Gå til innhold

Lang reisevei til jobb.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann har lang reisevei til jobb. Nesten to timer.

Jeg føler litt på det. Det var jeg som ville flytte hit. På grunn av at jeg har familie her som kan hjelpe med barnepass.

Vi bor også på ett sted hvor det er billigere å bo enn ett sted nærmere hvor han jobber.

Jeg føler, vel, vi har det veldig greit her, men han må pendle mye. Jeg har ikke snakket så mye med han om det. Jeg frykter å ta det opp.

Jeg er redd for at han vil si at det er for mye, at reiseveien er for lang. Jeg vil, og jeg vet han vil, gjøre det beste for oss. 

Er det rimilig at vi flytter? Nærmere hans jobb. 

Anonymkode: 13d74...05b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo ikke vi på kg bestemme. Det er en avgjørelse dere må prate om og ta sammen.

Anonymkode: 7f65a...6d3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det må du nesten diskutere med han. Er det en mulighet for at han kan bytte jobb? Kanskje de har et kontor som er nærmere

Anonymkode: ea8ce...ebf

Skrevet

Kan dere ikke regne på det. Hvor mye bruker dere på transport.

Hvor mye ekstra må dere betale for å flytte.

Hvor mye er han borte og hva koster det dere?

Trives han med pendlingen eller tærer det på. Hvor mye verdi ligger i pendlingen er spørsmålet, og er det verdt det.

AnonymBruker
Skrevet

2 timer reisetid er jo helt jævlig... sånn generelt. Vet ikke om jeg hadde orket dette i lengden. Hadde flyttet eller fått meg ny jobb

Anonymkode: 57d1e...4f0

• Liker 3
Skrevet

4 timer om dagen i reisevei altså? Det er jo helt horribelt. Fritid er verdt MYE, og den vil man ikke helst tilbringe i bil og bilkø.

Jeg ville flyttet mye nærmere jobben hans. Da får dere mer tid sammen, og han får mer tid med familien sin og ikke minst barna. Regner med at de nesten skal til å legge seg når han kommer hjem fra jobb hvis de er små?

Jeg hadde lang reisevei selv en periode på to år i livet mitt. Flyttet inn hos eksen, som bodde i en annen by enn jeg jobbet (jobb i Oslo). Husker det var vel nesten to timer hver vei fra jeg gikk ut døren til jeg var fremme. Holdt ut i to år, og siste året sleit jeg skikkelig med all reisingen. Sa da til slutt til typen at "enten blir du med og flytter nærmere jobb, eller så flytter jeg alene". Det snodige var at han stort sett jobbet i og rundt Oslo selv, det var der oppdragene var, men likevel bodde han så langt unna. Kjøretid og reisetid (jeg brukte tog, t-bane og buss) ble redusert for oss begge da vi flyttet nærmere Oslo. Reisetiden ble halvert, og det var utrolig mye bedre i hverdagen.

Du nevner ikke noe om din jobb? Jobber du nærme der dere bor eller er du hjemmeværende? Noen må jo rekke å hente barna i barnehage og evt skole, så jeg antar du enten jobber lokalt eller ikke i det hele tatt? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

To timer hver vei, fire timer som går bort til reise hver dag? 

Jeg drev med det en gang i tiden selv. Det var bare meg og mannen, ingen barn, og jeg holdt ut i 1,5 år. Da sa det helt stopp. Det føltes som hele livet mitt besto av jobb og reise, og brukte jeg litt ekstra tid på hyggelige ting gikk det ut over timene jeg egentlig burde sovet, og så var jeg bare enda mer sliten neste dag. 

Anonymkode: 318eb...2c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi på KG kan ikke bestemme det for deg, men for din egen del vil jeg råde deg til å gjøre det som er best for dere begge. Hva skjer med dere hvis han blir utbrent?

Det var en tid der jeg hadde 1,5 times reisevei til jobb. Jeg kan fortelle at jeg ble sliten av reisen. Ikke av jobben, da. Og ikke orket jeg å trå til med å hjelpe barn med lekser etterpå. Hadde far blitt syk selv i den perioden, så tror jeg virkelig ikke kabalen ville gått opp da.

Anonymkode: e9b6b...82c

AnonymBruker
Skrevet

4 timers reisevei hver dag? Hvordan i alle dager fikk du mannen din til å gå med på å flytte så langt unna??!?

Anonymkode: 01f55...883

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min mann har lang reisevei til jobb. Nesten to timer.

Jeg føler litt på det. Det var jeg som ville flytte hit. På grunn av at jeg har familie her som kan hjelpe med barnepass.

Vi bor også på ett sted hvor det er billigere å bo enn ett sted nærmere hvor han jobber.

Jeg føler, vel, vi har det veldig greit her, men han må pendle mye. Jeg har ikke snakket så mye med han om det. Jeg frykter å ta det opp.

Jeg er redd for at han vil si at det er for mye, at reiseveien er for lang. Jeg vil, og jeg vet han vil, gjøre det beste for oss. 

Er det rimilig at vi flytter? Nærmere hans jobb. 

Anonymkode: 13d74...05b

Et godt samliv handler om kommunikasjon. Mener du at du har god kommunikasjon med din ektemann når du ikke ønsker å ta opp omtåelige temaer direkte med han, og heller tar turen innom Kvinneguiden for å lodde stemningen? 

Hadde min samboer vært så veik hadde jeg kastet henne ut døra. 

Anonymkode: e3e21...6e8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min har 1,5 time reise per vei, altså 3 timer hver dag. Det sliter ham fullstendig ut, og han får ikke bidratt med mye hjemme. Vi kommer til å flytte så fort vi har gjort klart huset for salg, og funnet noe nytt. 

Men du må jo høre med ham hva han synes selv.

Anonymkode: da4f3...247

AnonymBruker
Skrevet

Det høres helt uholdbart ut. Jeg ville enten ha flyttet eller spurt om samboeren var villig til å se seg om etter annen jobb

Anonymkode: a5f44...6a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...