Gå til innhold

Strekkmerker

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! jeg er en jente på 21 som har fødd en liten søt gutt, men problemet er at jeg har fått noen strekkmerker på magen og ryggen. Er det noe som kan fjerne dem eller gjere dem mindre synlege? Jeg veit at dette skal ikkje vere under seksualitet men håper på noe svar for det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes noen kremer o.l. som det reklameres for, men jeg må innrømme jeg har ikke særlig tro på dem.

Ellers vil de blekne med tiden, dessuten vil du venne deg til dem og det er faktisk helt naturlig at voksne kvinner har det....

Skrevet

Olje som inneholder E-vitamin kan mulig hjelpe til å gjøre dem mindre synlege, men elles så blekner de med tiden som Lillian sa.

Behandling med lazer kan ta bort dem eller gjøre mindre synlig, men det er sikkert dyrt og om du skal ha fler barn så er jo stor sjanse at du får srekkmerker igjen.

Men ellers er jeg enig med Lillian, dette er bare naturlig.

Skrevet

Begynn å legge merke til andres hud. Jeg har sett mange spenstige veltrente jenter som har masse strekkmerker på pupper, lår og mage. Gutter med strekkmerker over rumpe og overarmer. Det er mye vanligere enn du tror, og det er slett ikke forbeholdt jenter som har fått barn. I perioder i livet vokser man fort, eller legger på seg fort, enten det er på grunn av trening eller andre ting. Huden følger ikke alltid med.

Kjæresten min er en sprek fyr på 20, ser ut som en gresk gud og har trent og levd sunt hele livet. Han har strekkmerker på deler av rumpa og innsiden av overarmene. Men som på meg, som har født barn, er de også bleknet, det er bare svake sølvstriper.

Ikke tenk på det engang! "Alle" har det i større eller mindre grad! Bare plei deg selv med deilige kremer for din egen skyld, da blir huden mykere og stripene kjennes ikke så tydelige. Mine verste merker er på innsiden av lårene, og de får man ikke trent bort heller ettersom huden der blir slappere :)

Blåser i det jeg. Er så mye annet med meg som er bra nok :)

Skrevet

Typen min har strekkmerker på akkurat samme steder som typen din, 2ne. :ler: Disse merkene hans plager ikke meg.

Selv har jeg hatt strekkmerker både på hofte, lår, legger og rompe!!! Store strekkmerker. Nå er det stort sett de på hoftene som kan sees, de andre har mer eller mindre forsvunnet.

For meg er det på en måte også en positiv før og nå påminnelse.

Heller merkene enn kiloene som forårsaket merkene.

Hadde kanskje tenkt anderledes hvis de var forårsaket av en graviditet, men jeg var absolutt ikke gravid. :wink:

-------------------------

Frosk

Gjest Frk. Snus ikke innlogget
Skrevet

Strekkmerker er helt naturlig! Når du ser dem, så kan du bare tenke på hvor flott en gutt du har fått, og at det er en svært liten pris å betale!

Selv fikk jeg masse strekkmerker på lår/hofter/rumpe og noen på leggene etter at jeg slutta på vokse oppover som 12-åring, og vokste andre veier istedet. De har bleknet ganske mye, og synes ikke på langt nær så godt som før!

Kremer med E-vitamin & aloe vera har hjulpet litt også. Sånne som ikke koster taket av huset, som du får på Vita o.l.

Gjest Lottemor
Skrevet

da jeg var gravid med min lille fikk jeg strekkmerker til de grder..hele magen min...hofter..pupper og lår....de var bred og store innhukk i huden,fælt var det....

etter hun ble født var de lila,det så ut som om jeg hadde flamme lakering på magen og lårene og hoftene ikke fullt så ille på puppene heldigvis....

Etter en stund begynnte de å falme og no så har jeg strekkmerker men de går mer og mer bort og blir ikke fuldt så synelig...hun er bare snart to år så magen er litt rynkete ,men ikke sån at detlyser opp lenger....

så det blir bedre med tiden.....og vet du at det er ikke mange som reagerer for at damen har strekmerker......tenk på alle disse gutta som bygger kropp..de har strekkmerker på armer ol....helt naturlig med strekkmerker etter en graviditet...

Gjest Tristessa
Skrevet

Jeg og har noen slike hvite striper på siden av rumpen/hoftene... Regner med det er strekkmerker, men kan liksom ikke huske at jeg har vokst spesielt fort utover jeg! I allefall bryr jeg meg ikke noe om dem, synes faktisk de er litt artige jeg, tro det eller ei. Ikke synes det spesielt godt heller.

Kjæresten har og noen hvite striper på korsryggen, tipper det og er strekkmerker, selv om han nekter å innse det! :hoho:

Skrevet

Guuuud - tenk å få strekkmerker a? Hadde det skjedd meg så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.............orker ikke å tenke tanken en gang jeg..... :o

Skrevet

strekkermerker får til og med modeller!

det er faktisk ganske normalt å få det, jeg har f.eks ei venninne som er super sunn (mener da ikke streng diett, det er ikke henne, men er rett og slett sunn) som tar godt vare på kroppen sin, hun trener og er aktiv også.. hun har også strekk merker. dette vil jo etterhvert fallebort, de vil blekne! å ta sol kan jo helpe slik!

huden strekkes jo når en vokser, men jeg tror at de vil med tiden forsvinne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...