7f6

• Liker 1
Skrevet
På 20.6.2019 den 5.17, Raven Emerald skrev:

Hva er gleden av å holde ville dyr i fangenskap?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...