Gå til innhold

Hvorfor er det så få som reiser til Tyskland?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hører aldri noen som reiser til Tyskland på storby-ferie selv om det landet har mange store byer. Folk drar til London, Paris, Roma, Barcelona, Praha og til med til Polen, men til Tyskland - ikke det, nei!

Hva er det folk har i mot Tyskland, egentlig?

Anonymkode: 2df14...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk tar da kielferga hele tiden. Tyskland er ikke like billig som øst-Europa, ikke like varmt som Italia og Spania, og ikke like lett språk som England. Også få andre byer enn Oslo som har direkteruter. 

Men jeg skal på ferie til Tyskland i sommer...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser gjerne til Berlin, og har vært en del til München. Og da ser jeg vekk fra helger jeg har hengt på jobb reiser i Hannover og Frankfurt.

men jeg tror den over meg har ett poeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med deg, TS. Tyskland er skikkelig undervurdert som ferieland! Ønsker man storbyer er det mange å velge mellom, og sjarmerende småbyer har de også. Ting funker og er i orden. Det er lett å ta seg fram. De gangene jeg har forsøkt å stotre på skoletysken min blir jeg alltid møtt med service og velvilje. Man skal virkelig ha for forsøket! :) 

Anonymkode: 9c598...5c1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste jeg kjenner reiser til Tyskland, spesielt til Kiel slik som hun over også skriver. Men jeg tror at tysk er et språk nordmenn forstår og lærer på skolen, derfor går det kanskje ikke så mye på språket at du tenker få reiser dit.
Tyskland er et helt spesielt land og jeg har opplevd mye i både Nord og Sør, anbefaler alle å bare reise 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De aller fleste jeg kjenner har da vært i Tyskland, så jeg tror ikke det er så dramatisk som beskrevet i HI. Og Berlin er vel like godt besøkt av nordmenn som de fleste andre av de større hovedstedene? 

Denne undersøkelsen viser at Tyskland ligger på 5. plass av de mest besøkte reisemål fra nordmenn: 

https://www.abcnyheter.no/reise/2017/04/03/195292715/tyskland-vokser-mest-hos-reiseglade-nordmenn

De fire som ligger over er henholdsvis Spania (folk drar vel dit på grunn av klimaet), Sverige (nært), Danmark (nært) og England (London er den største byen i nord-europa, så som storbydestinasjon er det nok mange som velger London, i tillegg til mye fotballturisme). 

Anonymkode: 9c8d9...b1c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg fikk nettopp snap fra berlin. 

Har vært i Tyskland flere ganger selv. 

Anonymkode: 8409f...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange folk som drar på langhelg til Berlin.   Hamburg og München også, men mest Berlin.  Mange fine reisemål, f.ex. vinturer til Rhin og Moseldalen, med  masse koselige landsbyer.  Tyskland er liksom "midt imellom alt",  ikke noe typisk sånn eller sånn.  Men absolutt et land verdt å besøke.

Anonymkode: e2496...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hører stadig vekk om folk som reiser til Berlin og Hamburg, i tillegg til Kiel og Lübeck. Jeg har selv vært flere steder i Tyskland, og det fortsatt mange småbyer jeg kunne tenkt meg å besøke.

Anonymkode: e229c...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange jeg vet om har vært på storbytur til f.eks. Berlin, og hører også om folk som har vært i vindalen (Rhin?) og besøkt vingårder og gamle slott osv.

Kanskje ikke like hyppig besøkt som London og sånn men det hender at folk reiser til Tyskland også, ja.

Anonymkode: 1ccbc...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vært i Berlin, likte ikke den byen. Men var en lang helg i Frankfurt, fin og undervurdert by. 

Anonymkode: 40a13...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pittoreske dorfen (landsbyen) Rüdesheim ved Rhinen er absolutt verdt et besøk.  Kan kombineres med båttur på Rhinen.  Som utgangpunkt for vintur er den helt idieell, kort vei over til Moseldalen i fin natur med mange idylliske dorfer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...