Gjest skindeep Skrevet 2. mai 2005 #1 Skrevet 2. mai 2005 Jeg skal ha barseltreff denne uken. Hva skal jeg servere? Før har vi brukt å servert sjokoladekake, peanøttkake, sveler, boller m/ pålegg ... Noen som har noe tips? Vi bruker å ha to forskjellige matsorter da.. f.eks en gang hadde jeg sjokoladekake og sveler. Jeg er helt tom for ideer :-(
Arkana Skrevet 2. mai 2005 #2 Skrevet 2. mai 2005 (endret) En pai/quiche? Brownies? Gulrotkake? Brownies 200 g mørk sjokolade 170 g smør 4 dl sukker 4 egg 2 ts vaniljesukker 2,5 dl hvetemel Smelt smør og sjokolade i en gryte på svak varme. Ha i sukker, egg og vaniljesukker og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en liten langpanne. Stek ved 175 grader i ca 45 minutter. Doble oppskriften for en stor langpanne. Gulrotkake med gourmetglasur 2 egg 2 dl sukker 2 dl hvetemel 1 ts natron 1 ts vaniljesukker 1 ts kanel ½ ts revet muskat 1 ts kardemomme ½ ts ingefær 1 dl soyaolje 4 dl grovt revne gulrøtter 50 g naturell kremost 30 g mykt smør 1 ts vaniljesukker 2 dl melis Visp eggedosis. Band alt det tørre og rør det inn i eggedosisen. Bland inn olje og revne gulrøtter. Hell deigen i en smurt form (24 cm), stek kaken på nederste rille ved 175 grader i 35-45 minutter. Bland sammen ost og smør, rør inn vaniljesukker og melis. Smør glasuren på den avkjølte kaken og lag mønster med en gaffel. Endret 6. august 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 2. mai 2005 #3 Skrevet 2. mai 2005 Jeg kom på et alternativ til, som har vært veldig populært som venninnemat, klubbmat o.l. Smørbrødkake 2 dl melk 50 g margarin 25 g gjær 100 g sammalt hvete grov 150 g hvetemel ½ ts salt 3 hakkede hardkokte egg 300 g skinke i biter 1 liten purre i ringer 150 g revet ost 1 pose majones Bland alt det tørre, smelt margarin og ha i melk. Forhev 1 time. Ha deigen i rund form (24 cm), hev 20 minutter. Stek ved 200 grader i 20 minutter. Del i to, bland fyllet og ha i mellom. Legg lokket på, dryss over litt ost og stek videre ved 225 grader i ca 15 minutter.
Chiquita Skrevet 2. mai 2005 #4 Skrevet 2. mai 2005 Ta ne titt inn i KG-magasinets oppskriftsdel for inspirasjon da vel :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå