AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #1 Skrevet 19. juni 2019 Jeg og min samboer har vært sammen i mange år, jeg er i midten av 20 årene og han fylte nylig 30. Vi har ikke fått reist mye sammen pga. ulike grunner og jeg har også mange ting jeg ønsker å oppnå før jeg får barn. Samboeren ønsker seg barn innen sommer neste år, men jeg vil virkelig ikke ha barn enda. Hans grunn til at han vil ha barn er fordi han ikke vil være en "gammel" far. Jeg kunne virkelig tenkt meg å ventet et år, altså at barnet hadde kommet i 2021 og da ville samboer vært 32. Tanken på barn for meg nå gjør meg sykt deprimert og jeg bare gruer meg hver dag fordi jeg vet at det bare er en dag nærmere til jeg går i et sort hull. For øyeblikket med alt jeg har som skjer rundt meg så betyr barn at jeg må gi opp alt det jeg driver med. Jeg har sagt til samboer at jeg ikke er klar, men han sier at ingen føler seg klar og tok ikke min "jeg vil virkelig ikke ha barn nå" seriøst. Kjenner jeg blir desperat for å komme meg unna situasjonen og at jeg kommer til å gå på p-piller i smug for å unngå barn... Anonymkode: a08d7...c69
Ava+, Skrevet 19. juni 2019 #2 Skrevet 19. juni 2019 For guds skyld, ikke få barn hvis du ikke er klar for det! Jeg er 32, gift og barnløs. Om jeg blir klar for det en dag, så skjer det. Men fra jeg var i midten av tyveårene og frem til nå har jeg virkelig levd livet til det fulle og ville ikke byttet det ut for alt i verden. Er SÅ glad for at jeg har sluppet unna barn og den tvangstrøye det livet der er! 6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #3 Skrevet 19. juni 2019 P piller i smug? Kvinn deg heller opp og si tydelig i fra, du ønsker ikke barn enda. Dere må jo kommunisere, eller tenkte du late som du er med på det mens du fortsetter med prevensjon? Her var min mann klar for barn før meg, vi pratet da om det og jeg sa tydelig fra at jeg ønsket å vente litt. Samme må du gjøre. Dere har ikke dårlig tid. Anonymkode: 70f3f...867 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #4 Skrevet 19. juni 2019 "Vil ikke" trumfer glatt "vil" i en sak som dette. Anonymkode: fe579...bff 6
Gjest RødeFare Skrevet 19. juni 2019 #5 Skrevet 19. juni 2019 Alle barn som kommer til verden bør være i en situasjon at de er ønsket av sine foreldre. Ikke få barn hvis du ikke vil ha barn. Men vær åpen og ærlig med samboeren din om det. Han må få vite det, og dersom han ønsker å finne seg noen som ønsker barn må han ha muligheten til det også.
Gjest RødeFare Skrevet 19. juni 2019 #6 Skrevet 19. juni 2019 24 minutter siden, Ava+, skrev: For guds skyld, ikke få barn hvis du ikke er klar for det! Jeg er 32, gift og barnløs. Om jeg blir klar for det en dag, så skjer det. Men fra jeg var i midten av tyveårene og frem til nå har jeg virkelig levd livet til det fulle og ville ikke byttet det ut for alt i verden. Er SÅ glad for at jeg har sluppet unna barn og den tvangstrøye det livet der er! Så flott at du er fornøyd med ditt liv og dine valg! Det unner jeg deg. Men ikke gidd å omtale andre sine liv som "tvangstrøyer" da. Så skal jeg la være omtale barnløse sine liv som "innholdsløse" eller andre tåpelige ting som barnefrie møter på.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #7 Skrevet 19. juni 2019 Dump han hvis du ser deg nødt til å gå på p-piller i smug. Han kan ikke tvinge deg til å få barn. Anonymkode: ddaa3...e95 1
Ava+, Skrevet 19. juni 2019 #8 Skrevet 19. juni 2019 19 minutter siden, RødeFare skrev: Så flott at du er fornøyd med ditt liv og dine valg! Det unner jeg deg. Men ikke gidd å omtale andre sine liv som "tvangstrøyer" da. Så skal jeg la være omtale barnløse sine liv som "innholdsløse" eller andre tåpelige ting som barnefrie møter på. Jeg skriver ut i fra mitt perspektiv, og det ser ut til at mitt perspektiv sammenfaller med TS syn på ting. Hun vil også oppleve mer og se verden. Jeg kan kalle livet med barn for tvangstrøye så mye jeg vil. Om du vil kalle livet uten barn som innholdsløst, så er det helt greit det også. Vi har bare ulike meninger og ulikt syn på livet og dets innhold. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #9 Skrevet 19. juni 2019 52 minutter siden, Ava+, skrev: For guds skyld, ikke få barn hvis du ikke er klar for det! Jeg er 32, gift og barnløs. Om jeg blir klar for det en dag, så skjer det. Men fra jeg var i midten av tyveårene og frem til nå har jeg virkelig levd livet til det fulle og ville ikke byttet det ut for alt i verden. Er SÅ glad for at jeg har sluppet unna barn og den tvangstrøye det livet der er! Tvangstrøye faktisk.. og hva skal man kalle dere som er barneløse? Anonymkode: ddaa3...e95 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 19. juni 2019 #10 Skrevet 19. juni 2019 Du setter foten ned og sier at du ikke blir gravid før DU er klar for det. Du er fremdeles ung og kan fint vente over 5 år til. Din kropp, ditt liv, ditt valg.
Ava+, Skrevet 19. juni 2019 #11 Skrevet 19. juni 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tvangstrøye faktisk.. og hva skal man kalle dere som er barneløse? Anonymkode: ddaa3...e95 Kall det hva du vil 😊 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #12 Skrevet 19. juni 2019 Fortsett med p-pillene dine du. At han vil ha, betyr ikke at du skal gjøre det. Dere er to stk, og så lenge en av dere ikke vil så er det den som har vetoretten (ved planlegging). Eller rettere sagt i praksis: den som har muligheten til å bli gravid bestemmer dette helt selv. Blir du gravid uten at du ønsker det, har du også rett til å ta abort uten at noen andre kan si noe på det. Det som er viktig her, er at du er klar overfor han slik at han ikke får falske forhåpninger. Ingen hinting eller taushet, men vær klar og tydelig på at du ønsker ikke barn nå og vil fortsette på pilla. Anonymkode: 9b7af...1dd 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #13 Skrevet 19. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og min samboer har vært sammen i mange år, jeg er i midten av 20 årene og han fylte nylig 30. Vi har ikke fått reist mye sammen pga. ulike grunner og jeg har også mange ting jeg ønsker å oppnå før jeg får barn. Samboeren ønsker seg barn innen sommer neste år, men jeg vil virkelig ikke ha barn enda. Hans grunn til at han vil ha barn er fordi han ikke vil være en "gammel" far. Jeg kunne virkelig tenkt meg å ventet et år, altså at barnet hadde kommet i 2021 og da ville samboer vært 32. Tanken på barn for meg nå gjør meg sykt deprimert og jeg bare gruer meg hver dag fordi jeg vet at det bare er en dag nærmere til jeg går i et sort hull. For øyeblikket med alt jeg har som skjer rundt meg så betyr barn at jeg må gi opp alt det jeg driver med. Jeg har sagt til samboer at jeg ikke er klar, men han sier at ingen føler seg klar og tok ikke min "jeg vil virkelig ikke ha barn nå" seriøst. Kjenner jeg blir desperat for å komme meg unna situasjonen og at jeg kommer til å gå på p-piller i smug for å unngå barn... Anonymkode: a08d7...c69 Kjære deg! Vent! Å få barn er særdeles krevende. Man tror kanskje man blir sliten etter en uke på jobb...lover deg at du kan gange foreldreskap med 1000%. stol på magefølelsen. Et barn kan ikke sendes tilbake, og er man ikke klar for oppgaven, vil man ikke bli en god mor. Dessuten er det stor sannsynlighet for fødselsdepresjon hvis barnet ikke er ønsket. Hold på valget, du blir ikke lykkelig av et barn om du ikke er klar. Det er umulig å beskrive hvor krevende en slik oppgave er, det er ulikt noe annet du har gjort. Er du ikke klar for å sette deg selv 100% til side , bør du vente. vær så snill, lytt til oss som har gått løypa før deg. Anonymkode: 30e5a...ed1 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #14 Skrevet 19. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og min samboer har vært sammen i mange år, jeg er i midten av 20 årene og han fylte nylig 30. Vi har ikke fått reist mye sammen pga. ulike grunner og jeg har også mange ting jeg ønsker å oppnå før jeg får barn. Samboeren ønsker seg barn innen sommer neste år, men jeg vil virkelig ikke ha barn enda. Hans grunn til at han vil ha barn er fordi han ikke vil være en "gammel" far. Jeg kunne virkelig tenkt meg å ventet et år, altså at barnet hadde kommet i 2021 og da ville samboer vært 32. Tanken på barn for meg nå gjør meg sykt deprimert og jeg bare gruer meg hver dag fordi jeg vet at det bare er en dag nærmere til jeg går i et sort hull. For øyeblikket med alt jeg har som skjer rundt meg så betyr barn at jeg må gi opp alt det jeg driver med. Jeg har sagt til samboer at jeg ikke er klar, men han sier at ingen føler seg klar og tok ikke min "jeg vil virkelig ikke ha barn nå" seriøst. Kjenner jeg blir desperat for å komme meg unna situasjonen og at jeg kommer til å gå på p-piller i smug for å unngå barn... Anonymkode: a08d7...c69 Du må jo bare si det til han. Å få barn når en av dere ikke ønsker er ikke et valg, så det er klart du ikke skal la det "overtale" til noe så stort. Han må selvsagt også få vite at dette er din beslutning og selv ta valget om han vil vente på deg eller ikke. Anonymkode: 61c87...0a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå