Gå til innhold

Tom for energi - vårslapphet?

Gjest Turi

Anbefalte innlegg

Gjest Turi

Jeg er helt tom for energi.

Etter en lengre tid med oppussing, oppstart i jobb etter fødselspermisjon, mye sykdom i forbindelse med Veslas oppstart i barnehagen (som jeg var med å starte opp - masse jobb) osv., faller livet nå til ro. Huset er snart ferdig, Vesla er frisk *bank i bordet*, jobben er i ferd med å bli som den var osv. Og jeg burde ha det fint.

Men jeg er helt tom. Slapp i kroppen. Tom i hodet. Har bare lyst til å sove og sove og sove og sove. Dagene går i hverandre, noen hektiske andre rolige, helgene kommer tett og er over før de har begynt, og jeg gleder meg til å gå og legge meg allerede når vekkerklokka ringer. Og det går ikke over i løpet av dagen.

Føler meg ikke deprimert, er ikke trist og lei, har en god jobb, et flott hus og en fantastisk familie jeg er kjempeglad i. Jeg klarer bare ikke å oppdrive energi til å "synge og danse", om dere skjønner hva jeg mener...

Tar trantabletter og cvitaminer, spiser normalt sunt kosthold og sover 6-7 timer hver natt (som normalt). Noen som har noen tips til energikilder? Er dette vårslapphet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

På meg høres det ikke ut som vårslapphet, men en helt normal reaksjon på at du har hatt veldig mye å tenke på og styre med i det siste. I slike perioder er kroppen gjerne på en unaturlig "high", og du har mindre behov for søvn enn ellers. Når så tingene normaliserer seg igjen, vil kroppen forlange mer hvile, for å hente seg inn igjen.

Les gjennom ditt eget innlegg, så ser du hva jeg mener :wink: (imponert over tempoet ditt).

Egentlig skal du bare fortsette slik du gjør; nok søvn, sunn mat, vitaminer/mineraler. Kroppen vil reagere med å gi deg gradvis mer energi. Ginseng o.l. er ikke å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...