AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #1 Skrevet 18. juni 2019 Hei! Dette spørsmålet er litt rart, men spør hovedsakelig på grunn av jeg er nysgjerrig og trenger litt spenning i livet. Er det mulige å være ansatt kun som flyvertinne om sommeren? Er som sagt kun nysgjerrig, og vet at man må ha en del kursing osv. Anonymkode: 43d0c...dae
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #2 Skrevet 19. juni 2019 Hei. Det er mulig, men tviler på at flyselskapene ser etter jenter som ønsker å være midertidlig ansatt som flyvertinner. Luftfart-bransjen er hard, og det stilles krav til motivasjon og entusiasme innen luftfart. Kan fortelle deg at det å være kabine-ansatt ikke er den mest glamorøse jobben, i tillegg får du dårlig betalt. Du møter sure passasjerer og må stå opp drit tidlig for å smile og tørke opp spyet fra barna... Hilsen Pilot her. (Elsker jobben min). Anonymkode: 7498d...742 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #3 Skrevet 19. juni 2019 Men for all del, det er MASSE positivt med å være kabinansatt. Du reiser rundt hele verden og får opplevd masse!!! Liker du å fly og møte nye folk; Da er det å være en del av kabinebesetningen, jobben for deg! Anonymkode: 7498d...742 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #4 Skrevet 19. juni 2019 SAS har hver sommer flyvertinner/verter som jobber som sommervikarer som egentlig studerer andre ting men som ønsker ekstrainntekt ved siden av. Så det er fullt mulig, ja. Du må selvsagt ta kurs slik at du blir sertifisert, men du kan fint jobbe som flyvertinne kun i sommersesong dersom du ønsker det. Anonymkode: 62bc0...91a 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #5 Skrevet 20. juni 2019 Ja, både SAS og Norwegian lyser ut stillinger for sommervikarer omtrent hvert eneste år. Men du må selvfølgelig igjennom alle nødvendige kurs, om jeg ikke tar feil så er det vel 5 uker med obligatorisk kurs man må igjennom. De fleste sommervikar-stillingene blir utlyst rundt juletider, med søknadsfrister januar/februar. Anonymkode: e5836...ca8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå