AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #1 Skrevet 18. juni 2019 Hei alle sammen! Er det noen her som har erfaring med å ha barn og gå langturnus? Jeg er sykepleier og jobber da innenfor helsevesenet! Jeg har ikke barn enda, men planlegger prøvingen i nær fremtid. Lurer derfor litt på dette med å ha barn og gå lange vakter! Jeg ELSKER turnusen min nå, og ønsker helst å fortsette å gå denne etter jeg får barn (har mulighet til å bytte til ordinære vakter om jeg ønsker). Slik turnusen min er nå går jeg 14 timers vakter tors-søndag. Har fri 7 dager. Deretter jobber jeg 14 timers vakter man-onsdag. Fri 7 dager. Så begynner jeg på torsdagen igjen. Samboeren min jobber på båt, så han er borte 2 uker og hjemme i 2 uker. Så om jeg regner rett, så er det kun 3 eller 4 dager i mnd at barnet evt. trenger pass. Har planer om å ha barnet i bhg, og vet at både mine og samboerens foreldre stiller opp som barnevakt de 3-4 dagene i mnd jeg jobber når samboeren er borte.. Høres jo veldig greit ut og ha 7 dager sammenhengende fri når man har barn! Men så er det det om man føler man går glipp av mye? Jeg har jo ikke barn nå, så vet jo ikke hvordan det vil bli følelsesmessig. Har jo ikke mulighet til å stille opp og være der for barnet når jeg jobber hele dager.. men føler til gjengjeld at jeg kommer til å ha mer tid og overskudd når jeg faktisk har 7 dager sammenhengende fri. Om jeg går over til ordinære vakter, vil jeg måtte jobbe annenhver helg og i tillegg ca. 1 kveld i uka Mister jo mye tid sammen med barna på denne måten, og da trengs det også oftere barnevakt. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 02a2f...681