Gå til innhold

Til vegetarianere og veganere med kjæledyr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gir dere dyrene deres? Jeg har dyr selv og er vegetarianer. Føles feil å støtte kjøttindustrien for å gi katten mat.......

Anonymkode: d9b15...ca5

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føles feil å støtte kjøttindustrien for å gi katten mat.......

Ikke ha/få katt da. Katten trenger kjøtt...

Endret av abc123detvardet
  • Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Kjøtt er jo en del av den naturlige kosten til hvert fall katter, så jeg personlig vil ikke ta fra katten min sin kropp og helse på noen som helst måte. Hva jeg selv velger å putte i min egen kropp, er jo opp til meg. Men jeg har fullt ansvar for katten min, og hva som er best for den. 

Anonymkode: 1193d...a44

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Vom. De bruker hovedsaklig plussprodukter og da blir det ikke drept flere dyr enn det ville til menneskemat uansett. Skal sies at jeg planlegger ha plantespisende dyr på sikt, men jeg hadde katt da jeg ble veganer og derfor blir det sånn. 

VOM serien er laget av plussprodukter, dvs de delene av dyret som er til overs etter at fileter og koteletter er skåret ut. I Norge er velstanden kommet så langt at deler av dyret som for noen tiår tilbake lå på middagsbordet, ligger nå i fôrskålen. Innmat som vom, lever, lunge og nyre er spesielt næringsrikt og sammen med kjøtt- og fettavskjær utgjør dette førsteklasses råvarer fra storfe, lam og gris.

https://vomoghundemat.no/produkter/rafor/

Anonymkode: e2af4...b18

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Katter er rovdyr. Bare se på tenna. Jeg har ikke noe problem med å gi katten for som er beregnet for katter samtidig som jeg heller spiser vegetarisk mat. Katten min elsker tunfisk feks.

Anonymkode: 797a7...a44

• Liker 6
Skrevet

Norske katter dreper 7 millioner småfugl i året. Det er et større problem enn at de spiser avfall fra kjøttindustrien.

• Liker 13
Gjest frankie1985
Skrevet

Å være vegetarianer og sånt er bare noe moderne tullball, selvfølgelig skal dyr ha kjøtt

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min får selvsagt kjøtt. Det er det som er best for ham uansett hva jeg velger selv.

Bruker Vom og hundemat :)

Anonymkode: 384d7...f7d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke takler å gi dyret den maten de fra naturen side må spise så får du gi faen i å ha kjøtteter. Skaff deg kanin 

Anonymkode: 489bc...a7a

• Liker 20
Skrevet (endret)

Veganere skal ikke ha kjæledyr. De skal hedre dyrs frihet og de skal ikke være til menneskers forlystelse. 

For ordens skyld er jeg ikke veganer. Men dobbeltmoralen lenge leve. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 15
Skrevet

Hunder og katter er kjøttetere.

Og ikke gi dem kjøtt er faktisk dyremishandling.

• Liker 15
Skrevet
2 minutter siden, hocane skrev:

Hunder og katter er kjøttetere.

Og ikke gi dem kjøtt er faktisk dyremishandling.

Og veganere skal heller ikke ha dyr i fangenskap. Men å diskutere det med dem kan en bare glemme. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg vegetarianer eller veganer, men de jeg kjenner som er det og som har hund eller katt, gir da dyrene sine kjøtt. De driver da ikke med dyremishandling.

Anonymkode: 55d62...c3a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, SoWhat? said:

Og veganere skal heller ikke ha dyr i fangenskap. Men å diskutere det med dem kan en bare glemme. 

Det er ulike grunner til at mennesker er veganere. Veganere følger sin egen moral, de følger ikke "veganboka". Sånn sett er det mange som heller sier de lever plantebasert fordi de vil understreke at de følger egne verdier. 

Å ha kjæledyr som lever gode liv og får sine behov dekket blir sett på som ok av mange veganere, men ikke alle. Du forsøker jo heller ikke komme med noen argumenter for at veganere ikke skal "få lov" å ha kjæledyr. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ulike grunner til at mennesker er veganere. Veganere følger sin egen moral, de følger ikke "veganboka". Sånn sett er det mange som heller sier de lever plantebasert fordi de vil understreke at de følger egne verdier. 

Å ha kjæledyr som lever gode liv og får sine behov dekket blir sett på som ok av mange veganere, men ikke alle. Du forsøker jo heller ikke komme med noen argumenter for at veganere ikke skal "få lov" å ha kjæledyr. 

Jo, jeg gjorde jo det? Dyr skal leve i frihet. Ikke til menneskers forlystelse. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, SoWhat? said:

Jo, jeg gjorde jo det? Dyr skal leve i frihet. Ikke til menneskers forlystelse. 

Alle skal bli homofile

Ser du hvordan det ikke er et argument? Du sier bare hvordan noe skal være ifølge deg, du gir ingen grunner. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alle skal bli homofile

Ser du hvordan det ikke er et argument? Du sier bare hvordan noe skal være ifølge deg, du gir ingen grunner. 

Jeg har gitt en grunn. 

Du velger bare å ignorere. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? said:

Jeg har gitt en grunn. 

Du velger bare å ignorere. 

Så når du sa at det var veganere som nektet diskitere, så mente du egentlig at du gjør det umulg å kommunisere med deg. 

Men fortell meg hva jeg mener grunnen til at alle burde bli homofile er. Her er grunnen:

Alle skal bli homofile

Hva er argumentet mitt i den setningen?

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så når du sa at det var veganere som nektet diskitere, så mente du egentlig at du gjør det umulg å kommunisere med deg. 

Men fortell meg hva jeg mener grunnen til at alle burde bli homofile er. Her er grunnen:

Alle skal bli homofile

Hva er argumentet mitt i den setningen?

Hva babler du om? Hva har homofile med dette å gjøre?? 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, SoWhat? said:

Hva babler du om? Hva har homofile med dette å gjøre?? 

Homofile har ingenting med dette å gjøre, logikken som blir brukt har alt med dette å gjøre. Jeg bruker nøyaktig samme argument og logikk som deg

Så om du peker ut hva argumentet mitt er i den setningen, så tydeliggjør du hva som er ditt argument. Fordi jeg har brukt den samme logikken, det samme argumentet, bare på et annet tema. 

Man kan bruke samme logikk for å si at noe er rett og galt, selv om de 2 temaene er helt ulike

For eks jeg kan si

Det er moralsk feil å drepe

Det er moralsk feil å kjøre over fartsgrensen

Du ser at de 2 temaene er veldig ulike, men jeg har brukt samme logikk på begge. 

Jeg gjorde det samme med din setning og setningen om homofile.  Logikken er lik, selv om de handler om 2 ulike temaer. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...