AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #1 Skrevet 19. juni 2019 Jeg kan se for meg å få litt hets og skepsis for denne uttalelsen, men jeg er åpen for konstruktiv kritikk. Bakgrunn: 25 år, uføretrygdet etter flere år med arbeidstrening som bare har gjort meg sykere (min kroniske sykdom blusset opp hver gang jeg var i arbeid og jeg endte på sykehus, men nå er jeg midlertidig ganske frisk). Jeg har et godt nettverk med familie og venner, men ingen kjæreste - har heller ikke lyst på en, har bare utrolig lyst på en baby - og ja, det er vel litt tabu å ønske å bli alenemor men det er virkelig det største ønsket jeg har. Er det så ille? Samfunnet ser vel generelt ned på alenemødre, spesielt uføre alenemødre, men hvorfor? Det er ikke slik at jeg aldri kommer til å utdanne meg og jobbe, det er bare at jeg i noen år nå ikke har kunnet gjøre det. Jeg vil gjerne studere noe innen pedagogikk senere. Jeg er veldig glad i barn og tror jeg blir en god mamma med mye omsorg å gi. Og akkurat nå føler jeg at jeg venter fordi "normen" er at man skal være i arbeid, gift og helt frisk før man får baby. Men hva om disse tingene ikke skjer meg? I tillegg har mange operasjoner i magen gjort at jeg er mindre fruktbar, noe som gjør jeg kan få vansker med å bli gravid naturlig...og da er det ikke akkurat lurt å vente til evig tid. Er det en fryktelig dårlig ide av meg å ta en tur til Danmark i den livssituasjonen jeg er i nå? Har noen vært i lignende situasjon? Anonymkode: 4464c...f10 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #2 Skrevet 19. juni 2019 Jeg kommer også til å bli gravid uten å ha en mann/kjæreste i bildet. Sparer til danmarkstur. Er så innmari dyrt. Anonymkode: 5e9d4...6eb
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #3 Skrevet 19. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer også til å bli gravid uten å ha en mann/kjæreste i bildet. Sparer til danmarkstur. Er så innmari dyrt. Anonymkode: 5e9d4...6eb Hvor mye koster det? Anonymkode: 6cc32...62e
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #4 Skrevet 19. juni 2019 Egentlig. Hvordan veit du gravidteten vil bluse opp sykdom? Itillegg blir utdanning og jobb mye vanskeligere. Barn før utdanning er sjeldent enn god ide men når du er utfør i tillegg blir det mange utfordringer. Anonymkode: 99b68...c86 14
sstinemor Skrevet 19. juni 2019 #5 Skrevet 19. juni 2019 Du er jo fortsatt ung😊 Personlig ville jeg ventet noen år. Kanskje du blir frisk og får deg en utdanning og jobb? Kanskje du får skikkelig lyst på kjæreste senere? Fint du ser løsninger, men ville ventet.. Du har i hvert fall 10 år på å måtte bestemme deg😀 Uansett masse lykke til! Kjenner fler alenemødre som mestrer hverdagen mye bedre enn meg🙈 16
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #6 Skrevet 19. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer også til å bli gravid uten å ha en mann/kjæreste i bildet. Sparer til danmarkstur. Er så innmari dyrt. Anonymkode: 5e9d4...6eb Så tøft! Hva synes familien og de rundt deg om det valget? Økonomi blir ikke et problem for min del, men er litt redd for hva folk rundt meg skal tenke. -ts Anonymkode: 4464c...f10
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #7 Skrevet 19. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Egentlig. Hvordan veit du gravidteten IKKJE vil bluse opp sykdom? Itillegg blir utdanning og jobb mye vanskeligere. Barn før utdanning er sjeldent enn god ide men når du er utfør i tillegg blir det mange utfordringer. Anonymkode: 99b68...c86 Anonymkode: 99b68...c86
BerntHulken Skrevet 19. juni 2019 #8 Skrevet 19. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer også til å bli gravid uten å ha en mann/kjæreste i bildet. Sparer til danmarkstur. Er så innmari dyrt. Anonymkode: 5e9d4...6eb For fremtidens barn blir ordet "familie" et fremmedord.. 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 Populært innlegg #9 Skrevet 19. juni 2019 Når du blir syk av å jobbe 8 t dag, hvordan i alle dager skal du klare å ta deg av en baby og senere et barn 24/7? Dette er bare egoistisk. Et barn kan ikke leve på masse kjærlighet, et barn trenger også oppfølging av foreldre, og det kan jo ikke du garantere. I tillegg så vil du være alene om dette. Nei, for en uklok og egoistisk tanke. Har du ikke søsken eller venner med barn der du kan ha deres barn. Da kan du velge og være omsorgsperson mår du har fine dager. Et annet alternativ er å skaffe seg hund eller katt. De trenger også mye kjærlighet. Anonymkode: 7cef9...1e1 68
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #10 Skrevet 19. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når du blir syk av å jobbe 8 t dag, hvordan i alle dager skal du klare å ta deg av en baby og senere et barn 24/7? Dette er bare egoistisk. Et barn kan ikke leve på masse kjærlighet, et barn trenger også oppfølging av foreldre, og det kan jo ikke du garantere. I tillegg så vil du være alene om dette. Nei, for en uklok og egoistisk tanke. Har du ikke søsken eller venner med barn der du kan ha deres barn. Da kan du velge og være omsorgsperson mår du har fine dager. Et annet alternativ er å skaffe seg hund eller katt. De trenger også mye kjærlighet. Anonymkode: 7cef9...1e1 Hyggelig av deg Anonymkode: 3d246...ea4 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #11 Skrevet 19. juni 2019 2 minutter siden, æøå* skrev: For fremtidens barn blir ordet "familie" et fremmedord.. Har kjempestor familie, så her er det ikke manko på det ihvertfall. Vil bare ikke ha en far i bildet. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så tøft! Hva synes familien og de rundt deg om det valget? Økonomi blir ikke et problem for min del, men er litt redd for hva folk rundt meg skal tenke. -ts Anonymkode: 4464c...f10 De støtter det. Spiller ingen rolle hva andre tenker. Ingen har perfekte A4 familier. Anonymkode: 5e9d4...6eb 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #12 Skrevet 19. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hyggelig av deg Anonymkode: 3d246...ea4 Noen må være realistiske også når det er så mange hodeløse høns løse her på KG. Dessuten, så kan sannheten svi veit du, men det er viktig og ta den med i betraktningen også. Anonymkode: 7cef9...1e1 40
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #13 Skrevet 19. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når du blir syk av å jobbe 8 t dag, hvordan i alle dager skal du klare å ta deg av en baby og senere et barn 24/7? Dette er bare egoistisk. Et barn kan ikke leve på masse kjærlighet, et barn trenger også oppfølging av foreldre, og det kan jo ikke du garantere. I tillegg så vil du være alene om dette. Nei, for en uklok og egoistisk tanke. Har du ikke søsken eller venner med barn der du kan ha deres barn. Da kan du velge og være omsorgsperson mår du har fine dager. Et annet alternativ er å skaffe seg hund eller katt. De trenger også mye kjærlighet. Anonymkode: 7cef9...1e1 Jeg skjønner at barn er mye arbeid, da spesielt baby. Men det er litt annerledes enn å jobbe stående i butikk 8 timer. Moren min var alenemamma for meg i mine barnehageår og jeg var lykkelig og trygg med henne. Jeg har også hund fra før av. Men om barn er en 24/7 timers jobb - hvordan er det mulig at foreldre som jobber 100% har barn da? Barn vokser opp og går på skole og blir mer selvstendig etterhvert og kan også gjøre ting selv. -ts Anonymkode: 4464c...f10
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #14 Skrevet 19. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at barn er mye arbeid, da spesielt baby. Men det er litt annerledes enn å jobbe stående i butikk 8 timer. Moren min var alenemamma for meg i mine barnehageår og jeg var lykkelig og trygg med henne. Jeg har også hund fra før av. Men om barn er en 24/7 timers jobb - hvordan er det mulig at foreldre som jobber 100% har barn da? Barn vokser opp og går på skole og blir mer selvstendig etterhvert og kan også gjøre ting selv. -ts Anonymkode: 4464c...f10 De fleste som jobber 100% er også friske, også er de fleste to om oppgavene og ansvaret. Anonymkode: 7cef9...1e1 26
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #15 Skrevet 19. juni 2019 Jeg har aldri vært så mør og vond i kroppen som det første året av min sønns liv. Virkelig helt j*vlig, og jeg har ikke noen bakenforliggende diagnoser og er 100% arbeidsfør. Jeg fikk en klistremerkebaby og da ble det mye fysisk slit. Å begi seg ut på småbarnslivet som ufør og attpåtil singel MED VILJE i så ung alder er faktisk ganske sykt! Anonymkode: cda43...1a9 34
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #16 Skrevet 19. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De fleste som jobber 100% er også friske, også er de fleste to om oppgavene og ansvaret. Anonymkode: 7cef9...1e1 Jeg er for det meste frisk - det er fysisk hardt arbeid jeg ble veldig syk av. Og jeg har unge foreldre og venner som også har barn, så jeg blir ikke helt alene. -ts Anonymkode: 4464c...f10
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #18 Skrevet 19. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri vært så mør og vond i kroppen som det første året av min sønns liv. Virkelig helt j*vlig, og jeg har ikke noen bakenforliggende diagnoser og er 100% arbeidsfør. Jeg fikk en klistremerkebaby og da ble det mye fysisk slit. Å begi seg ut på småbarnslivet som ufør og attpåtil singel MED VILJE i så ung alder er faktisk ganske sykt! Anonymkode: cda43...1a9 Hva er en klistremerkebaby? Hvordan var det jævlig? Jeg er ikke akkurat singel med vilje heller, har bare ikke møtt noen jeg har super kjemi med eller som kan egne seg som farsfigur. De fleste på min alder fester mye og ligger rundt, og det er jeg helt ferdig med. Er klar for å leve et voksent liv. -ts Anonymkode: 4464c...f10
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #19 Skrevet 19. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dårlig idé. Anonymkode: ebae1...9a1 Utdyp gjerne 🙂 -ts Anonymkode: 4464c...f10
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #20 Skrevet 19. juni 2019 Du kan ikke ha en 8 timer butikk jobb. Men få en unge som trengs 24/7 med omsorg etc det skal du ha ja.. Er det bare meg eller er det veeeldig dobbeltmoralsk holding som er ute og går seg en tur her?🤦♀️ Anonymkode: 2d52d...7ed 26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå