Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begge foreldrene barneforsikring eller kun den ene av dere? Driver å oppdaterer forsikringene mine, og ser på bla barneforsikring. Han jeg snakket med mente at hvis barnas far har dem forsikret trenger ikke jeg, da midlene uansett blir tildelt barna uavhengig av hvem de er forsikret hos

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Feil, midlene blir uansett tildelt den som tegnet forsikringen. Men uføreforsikring, som gir ekstra utbetaling per måned etter barnet er voksent går til barnet. Midler til ombygging av bolig etc går kun til den som har tegnet forsikringen, så det trenger begge. 

Anonymkode: aaa25...ec4

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke forsikring.. Synes vilkårene er såpass strenge at virker tilnærmet umulig å få utbetalt noe særlig penger. 

Anonymkode: 0654b...438

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har fått samme beskjed. Jeg har også fått beskjed om hvis far betaler så går midlene til her hvor barna bor i tilfelle, hvor de er bosatt 

Anonymkode: 9c466...297

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har fått samme beskjed. Jeg har også fått beskjed om hvis far betaler så går midlene til her hvor barna bor i tilfelle, hvor de er bosatt 

Anonymkode: 9c466...297

Feil. Det er den som tegnet forsikringen som får pengene utbetalt. Hvis det er en ombyggingssum på inntil feks. 2 mill ved rullestolbehov, så sitter jo ikke forsikringsselskapet og deler ut gratis penger til det andre hjemmet, hvis de ikke har betalt forsikring! Forsikringsselskapet er kun pliktig til å betale inntil 2 mill til forsikringstaker, dvs den andre forelderen, om ombyggingen kun koster 1 mill så har de spart penger, de gir jo ikke de uten videre til noen andre. 

Forsikringssummen som går på død/ombygging av bolig/andre summer ifm sykdom går kun til den som har bestilt og betalt forsikringen. Ingenting går til barnet. 

Forsikringen som dekker uførhet, ofte opp til 1G i året, men kun til utbetaling etter barnet er myndig går til barnet. 

Anonymkode: aaa25...ec4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...