AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #1 Skrevet 19. juni 2019 Hei, Jeg fikk nylig vite at arbeidsgiver skal flytte min stilling fra et kontor til et annet kontor i landet. Jeg har fått beskjed om at jeg får stillingen om jeg flytter, men det er dessverre ikke aktuelt. Hvilke rettigheter har jeg? Jeg har ingenting skriftlig.. Jeg har jobbet i selskapet i 8 år Anonymkode: 74c9d...a38
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #2 Skrevet 19. juni 2019 Er du organisert så ta kontakt med fagforeningen din. Dersom du takker nei vil jeg tro det føler vanlig oppsigelsesregler. Anonymkode: 81151...5a8 1
Glitnir Skrevet 19. juni 2019 #3 Skrevet 19. juni 2019 Ingen rettigheter utover å få beholde stillingen om du flytter etter. Arbeidsgiver bestemmer selv hvor de holder til (eller flytter til).
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #4 Skrevet 19. juni 2019 Takker, jeg vet at jeg har fortrinnsrett på andre stillinger jeg er kvalifisert til på kontoret jeg allerede jobbe på. Skal sjekke det videre Anonymkode: 74c9d...a38
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #5 Skrevet 19. juni 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Takker, jeg vet at jeg har fortrinnsrett på andre stillinger jeg er kvalifisert til på kontoret jeg allerede jobbe på. Skal sjekke det videre Anonymkode: 74c9d...a38 Da er det interne regler eller tariff. Etter lov har du ikke det. Anonymkode: 6bd3e...1b9 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #6 Skrevet 19. juni 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Da er det interne regler eller tariff. Etter lov har du ikke det. Anonymkode: 6bd3e...1b9 Arbeidsmiljøloven har en egen paragraf om fortrinnsrett, vil ikke den gjelde tro? Det kan ikke være forventet at jeg må flytte 3 timers flytur unna for å jobbe med akkurat det samme i en annen by - vil fortrinnsretten ikke gjelde når jeg takker nei til å flytte? Kan hende jeg som tar feil, er litt usikker her. Anonymkode: 74c9d...a38 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå