Gå til innhold

Jeg vil ikke FaceTime, han mener jeg skjuler noe.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lang historie kort; fått kontakt med en utrolig fin mann.

Vi skal tilfeldigvis være i samme by en uke i august og har avtalt å ta en kaffe da. Vi følger hverandre på instagram og skriver sammen hver dag.

I går ringte han meg via FaceTime, jeg kunne ikke ta den da.

Jeg skrev tilbake som sant er at jeg var opptatt men også at jeg synes all slike video samtaler er helt fælt, jeg føler meg alltid dum, klønete og det blir bare helt feil (jeg har ikke FaceTime med mamma en gang). Og det er ikke slik jeg ønsker at den første samtalen skal være.

Jeg skrev vi kunne gjerne snakke «vanlig», fordi jeg har lyst å høre stemmen hans. Men han svarte:

»Du skjuler noe».

Som er veldig merkelig siden jeg har delt bilder med han, både de gode og de «uheldige» 

Er FaceTime vanlig på et slikt stadium?

Anonymkode: cf206...8f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han høres kontrollerende ut. Hvis ikke du er komfortabel med FaceTime så burde han respektere det. Minner meg så sykt om en venninna mi ble kjent med. Begynner navnet hans på O eller?

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Dropp han når han begynner sånn. Det er bare for å kontrollere deg.

Anonymkode: bdcd2...95e

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok droppet han. Det er noe han burde respektere at du ikke ønsker. 

Anonymkode: 974b0...dda

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

TS, er han fra Vadsø og navnet begynner på T?

Anonymkode: 67bf7...14b

AnonymBruker
Skrevet

Det var en voldsom beskyldning fra en mann du ikke har møtt enda. Han virker fryktelig sjalu og eiesyk, jeg ville nok blokkert og løpt. 

Anonymkode: 507e2...e87

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de andre. Jeg liker heller ikke FaceTime, kan til nød gjøre det med nære venner og mamma. 

Anonymkode: 6e70d...2f9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er problemet nå i 2019. Vi må være så utrolig tilgjengelige på alle vis og til enhver tid. Om han allerede nå begynner å komme med slike forskrudde beskyldningen hadde jeg revurdert hele fyren.

Anonymkode: 79c7f...89d

• Liker 16
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lang historie kort; fått kontakt med en utrolig fin mann.

Anonymkode: cf206...8f7

Nei, det har du ikke. Han virker kontrollerende og eiesyk. Her hadde jeg løpt!

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Det er en mulighet for at han har brent seg på falske profiler, og såkalt catfishing. På enkelte nettsteder er vi mannfolk godt forsynt med sånne. 

Anonymkode: 8c30d...861

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Oj han viser den siden allerede 😶 men som ab..861 sier så kan det jo være at han har blitt lurt før, slik at han er litt ekstra på vakt. 

Anonymkode: d5c5b...554

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sett catfish? Folk legger ut bilder som tilhører andre, nekter skype og facetime, så jeg skjønner han egentlig.

Anonymkode: eaa44...2c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker heller ikke facetime o.l og å snakke på tlf vanlig før jeg har møtt noen.. Når folk blir sur for det så tenker jeg greit nok. Hvorfor skal jeg tvinges til å gjøre ting som føles ukomfortabelt for meg?   Menn kan argumentere med at de har blitt lurt før, det kan jeg og. Mange ganger hvor jeg har gått mot mine egne ønsker ang det og snakket med folk på tlf, og hva skjer da? Jo etter noen minutter skal de dreie samtalen over på sex og det er alt de ønsker. Så dette med å føle seg lurt det går begge veier.

Anonymkode: 595cb...11c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synest video chat er en fin ting og chattet mye med en tidligere flørt på den måten. Men måten din flørt reagerer på er ikke bra. Virker kontrollerende og mistenksom.

Anonymkode: 8c82d...391

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Der hadde varselklokkene ringt for meg. Når han er mistenksom allerede nå etter at du har forklart. Orker ikke mistenksomhet, og hadde lurt på hva det neste ble. Vær obs på han vil jeg råde deg til. 

Anonymkode: 9acb8...173

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en mulighet for at han har brent seg på falske profiler, og såkalt catfishing. På enkelte nettsteder er vi mannfolk godt forsynt med sånne. 

Anonymkode: 8c30d...861

Da hadde han på en hyggelig måte beklaget fordi han tidligere er blitt lurt og latt det bli med det. Du påstår ikke at noen skjuler noe for deg på den måten. Det er et dårlig tegn. 

Anonymkode: 9acb8...173

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sett catfish? Folk legger ut bilder som tilhører andre, nekter skype og facetime, så jeg skjønner han egentlig.

Anonymkode: eaa44...2c8

Helt enig. I disse tider er det lett å "verifisere" seg selv - slik at man bare viser at man er personen bak bildet. Samtalen trenger ikke vare engang i 2 minutter. Eller hun kunne sendt han en kort video på iMessage eller Snap eller WhatsApp der hun sier noe i videon han ønsker. Sånt tar liksom 10 sekunder å lage, om man er ekte. 

Folk må lære at det å "sende bilder" er overhodet ikke noe bevis for at personen er ekte. Bilder er rett og slett noe man kan kopiere på sekundet. Hvilken som helst video er heller ikke bevis for at det er ekte - det kan være videresendt video. Så derfor må man si noe spesifikt for at det skal være ekte, hvis TS da nekter å ta en kort FaceTime samtale. 

Ingen er opptatt at de ikke har 10 sekunder til overs. 

Anonymkode: fe63b...a67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjuler noe, hallo! Du var jo ærlig om at du syns det er ubehagelig. Jeg er helt lik. Var borte fra min da helt ferske kjæreste i fem uker etter at vi hadde vært sammen et halvt år og var på andre siden av jorda. Likevel hadde vi ikke en eneste videosamtale. Syns det er kjempeubehagelig. Må gjøre det i jobben en del, og gjør det jo da fordi jeg er nødt, men privat, nei takk!

Anonymkode: 06bd2...f72

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. I disse tider er det lett å "verifisere" seg selv - slik at man bare viser at man er personen bak bildet. Samtalen trenger ikke vare engang i 2 minutter. Eller hun kunne sendt han en kort video på iMessage eller Snap eller WhatsApp der hun sier noe i videon han ønsker. Sånt tar liksom 10 sekunder å lage, om man er ekte. 

Folk må lære at det å "sende bilder" er overhodet ikke noe bevis for at personen er ekte. Bilder er rett og slett noe man kan kopiere på sekundet. Hvilken som helst video er heller ikke bevis for at det er ekte - det kan være videresendt video. Så derfor må man si noe spesifikt for at det skal være ekte, hvis TS da nekter å ta en kort FaceTime samtale. 

Ingen er opptatt at de ikke har 10 sekunder til overs. 

Anonymkode: fe63b...a67

Dating for de fleste går ikke ut på å bevise at man er ekte. Det der gidder de færreste. Dersom man er så sykelig opptatt av slik får man heller finne seg en partner på den tradisjonelle måten. 

Anonymkode: 07e03...384

• Liker 14
Gjest padawan
Skrevet

For alt han vet kan du være en dritfeit, hårete fyr som sitter i kjelleren og lurer fremmede menn så kan skjønne fyren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...