AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #1 Skrevet 19. juni 2019 Hei. Er førstegangs gravid i uke 15 og kjenner jeg trenger å roe nervene. Kan legge til at jeg både har bekkenløsning (fra uke 10) og kjenner godt stikninger i magen som så mange skriver om. Det jeg beskriver under er ikke det samme. Problemet mitt nå er smerter i skjeden/livmortappen, desse har vart i en god uke. Smertene er helt like biopsi for celleforandringer for de som har gjennomført det (ikke celleprøven). Livmortappen er og hoven og myk, var ikke dette før. Så, er her flere som har opplevd dette? Ingen jeg spør kjenner seg igjen, og det jeg finner av informasjon innebærer rett og slett truende abort.. Ps: ringer legen imorgen, men fint å høre med andre fordi. Anonymkode: 3e5f3...107
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #2 Skrevet 19. juni 2019 Slike smerter høres ikke bra ut, skulle jeg gått rundt med like smerter som biopsien ga hadde jeg vært på legevakten for lenge siden. Du blør ikke? Uansett, hør med lege, er de rolig ville jeg faktisk droppet deres beskjed og bestilt privat UL med en gang. Er det en truende abort så får du nok ikke gjort noe med det, men da vet du vertfall hva som foregår. Lykke til, håper du sender en update i morgen 🙏🏼❤️ Anonymkode: 6327f...5eb
lille-sjøstjerne Skrevet 20. juni 2019 #3 Skrevet 20. juni 2019 Jeg tipper dette bare er et eksempel av kroppens mystiske vondter i forbindelse med en graviditet. Jeg har tatt biopsi og synes ikke det var noe stas, virkelig ubehagelig. Jeg har også hatt en spontanabort, og de smertene var helt annerledes, kunne ikke sammenlignes i det hele tatt. Ikke at det utelukker at du kan ha en truende abort altså, men jeg tenkte det kunne være greit å høre hvordan min erfaring var. Lykke til hos legen!
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #4 Skrevet 20. juni 2019 TS Da har jeg vært hos legen og alt stod bra til Legen kunne ikke si noe om hvorfor smertene oppstod heller, men at jeg værtfall kunne slappe godt av Anonymkode: 3e5f3...107 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #5 Skrevet 20. juni 2019 Godt å se alt stod bra til, ts. Det er en del rare "vondter" her og der under et svangerskap, og ikke alt kan forklares. Ser du skriver i hovedinnlegget at du har "fiklet" med livmortappen og beskriver den som myk og hoven. Jeg vil bare gi deg et tips, og det er at man ikke skal drive og "grave" oppi der og fikle med det med fingrene når man er gravid. Det er fort gjort å overføre bakterier og virus fra sine egne fingre, kanskje lager man en rift med en negl ved et uhell som det går infeksjon i osv. Bakterier kan overføres fra fingrene og over på livmorhalsen og tappen. Det beste er å la være og fingre og undersøke seg selv oppi der når man er gravid, og heller overlate det til proffene som bruker sterile hansker. Anonymkode: 3f751...3d5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå