AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #1 Skrevet 19. juni 2019 Hei, har en som blir 2,5 år straks. Hen har aldri brukt iPad, men siden de har begynt med «like figurer og like bilder» i barnehagen ønsker jeg å fortsette dette og andre hjernetrim hjemme. Hva er bedre enn en iPad til å hjelpe til med hjernetrim. Jeg synes ikke det er forskjell på å løse sudoku på mobil eller på papir, så det er derfor jeg ønsker hjernetrim til ungen. betaler gjerne for app, så trenger ikke å være gratis. Finner seriøst ikke noe som er bra når jeg leter på AppStore... takk for svar! Anonymkode: 904a3...72e
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #2 Skrevet 19. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, har en som blir 2,5 år straks. Hen har aldri brukt iPad, men siden de har begynt med «like figurer og like bilder» i barnehagen ønsker jeg å fortsette dette og andre hjernetrim hjemme. Hva er bedre enn en iPad til å hjelpe til med hjernetrim. Jeg synes ikke det er forskjell på å løse sudoku på mobil eller på papir, så det er derfor jeg ønsker hjernetrim til ungen. betaler gjerne for app, så trenger ikke å være gratis. Finner seriøst ikke noe som er bra når jeg leter på AppStore... takk for svar! Anonymkode: 904a3...72e Så små barn skal ikke bruke skjerm. Både hjernen og øynene kan ta skade av skjermbruk. Anonymkode: 33ff8...ac4 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #3 Skrevet 19. juni 2019 Kanskje du heller kan gå til innkjøp av billed lotto eller villkatten junior? Anonymkode: b39c7...a25 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #4 Skrevet 19. juni 2019 Barnevakten.no har noen anbefalinger. Ellers finner du en del forslag om du googler toåring og app Anonymkode: 61aec...020
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #5 Skrevet 19. juni 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du heller kan gå til innkjøp av billed lotto eller villkatten junior? Anonymkode: b39c7...a25 Wow, takk. Har du flere tips til andre hjernetrim leker? Anonymkode: 904a3...72e
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #6 Skrevet 19. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så små barn skal ikke bruke skjerm. Både hjernen og øynene kan ta skade av skjermbruk. Anonymkode: 33ff8...ac4 Nei nå må du gi deg!! Barn kan GODT bruke skjerm. Min sønn er 10 år og begynte med skjerm da han var 3 år. Han er i dag nesten flytende i engelsk pga Youtube og går i datakurs for ungdomsskole elever. Han har lært såå mye av Ipaden, så det er en stor anbefaling. Kan derimot ikke anbefale en spesifikk en til deg som spør, dessverre, siden vår er veldig gammel. Men lykke til på jakten, og ja - skaff dere en! Anonymkode: 7ebcb...baa 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #7 Skrevet 19. juni 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei nå må du gi deg!! Barn kan GODT bruke skjerm. Min sønn er 10 år og begynte med skjerm da han var 3 år. Han er i dag nesten flytende i engelsk pga Youtube og går i datakurs for ungdomsskole elever. Han har lært såå mye av Ipaden, så det er en stor anbefaling. Kan derimot ikke anbefale en spesifikk en til deg som spør, dessverre, siden vår er veldig gammel. Men lykke til på jakten, og ja - skaff dere en! Anonymkode: 7ebcb...baa Tøys. Hadde dere ventet med iPad til han var 5, hadde han lært vel så raskt. Så små barn trenger å utforske naturen, kroppen og omverdenen, ikke å sitte passivt foran en skjerm. Men som ved alt annet er det vel hva som passer best for foreldrene som prioriteres. Vi har ikke en eneste iPad i hus. Skjerm er begrenset til barne-tv på kveld, og litt ekstra i helgene. YouTube begynte hun med når hun var 4, nå som 5,5 åring snakker hun flytende engelsk. Har man anlegg for språk trenger man ikke starte så tidlig som 3 år med skjermbrukfof å lære språk. Har knapt venner på besøk fra barnehage da vi ikke orker. Det er et evig mas om film og skjerm fra besøkene, og de sitter og furter og vil hjem til skjermene mens jentungen vil inn på rommet for å leke med Barbiedukker og duplo. Det er det samme når hun er på besøk hos andre og: de sitter passivt med skjermer mens jentungen leker alene med deres leker. It's a sad, sad world Anonymkode: 34436...8d4 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #8 Skrevet 19. juni 2019 Ja, fordi å laste ned en app eller to som kan være gøy og lærerikt for småttiser innimellom tilsvarer å la toåringen ha fri flyt med i-pad bruk....... TS, jeg vet ikke hva som finnes nå, men da vi leita rundt, fant vi de beste tipsene ved å sjekke ut div. artikler på nett om tips til gode app'er til småbarn. Det fantes faktisk endel bra Anonymkode: 7e310...e7c 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #9 Skrevet 19. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, fordi å laste ned en app eller to som kan være gøy og lærerikt for småttiser innimellom tilsvarer å la toåringen ha fri flyt med i-pad bruk....... TS, jeg vet ikke hva som finnes nå, men da vi leita rundt, fant vi de beste tipsene ved å sjekke ut div. artikler på nett om tips til gode app'er til småbarn. Det fantes faktisk endel bra Anonymkode: 7e310...e7c For oss som jobber i barnehage ser vi dessverre tendensen TYDELIG Anonymkode: 34436...8d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå