Gå til innhold

Har AAP med ung ufør-tillegg. Teller dette for Husbanken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man skal søke om bostøtte får man ca 2000 kr mer i måneden dersom man er ung ufør - men jeg finner ikke noe informasjon om hvorvidt dette gjelder meg. De nevner ikke om det er uføretrygd eller ufør-tillegg som gjelder. Noen som vet? 

Anonymkode: 32a31...913

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ser du at du får mer med ung ufør? Inntektsgrensene på bostøtte skiller mellom annen inntekt og ung ufør, men dette er bare en tabell som viser om du får bostøtte eller ikke. 
Her er det kun de som har fått innvilget ung ufør på uføretrygd som teller, ikke tillegget på AAP. 
Så om du er under inntektsgrensen for det området du bor i vil du få bostøtte, men beløpet kommer bla av hva husleia er. 

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Angelheart2 skrev:

Hvor ser du at du får mer med ung ufør? Inntektsgrensene på bostøtte skiller mellom annen inntekt og ung ufør, men dette er bare en tabell som viser om du får bostøtte eller ikke. 
Her er det kun de som har fått innvilget ung ufør på uføretrygd som teller, ikke tillegget på AAP. 
Så om du er under inntektsgrensen for det området du bor i vil du få bostøtte, men beløpet kommer bla av hva husleia er. 

I bostøttekalkulatoren kan man huke av for "ung ufør", og da får man 2000 kr mer dersom man f.eks. bor i Oslo og har en leilighet som koster 7500 i måneden. Er man ikke ung ufør, får man rundt 300 kr. Jeg er under inntektsgrensen i området jeg bor i, siden jeg lever på minimums-AAP, men med ung ufør-tillegg. 

Men dette suger litt, fordi det betyr at jeg ikke kan flytte for meg selv. Jeg bør helst ikke bo i kollektiv eller med andre mennesker, heller, fordi helseutfordringene mine er av en slik karakter at jeg blir veldig belastende for andre. Da er det bedre at jeg lever i mitt eget kaos og ikke plager andre med det... Men nå går det i vasken, bare fordi NAV nekter å anerkjenne symptomtrykket mitt. Har fire-fem forskjellige diagnoser, fysiske og psykiske, som hver for seg sikkert kunne blitt tilrettelagt for i jobb, men til sammen gjør de meg så syk at jeg knapt fungerer, men NAV nekter likevel å uføretrygde meg selv om jeg har vært slik siden jeg var liten. Hurra for Norge.

Anonymkode: 32a31...913

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...