Gå til innhold

Stillingen min blir flyttet - rettigheter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg fikk nylig vite at arbeidsgiver skal flytte min stilling fra et kontor til et annet kontor i landet. Jeg har fått beskjed om at jeg får stillingen om jeg flytter, men det er dessverre ikke aktuelt. Hvilke rettigheter har jeg? Jeg har ingenting skriftlig..

Jeg har jobbet i selskapet i 8 år

Anonymkode: 74c9d...a38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du organisert så ta kontakt med fagforeningen din. Dersom du takker nei vil jeg tro det føler vanlig oppsigelsesregler.

Anonymkode: 81151...5a8

• Liker 1
Skrevet

Ingen rettigheter utover å få beholde stillingen om du flytter etter. Arbeidsgiver bestemmer selv hvor de holder til (eller flytter til). 

AnonymBruker
Skrevet

Takker, jeg vet at jeg har fortrinnsrett på andre stillinger jeg er kvalifisert til på kontoret jeg allerede jobbe på. Skal sjekke det videre 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takker, jeg vet at jeg har fortrinnsrett på andre stillinger jeg er kvalifisert til på kontoret jeg allerede jobbe på. Skal sjekke det videre 

Da er det interne regler eller tariff. Etter lov har du ikke det. 

Anonymkode: 6bd3e...1b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Da er det interne regler eller tariff. Etter lov har du ikke det. 

Anonymkode: 6bd3e...1b9

Arbeidsmiljøloven har en egen paragraf om fortrinnsrett, vil ikke den gjelde tro? Det kan ikke være forventet at jeg må flytte 3 timers flytur unna for å jobbe med akkurat det samme i en annen by - vil fortrinnsretten ikke gjelde når jeg takker nei til å flytte? 

Kan hende jeg som tar feil, er litt usikker her.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...