AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #1 Skrevet 19. juni 2019 Jeg lånte en roman på biblioteket på barneskolen for mange år siden som jeg følte var litt for ung til å lese da, og som jeg veldig gjerne skulle lest igjen i voksen alder. Problemet er at jeg ikke aner tittel eller forfatter, noen som kjenner igjen beskrivelsene mine? Det jeg vet: - Mannlig hovedperson som vi følger gjennom oppveksten, frem til han er student såvidt jeg husker. - hovedpersonen likte matematikk og har alltid hatt som mål å bevise fermats siste teorem. Mot slutten av boka (når han innser at han har mislykket med kjærlighetslivet ) leser han i avisa at teoremet er blitt løst av Andrew Wiles. - jeg tror det meste av handlingen i boka foregår på 80-tallet (pga når beviset nevnt over faktisk skjedde). Boka må.være gitt ut før 2002 om jeg ikke surrer med når jeg leste den - det er en kjærlighetsroman (matematikken er mer der som en parallell), men ikke en som ender lykkelig. Det er en jente som går igjen over flere år, uten at jeg husker mer Anonymkode: d0d14...01d
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #2 Skrevet 19. juni 2019 https://www.gyldendal.no/Skjoennlitteratur/Romaner-og-noveller/Historien-om-Henrik-Wiklunds-barnebarn Denne er fra 2004, så årstallet stemmer ikke helt, men det kan kanskje være denne? Anonymkode: 37470...96d
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #3 Skrevet 19. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.gyldendal.no/Skjoennlitteratur/Romaner-og-noveller/Historien-om-Henrik-Wiklunds-barnebarn Denne er fra 2004, så årstallet stemmer ikke helt, men det kan kanskje være denne? Anonymkode: 37470...96d Takk for bra forslag, men ser ut som denne har kvinnelig hovedperson Anonymkode: d0d14...01d
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #4 Skrevet 20. juni 2019 Kan dette være Primtallenes ensomhet av Paolo Giordano? Anonymkode: 756bc...ad9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå