Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet at jeg kommer til å spontanabortere pga synkende hcg. Fosteret er i eggleder og det er ikke forenlig med utvikling. 

Kjipt å bare vente - hvor lang tid tok det fra din hcg sank til du «ble ferdig» og blødde? 

Uke 7.

Anonymkode: 08db0...45c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er utrolig trist å vite 😥 

Det tok litt over en uke for min del før alt var ute av kroppen.

Sender deg en stor klem ❤

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, Deseo skrev:

Det er utrolig trist å vite 😥 

Det tok litt over en uke for min del før alt var ute av kroppen.

Sender deg en stor klem ❤

Ja det er det :’( håper det går raskt over... takk for klem og at du delte selv ❤️

Ts

Skrevet

Stor klem til deg ❤️ Det må være trasig å gå å vente på en spontanabort 😢 Medisinsk abort her for tre dager siden fordi hjertet ikke slo lengre 💔 Skulle ha vært 9+0 den dagen...

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Stor klem til deg ❤️ Det må være trasig å gå å vente på en spontanabort 😢 Medisinsk abort her for tre dager siden fordi hjertet ikke slo lengre 💔 Skulle ha vært 9+0 den dagen...

Takk og så leit med din situasjon også ❤️ Jeg hadde innsett bare en ukes tid etter deg, husker jeg. Har lest dagboken din og føler veldig med deg ❤️ Noe lignende bilde her også, jeg har ikke blødd - men hormonnivåene har ikke økt optimalt. Det har vært tre skikkelig vanskelige uker hvor vi har fryktet det verste, men håpt på det beste. På en måte føles det bedre nå, når alt håp er borte. Det er en trygghet i vissheten også.

håper det får bra med deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Patriotpaula skrev:

Så trist :(  

Var det din første ultralyd du fant det ut på ? 

Anonymkode: e6307...945

Skrevet

Ja, det føles ganske så meningsløst 😪 Jeg kan skjønne det du skriver med at det er en trygghet i å vite også. Å gå rundt å IKKE vite, det er jo helt forferdelig. Jeg kjente jo veldig på den uvissheten selv når hjertet ikke slo på UL 5+5, men at legen var så usikker at hun ikke turte å ta av meg av støttebehandlingen heller... 

Håper aborten går «greit» når kroppen bestemmer seg for å sette i gang den prosessen 💔😢 Du har min største medfølelse ❤️

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så trist :(  

Var det din første ultralyd du fant det ut på ? 

Nei, jeg hadde vært på to før det. UL allerede 5+5 pga blødninger (skyldtes et hematom utenfor livmoren, langt vekk i fra embryoet), da slo ikke hjertet. UL 6+3, da så og hørte vi hjertet. UL 8+5, da slo ikke hjertet lengre 😕

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Patriotpaula skrev:

Nei, jeg hadde vært på to før det. UL allerede 5+5 pga blødninger (skyldtes et hematom utenfor livmoren, langt vekk i fra embryoet), da slo ikke hjertet. UL 6+3, da så og hørte vi hjertet. UL 8+5, da slo ikke hjertet lengre 😕

Uff 😢 Vet de når lille sluttet å utvikle seg? 

Har mistet selv før 😥

Håper jeg aldri får oppleve det igjen. Uansett om det bare er et embryo gjør det vondere enn man skulle tro. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff 😢 Vet de når lille sluttet å utvikle seg? 

Har mistet selv før 😥

Håper jeg aldri får oppleve det igjen. Uansett om det bare er et embryo gjør det vondere enn man skulle tro. 

Gyn sa noen dager før, så en eller annen gang forrige uke 😢 Oppdaget på fredag. 

Uff, unner ingen å miste 😢😕 Har også gjort meg en tanke om at jeg håper jeg aldri noensinne skal oppleve dette igjen 😪 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet at jeg kommer til å spontanabortere pga synkende hcg. Fosteret er i eggleder og det er ikke forenlig med utvikling. 

Kjipt å bare vente - hvor lang tid tok det fra din hcg sank til du «ble ferdig» og blødde? 

Uke 7.

Jeg tror ikke du kan bare la det gå sin gang hvis et embryo er befruktet og vokser i egglederen. Det kan da vel være farlig? Jeg trodde fagfolk måtte ta tak i det når det er sånn fatt.

Anonymkode: 83406...de5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Gyn sa noen dager før, så en eller annen gang forrige uke 😢 Oppdaget på fredag. 

Uff, unner ingen å miste 😢😕 Har også gjort meg en tanke om at jeg håper jeg aldri noensinne skal oppleve dette igjen 😪 

😔 Du får ha lykke til med neste spire altså. 

Sannsynligheten for å miste flere ganger er liten. Du får trøste deg med at det ikke var liv laga. Er det jeg tenker ❤️ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du kan bare la det gå sin gang hvis et embryo er befruktet og vokser i egglederen. Det kan da vel være farlig? Jeg trodde fagfolk måtte ta tak i det når det er sånn fatt.

Anonymkode: 83406...de5

Synkende hcg betyr at kroppen vil støte det fra seg, så det vil skje selv om det er på eggleder. Eller forhåpentligvis, om det ikke kommer noe på x uker så må jeg jo inn igjen, men det er pga infeksjonsfare.

tro meg, jeg prøvde å overbevise legen om å gi medikament for å raske prosessen, men det var visst så mye bedre at kroppen fikk ordne det selv...

sist Xu måtte jeg operere, så er mest glad jeg slipper det.

ts

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😔 Du får ha lykke til med neste spire altså. 

Sannsynligheten for å miste flere ganger er liten. Du får trøste deg med at det ikke var liv laga. Er det jeg tenker ❤️ 

Takk ❤️ Vi prøver på nytt til høsten. 

Det sies jo at lynet ikke slår ned samme sted to ganger, så håper det slår ned et annet og uvisst sted neste gang i stedet for hos meg... 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ts igjen her. Føler situasjonen er håpløs.

Spottet med litt blod mandag til fredag uten smerter. Ingenting siden fredag. 

Er dette et vanlig forløp for spontanabort? At det stopper og starter? Føler fortsatt at alt bare er på vent til jeg er blødd ferdig. Det må da være mer enn hva som har kommet til nå?

Skrevet

Jeg spottet bittelitt natt til en søndag. Mistet symptomene søndagen. 

Ingen blødning etter nette frem til spontanaborten fredagen etter blødningen. 

Vet ikke hvor lang tid som er normalt, men kanskje du burde ta en tur til legen hvis du ikke har gjort det allerede? Kan være at kroppen trenger hjelp til å støte det ut. 

Håper at dette går raskt så du slipper å leve med usikkerheten ❤

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Deseo skrev:

Jeg spottet bittelitt natt til en søndag. Mistet symptomene søndagen. 

Ingen blødning etter nette frem til spontanaborten fredagen etter blødningen. 

Vet ikke hvor lang tid som er normalt, men kanskje du burde ta en tur til legen hvis du ikke har gjort det allerede? Kan være at kroppen trenger hjelp til å støte det ut. 

Håper at dette går raskt så du slipper å leve med usikkerheten ❤

Takk for gode ord. Jeg aner ikke hvor lang tid det bør gå før jeg går til legen for å spørre om hjelp. Når jeg spurte overlegen på sykehuset om det, så bare sa han at det var umulig for han å si 🙄 jeg får prøve å gi det noen dager til... takk igjen

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. I tilfelle noen kommer i samme situasjon i fremtiden som meg, så synes jeg det er fint å oppdatere tråden.

Det gikk på dagen 4 uker fra fastslått reduksjon i hcg til all hcg var ute av systemet. Det tok to uker og 6 dager fra jeg begynte å blø til hcg var under 5. Jeg hadde lav hcg, rundt 300 når den begynte å gå ned. Tok 10 dager for hcg å synke fra 60 til under 5.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. I tilfelle noen kommer i samme situasjon i fremtiden som meg, så synes jeg det er fint å oppdatere tråden.

Det gikk på dagen 4 uker fra fastslått reduksjon i hcg til all hcg var ute av systemet. Det tok to uker og 6 dager fra jeg begynte å blø til hcg var under 5. Jeg hadde lav hcg, rundt 300 når den begynte å gå ned. Tok 10 dager for hcg å synke fra 60 til under 5.

Så «bra» det har ordnet seg. Håper dere blir gravide igjen snart ❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...