Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pluss og minus ? 

Og hva er dine beste tips for å være en god servitør ?

Både fine dining og ellers. 

Har du fagbrev? Hvilken forskjell utgjorde det? 

Hilsen ufaglært sesong/ekstra-hjelp servitør 

Anonymkode: fc141...168

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen servitører der ute ? 😂😂

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som servitør under studietiden (i en restaurant som var en bar på natten i helgene, så jeg var bartender også) 

Det er en skitten bransje med elendig betaling (med mindre du jobber et sted hvor du får greit med tips) og så godt som ingen der jeg jobbet hadde arbeidsavtaler (kun de som var så heldige å være på jobb da Arbeidstilsynet tok turen innom, og selv de fikk kun ekstravakt-avtaler, noe som betød at de sto uten jobb dersom de hevet stemmen ang. arbeidsforholdene) 

De hadde et fåtall faglærte servitører, og litt flere som var i praksis for å ta fagbrev og som på den tiden fikk enda lavere luselønn enn de av oss som ikke var i praksis, og som på magisk vis ble kuttet fra vaktlistene i det øyeblikket det fikk fagbrevet og kvalifiserte for høyere lønn) 

Anonymkode: 6d83f...e57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet også som servitør under studietiden, og var innom mange restauranter. Det er ikke uten grunn av bransjen topper listen over versting-bransjene når det kommer til å følge lover og regler. Det er så mye tull at jeg ikke orker å liste opp alt engang. Det er bare to typer mennesker som jobber i denne bransjen. De som må fordi de er utenlandske og ikke får andre jobber, og de unge som enda ikke vet hvordan ting fungerer, men som raskt får en lærepenge.

Anonymkode: 6209a...7b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg som servitør og synes arbeidsforholdene er gode. De har strammet hardt inn på dårlig arbeidsforhold som varte tidligere. Nå er dette bransjen for meg for en lang periode!

Lønnen er grei og arbeidsforholdene er gode. Eneste problemet er at tipsene ikke er skatteferie lenger, og derfor gir ikke kundene tips lenger.

Anonymkode: e23a4...1e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som servitør og synes arbeidsforholdene er gode. De har strammet hardt inn på dårlig arbeidsforhold som varte tidligere. Nå er dette bransjen for meg for en lang periode!

Lønnen er grei og arbeidsforholdene er gode. Eneste problemet er at tipsene ikke er skatteferie lenger, og derfor gir ikke kundene tips lenger.

Anonymkode: e23a4...1e5

Følger dere tariff ? 

Ti års ansennitet gir ca 200kr. Er det å regne som ok? 

Noen over her nevner «elendig» lønn. 

Noen servitører er hverken utenlandske eller unge / studenter men ganske enkelt «bransje-folk». Det blir en livsstil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...