Gå til innhold

Til vegetarianere og veganere med kjæledyr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Katter er altetende.

Anonymkode: e65d1...cd7

:skratte:

Om de bare hadde vært det, men nå er det jo ikke akkurat sånn at de er altetende da....

Anonymkode: 55d62...c3a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fiskebasert hundemat 

Anonymkode: 5623a...4fa

Hvorfor er fisk greit egentlig? Hvor er logikken bak det egentlig. Fisk blir like mye mishandlet som kyr. Aldri forstått veganere/vegetarianere som spiser fisk.

Anonymkode: 9dbaf...0d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er fisk greit egentlig? Hvor er logikken bak det egentlig. Fisk blir like mye mishandlet som kyr. Aldri forstått veganere/vegetarianere som spiser fisk.

Veganere spiser heller ikke fisk. pescetarianere spiser fisk og skalldyr...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke veganer eller vegetarianer, men i "vegan-definisjonen" står det at veganere skal unngå animalske produkter så langt det er mulig. 

Det er altså ingen motsetning i å være veganer og gi katten kjøtt, siden det ikke er mulig å sørge for dyrets velferd, og samtidig unngå kjøtt 100%.

Anonymkode: ff554...8ea

• Liker 3
Skrevet
On ‎6‎/‎19‎/‎2019 at 9:18 PM, AnonymBruker said:

Homofile har ingenting med dette å gjøre, logikken som blir brukt har alt med dette å gjøre. Jeg bruker nøyaktig samme argument og logikk som deg

Så om du peker ut hva argumentet mitt er i den setningen, så tydeliggjør du hva som er ditt argument. Fordi jeg har brukt den samme logikken, det samme argumentet, bare på et annet tema. 

Man kan bruke samme logikk for å si at noe er rett og galt, selv om de 2 temaene er helt ulike

For eks jeg kan si

Det er moralsk feil å drepe

Det er moralsk feil å kjøre over fartsgrensen

Du ser at de 2 temaene er veldig ulike, men jeg har brukt samme logikk på begge. 

Jeg gjorde det samme med din setning og setningen om homofile.  Logikken er lik, selv om de handler om 2 ulike temaer. 

Anonymkode: e2af4...b18

Prøver du å tåkelegge for å ta fokus bort fra et meget godt og viktig argument? Frihetsberøvelse av dyr er en uting og et relevant argument i en diskusjon som har utgangspunkt i omtanke for dyr. Man vil drepe kjøttindustrien av omtanke for dyr, men å frihetsberøve de samme av egoistiske grunner er liksom helt greit. Det er en dobbeltmoral her som stikker litt i øynene.

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Veganere spiser heller ikke fisk. pescetarianere spiser fisk og skalldyr...

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Man er verken vegetarianer eller veganer om man spiser fisk. Folk som sier de er vegetarianene men spiser fisk får du bare rette på og si at da er de ikke vegetarianere. Noen vegetarianere spiser egg og melk, men aldri fisk. Da er man som over her sier pescetarianer. 

Jeg har vært vegetarianer hele mitt voksne liv og det er ofte jeg har blitt tilbudt fisk når jeg sier jeg er vegetarianer, det er jo helt håpløst. 

Anonymkode: 183d6...9a0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Arabella skrev:

Da spør jeg deg også, som jeg spurte en annen her. Hvorfor holder dere disse dyrene? Hva er poenget? De er jo ikke til noen nytte. Ikke slakter du vel kaninene dine heller, så de blir til mat.

Kaniner finnes ikke i norsk natur. Mine er adoptert via DOOA. Nytten er at vi frigjør plass hos DOOA/fosterhjem så andre dyr i nød får plass. Og må alt være indirekte nytte? Og spør du folk med fugler i bur hva nytteverdien i de er?

Anonymkode: 9958a...9ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også vegetarianer og hadde hund før. Jeg ga han vanlig hundemat og godbiter som inneholder kjøtt da det han hadde behov for å få i seg og spise var i det hundefóret. Jeg skjønner det du sier at du ikke vil støtte kjøttindustrien, for det vil ikke jeg heller, men hunder er rovdyr og har behov for å spise kjøtt så følte det ble feil av meg å sette han på vegetar. Jeg var heller litt strengere på å ikke kjøpe han store tyggebein fra slakter osv og ga han ofte surmelk i stedet for godbit til dessert.

jeg hadde også kaniner, Marsvin og Chinchilla før som spiser kunn plantebasert (de er planteetere) og de er også flotte dyr å ha om man tilfredsstiller behovene deres, det kan for eks være et alternativ om du ikke ønsker å fóre med kjøtt.

Anonymkode: 0773c...756

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...