AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #1 Skrevet 19. juni 2019 Katten min er 4 år, kastrert selvfølgelig. Han har en katteluke så han går ut og inn slik han vil, og nå på sommeren er han inne om natten og kommer av og til inn og spiser på dagtid. Det første han gjør når han kommer inn er å mjaue, uansett om han merker at vi er hjemme eller ikke (som oftest uten at han ser oss) er det skrikende mjau som gjerne går over til sutremjauing før han spiser og går ut igjen. Han kan gjerne mjaue på vei ut også. Kan noen hjelpe meg å tolke han ut fra disse opplysningene? Har han vondt, er han redd for å være alene, hva er det? Han har aldri vært en stille katt akkurat, men dette har eskalert og er nå på grensen til plagsomt, ihvertfall bekymringsverdig. Anonymkode: 1a23c...e07
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #2 Skrevet 19. juni 2019 Kanskje for å varsle at han har kommet inn? Min kan også mjaue både på vei ut og inn. Er nok ikke noe å bekymre seg over så lenge han virker frisk. Anonymkode: f467a...f10 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #3 Skrevet 19. juni 2019 Lenge siden pus har fjernet tannstein? Anonymkode: 4c8cb...a3d
Duftavsommerregn Skrevet 19. juni 2019 #4 Skrevet 19. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Katten min er 4 år, kastrert selvfølgelig. Han har en katteluke så han går ut og inn slik han vil, og nå på sommeren er han inne om natten og kommer av og til inn og spiser på dagtid. Det første han gjør når han kommer inn er å mjaue, uansett om han merker at vi er hjemme eller ikke (som oftest uten at han ser oss) er det skrikende mjau som gjerne går over til sutremjauing før han spiser og går ut igjen. Han kan gjerne mjaue på vei ut også. Kan noen hjelpe meg å tolke han ut fra disse opplysningene? Har han vondt, er han redd for å være alene, hva er det? Han har aldri vært en stille katt akkurat, men dette har eskalert og er nå på grensen til plagsomt, ihvertfall bekymringsverdig. Anonymkode: 1a23c...e07 Min tidligere katt gjorde også dette av og til, fant ut at han "søkte oppmerksomhet" når jeg strøk han malte han som en kvern Bare prøv og se.
Mokkilokki Skrevet 19. juni 2019 #5 Skrevet 19. juni 2019 Har du vann og mat stående framme? Katter liker og småspise dessuten trenger de tilgang til vann hele tiden. Den er nok ute etter oppmerksomhet. Her starter mine og i 4 tiden og skal ha oppmerksomhet. Katter er bare sånn 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #6 Skrevet 19. juni 2019 Han ønsker å se dere. Anonymkode: fa6e4...1ae
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #7 Skrevet 19. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Katten min er 4 år, kastrert selvfølgelig. Han har en katteluke så han går ut og inn slik han vil, og nå på sommeren er han inne om natten og kommer av og til inn og spiser på dagtid. Det første han gjør når han kommer inn er å mjaue, uansett om han merker at vi er hjemme eller ikke (som oftest uten at han ser oss) er det skrikende mjau som gjerne går over til sutremjauing før han spiser og går ut igjen. Han kan gjerne mjaue på vei ut også. Kan noen hjelpe meg å tolke han ut fra disse opplysningene? Har han vondt, er han redd for å være alene, hva er det? Han har aldri vært en stille katt akkurat, men dette har eskalert og er nå på grensen til plagsomt, ihvertfall bekymringsverdig. Anonymkode: 1a23c...e07 Spør vetrinær Anonymkode: 1cded...0cd
Mia00 Skrevet 19. juni 2019 #8 Skrevet 19. juni 2019 Det er et søk om oppmerksomhet Min gjør det samme. Lek mer med katten, kos mer osv. Eller bare si "Hei, der er du" og møt pusen når han kommer inn døren, så vet han at dere ser han.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #9 Skrevet 19. juni 2019 Min har blitt sånn nå etter at den andre katten døde, han kjeder seg tror jeg og skal inn og ut hele tiden og da skriker han for å komme ut sånn : "mjjjjaaaaaaaauuuuuu" helt til jeg åpner døra. Men det hjelper også å rope på han så kommer han for å få kos, og det er like så bra som å gå ut. Så når han mjauer fælt, så er det enten ut eller kos han vil ha. Anonymkode: 5733b...7eb
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #10 Skrevet 19. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lenge siden pus har fjernet tannstein? Anonymkode: 4c8cb...a3d Det ble fjernet for bare et par mnd siden 1 time siden, Mokkilokki skrev: Har du vann og mat stående framme? Katter liker og småspise dessuten trenger de tilgang til vann hele tiden. Den er nok ute etter oppmerksomhet. Her starter mine og i 4 tiden og skal ha oppmerksomhet. Katter er bare sånn Mat og frisk vann står alltid fremme til han 32 minutter siden, Mia00 skrev: Det er et søk om oppmerksomhet Min gjør det samme. Lek mer med katten, kos mer osv. Eller bare si "Hei, der er du" og møt pusen når han kommer inn døren, så vet han at dere ser han. Jeg hadde skjønt det om han hadde gitt seg når han så oss, men det er ikke alltid han gjør det. Og hvis det er kos og oppmerksomhet han ønsker, hvorfor kommer han ikke fysisk bort til oss hver gang? Hvorfor drar han ut igjen? Ts Anonymkode: 1a23c...e07
Mokkilokki Skrevet 19. juni 2019 #11 Skrevet 19. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det ble fjernet for bare et par mnd siden Mat og frisk vann står alltid fremme til han Jeg hadde skjønt det om han hadde gitt seg når han så oss, men det er ikke alltid han gjør det. Og hvis det er kos og oppmerksomhet han ønsker, hvorfor kommer han ikke fysisk bort til oss hver gang? Hvorfor drar han ut igjen? Ts Anonymkode: 1a23c...e07 Det er ikke lett og forstå dyrenes adferd av og til. Kan likeså godt være han vil vise deg noe utforbi døren, kanskje en gave 😄 Litt frustrerende er det når man ikke skjønner hva de vil, så en må prøve seg fram. Den ene katten min mjauer mye når jeg gjør andre ting, setter jeg meg ned hopper hun opp på fanget, 2 min så ned igjen. Så starter alt på nytt igjen. Av og til tror jeg bare hun leker seg for å få oppmerksomhet 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #12 Skrevet 19. juni 2019 Vår er helt lik. Mjauer og jeg roper navnet og koser, men så fortsetter hun å mjaue høyt. Prøver å finne ut det samme... Men skal tydeligvis alltid være et rop om oppmerksomhet, nok vann? kattedoen ryddig? huset rydd? mye de bryr seg om disse små søte dyrene Anonymkode: b1e02...843
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #13 Skrevet 19. juni 2019 Min mjauer slik når hun vil ha noe. Sjekker da kattesand, mat og vann og ofte er det en av de tingene. Hvis ikke kjeder hun seg så da bare «snakker» jeg med henne å koser litt med henne. Litt sånn ekstra sånn at hun blir lei 😁 så går hu å sover eller styrer med sitt. Skjer kanskje ett par ganger i uken. Noen ganger forstår jeg ikke hva hu vil. Da snakker jeg med henne å følger litt etter henne å da pleier hun vise meg hva hun vil ha. Om det er godteri går hun bort til godteri skuffen sin. Er det mat går hun til skålen sin osv Kanskje du kan prøve det? Gå til katten din med en gang han kommer inn å følg litt etter han. De er egentlig veldig flinke til å vise hva de vil ha. Anonymkode: 932a5...f30 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå