Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg lurer på hvilke erfaringer dere har med ivf behandling i Bergen.  Dere som har hatt offentlig behandling: Måtte dere vente lenge på time til forsamtale? Og tok det lang tid fra forsamtalen til dere var i gang med ivf-forsøk? 

Dere som gikk privat: Hvilken klinikk har dere brukt og hvor dyrt har det vært? Fikk dere time rakst? 

Anonymkode: 4297c...068

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Jeg har gått offentlig, på Haukeland. Husker ikke helt hvor lang ventetiden var, men var en god stund. Når jeg først var godkjent for ivf og var i gang, gikk der mer slag i slag. Ikke så lenge å vente mellom forsøkene. I første omgang ville jeg tatt kontakt med fastlegen (om du ikke alt har gjort det) for henvisning.

Var og innom Hausken for å holde den mulighet åpen mens jeg ventet på innkalling til HUS. Der kunne jeg få begynt med ivf allerede måneden etter samtalen. Hausken har prisliste på siden sin. Husk at medisiner kommer i tillegg. 

Anonymkode: 4b234...006

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært på Haukeland, og skal snart i gang med søskenforsøk der også. Tror vi hadde forsamtale i november første gang, og oppstart i mars. Nå meldte vi oss til søskenforsøk i mars og får starte på medisiner først i slutten av august. Så det er jo en del lengre ventetid enn privat. Privat får du starte ganske kjapt. Men det koster jo sånn ca 30.000 kr pr forsøk tror jeg , om du ikke kjøper en pakke med 3 forsøk da. Så kommer medisiner utenom . Vi har landet på ca 15-20000 kr i medisiner . 

Anonymkode: fcf30...a34

• 2 måneder senere...
Skrevet

Vi skal i gang med IVF på Klinikk Hausken nå. Hovedgrunnen til at vi gikk privat er vekten min. Har gått ned en del allerede, og føler meg sunn og frisk, men BMI er for høy til det offentlige. Og det gikk ikke an å sette seg i kø og fortsette vektnedgangen, man måtte være på riktig vekt før man får stille seg i kø. Og dette er ikke klaging fra min side, jeg har full forståelse for at høy vekt er en fare for mor og barn! Men i det private betaler man kanskje litt for å få en mer individuell vurdering, og der fikk jeg starte med en gang vekten var på et nivå som de syns var greit.

Vårt møte med Hausken har vært veldig bra. Imøtekommende og fine folk. Fikk time så raskt vi ville, etter et par uker om jeg ikke husker feil. På første konsultasjon sjekket de sæd, tok gynekologisk undersøkelse, og vi hadde tatt blodprøver på forhånd. Så de kunne svare der og da hvilken behandling som ville være aktuell for oss. De svarer raskt på mail om man har spørsmål. Men det kommer til å bli dyrt. Prislisten ligger på nett.

Har nå gått ned litt mer i vekt og er klar for første forsøk ved neste syklus :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...