Gå til innhold

Ble massert av kollega, hvordan sier jeg ifra om at jeg ikke vil neste gang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde igår: 

jeg (kvinne i begynnelsen av 20-årene) jobber i kultur og satt sammen med noen ungdommer på ungdomsklubb. Jeg forteller en historie hvor jeg beskriver at jeg var nervøs for kjøretimer og hadde skuldrene veldig høyt oppe mens jeg forteller(med vilje altså) 

en kollega(mann midt i 60-årene) fra en annen del av kulturhuset kommer tilfeldigvis forbi og legger hendene sine på skuldrene mine og noe ala «senk skuldrene!» med et smil. 

For så vidt heilt greit det. 

Men så begynner han å massere skuldrene mine i kanskje 30 sek eller noe. Og det er sikkert ment på en hyggelig måte altså, men jeg liker jo ikke å bli massert. Og vil ikke at noen jeg nesten ikke kjenner skal begynne å massere meg bare fordi jeg trekker litt på skuldrene. 

Finnes det en måte å si fra på som ikke blir sur og klein? En litt artig replikk som får frem poenget uten å lage klein stemning? 🙈🙈

Anonymkode: 60b9f...2e7

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette skjedde igår: 

jeg (kvinne i begynnelsen av 20-årene) jobber i kultur og satt sammen med noen ungdommer på ungdomsklubb. Jeg forteller en historie hvor jeg beskriver at jeg var nervøs for kjøretimer og hadde skuldrene veldig høyt oppe mens jeg forteller(med vilje altså) 

en kollega(mann midt i 60-årene) fra en annen del av kulturhuset kommer tilfeldigvis forbi og legger hendene sine på skuldrene mine og noe ala «senk skuldrene!» med et smil. 

For så vidt heilt greit det. 

Men så begynner han å massere skuldrene mine i kanskje 30 sek eller noe. Og det er sikkert ment på en hyggelig måte altså, men jeg liker jo ikke å bli massert. Og vil ikke at noen jeg nesten ikke kjenner skal begynne å massere meg bare fordi jeg trekker litt på skuldrene. 

Finnes det en måte å si fra på som ikke blir sur og klein? En litt artig replikk som får frem poenget uten å lage klein stemning? 🙈🙈

Edit: 30sek-1min var det vel. Og jeg begynte bare å le og sa «ja jeg skal senke skuldrene, vil jo ikke få problemer med de hehehe» for jeg ble så paff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vær helt snill pike nå. Si "nei takk" og vri deg unna. Ikke gjør det større enn det.

Anonymkode: 0c380...6f5

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Si tydelig fra! Han tester deg for å se om du har tilstrekkelige grenser eller ikke.

Si tydelig ifra, og om han sa at det var greit sist gang så sier du at du bare var høflig.

Ta dette opp med andre, for det var drøyt! 

Anonymkode: 72911...894

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro at dette bare var ment som en hyggelig hest. Hvis det skjer igjen så er det bare å smile å si nei takk. Hvis han da mot formodning ikke respekterer grensen din, så er det på sin plass å bli sint. 

Anonymkode: bb475...5e1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare sagt noe i duren «huff nei jeg er ikke så glad i massasje jeg, men takk for omtanken» ☺️ 

Anonymkode: 710be...4e5

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke er slik at han har vært ugrei med deg før så var dette bare en hyggelig gest fra han. 

Hva blir det neste, #ikkerørskuldrene mine? 

Anonymkode: c7dda...9e0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skjer dette aldri med meg? Jeg elsker massasje, så fremt det ikke ligger noen andre intensjoner bak det selvsagt. Jeg ville ikke ha gjort noe mer ut av det med mindre det skjer igjen. Da kan du bare trekke deg unna eller si at du ikke er glad i å bli massert. Helt fair det. 

Anonymkode: dca7e...414

• Liker 6
Skrevet

Han vil nok bli skuffet uansett, så det beste er å si at du har smerter etter at han masserte deg igår. Da gjør han det aldri igjen....på noen.

AnonymBruker
Skrevet

Menn over 60 har av og til en greie for å "klemme" de unge damene. Hvorfor de tror det er greit, aner jeg ikke, men de kommer unna med mye fordi det liksom bare "er en hyggelig greie". Selv kunne det aldri falt meg inn å begynne å klemme og kna på hverken yngre eller eldre kjente som ukjente menn.

Anonymkode: ee508...ca3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det ikke er slik at han har vært ugrei med deg før så var dette bare en hyggelig gest fra han. 

Hva blir det neste, #ikkerørskuldrene mine? 

Anonymkode: c7dda...9e0

Jojo, helt greit at han var snill og at han mest sannsynlig ikke hadde noen baktanker, men folk er forskjellige.

Akkurat som TS så er ikke jeg så glad i fysisk kontakt, særlig ikke fra folk jeg ikke er veldig intim med så det må da være lov å takke nei uten at det betyr at vi synes mannen er en dust.  

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Si tydelig fra! Han tester deg for å se om du har tilstrekkelige grenser eller ikke.

Si tydelig ifra, og om han sa at det var greit sist gang så sier du at du bare var høflig.

Ta dette opp med andre, for det var drøyt! 

Anonymkode: 72911...894

🙄

Anonymkode: 7417c...bf3

• Liker 2
Skrevet (endret)

Neste gang må du bare si nei, ellers tror han det er greit og vil ikke slutte. Du trenger ikke å være sur og bitchy, men si nei på en hyggelig måte og smil. Blir han sur og furten over det, så det ikke ditt problem. Jeg er ikke så veldig glad i nærkontakt og at noen plutselig begynner å massere skuldrene mine. Det må faktisk respekteres, uten at man tror jeg hater menn og mener de er teite 🙄

Endret av smalls
  • Liker 4
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jojo, helt greit at han var snill og at han mest sannsynlig ikke hadde noen baktanker, men folk er forskjellige.

Akkurat som TS så er ikke jeg så glad i fysisk kontakt, særlig ikke fra folk jeg ikke er veldig intim med så det må da være lov å takke nei uten at det betyr at vi synes mannen er en dust.  

Nemlig. Noen mener vel ts bare må finne seg i å bli massert av en mann på 60, ellers er hun prippen og en mannehater 🙄

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det greit å takke nei. Det som får vertfall meg til å reagere her er at flere tydelig mener at mannen har baktanker og prøver seg på noe mer, når han sannsynligvis bare ville være grei. Man må selvfølgelig kunne si nei takk, og det skal selvfølgelig respekteres. Men som du selv påpeker så må det gå an å gjøre det uten å ta det forgitt at mannen er en dust. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

På alle mine arbeidsplasser har det vært kollegaer som har massert kort og UTELUKKEDE ikkeseksuelt.

Du la opp til det selv litt, men akkurat den massasjen kan jeg se at var noe uventet. Det du sier neste gang er at du synes massasje er ubehagelig/vondt.

Anonymkode: 69d3b...d3f

AnonymBruker
Skrevet

TS her:) 

jeg tror ikke han har noen baktanker i det hele tatt, og det var garantert ment som en hyggelig gjest, men jeg liker jo ikke å bli massert, eller tatt veldig på, det er det som er greia😅 har ikke tenkt å starte noe hashtag om greia og jeg hater ikke menn😅

jeg hadde ikke likt det om en kvinne jeg ikke kjenner hadde gjort det heller, men av en eller annen grunn er jeg ikke noe redd for å si fra til kvinner hvis jeg ikke liker noe 😅🙈

lurer på om jeg skal si det til noen andre som jeg jobber med og ofte sitter ved samme bord som, slik at hun kan si noe hvis det skjer igjen? Sånn i tillegg til at jeg tuller det bort? 

Jeg vil ikke virke prippen eller nebbete, og jeg synes jo mannen er en kjempehyggelig person, men han er og bare en jeg hilser på i gangen 😅 og så vil jeg heller ikke virke som jeg har overtenkt saken heller for saken er jo bare at jeg ikke vil bli tilfeldig massert😂🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På alle mine arbeidsplasser har det vært kollegaer som har massert kort og UTELUKKEDE ikkeseksuelt.

Du la opp til det selv litt, men akkurat den massasjen kan jeg se at var noe uventet. Det du sier neste gang er at du synes massasje er ubehagelig/vondt.

Anonymkode: 69d3b...d3f

Skjønner ikke helt hvordan jeg la opp til det? 😅

• Liker 9
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke helt hvordan jeg la opp til det? 😅

Du må jo skjønne at du trigget «me fix»-refleksen i mannemannen når du dro opp skuldrene! :ironi:

Om du sier pent nei takk med eller uten en liten begrunnelse, er du verken nebbete eller prippen. Det kan være han blir sur uansett, og beskylder deg for å være prippen eller nebbete, men det er ikke det samme.

Er han en normalt hyggelig fyr, tar han et nei for et nei, og lar ikke eventuelle flaue følelser over å ha massert deg ubedt tidligere gå ut over deg.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det greit å takke nei. Det som får vertfall meg til å reagere her er at flere tydelig mener at mannen har baktanker og prøver seg på noe mer, når han sannsynligvis bare ville være grei. Man må selvfølgelig kunne si nei takk, og det skal selvfølgelig respekteres. Men som du selv påpeker så må det gå an å gjøre det uten å ta det forgitt at mannen er en dust. 

Selvfølgelig er det greit å takke nei. Det som får vertfall meg til å reagere her er at flere tydelig mener at mannen har baktanker og prøver seg på noe mer, når han sannsynligvis bare ville være grei. Man må selvfølgelig kunne si nei takk, og det skal selvfølgelig respekteres. Men som du selv påpeker så må det gå an å gjøre det uten å ta det forgitt at mannen er en dust. 

Nettopp det samme jeg mente så vi er helt på samme side ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...