AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #1 Skrevet 18. juni 2019 Jeg har et litt annerledes svigers-problem. Svigerfar er gammal og har tydeligvis noen prostataproblemer som gjør at han går på do veldig ofte både dag og natt. Vi har bare ett bad og nesten uansett når jeg står opp så er han enten på do eller på vei inn dit og jeg viker plassen og venter av ren høflighet. Merker at jeg får store problemer med magen når jeg ikke får gå på do når jeg føler trang til å bæsje, og ender opp med forstoppelse i dagesvis,smerter i magen og hemoroider pga det. Jeg orker ikke tanken på å ha svigers på besøk i mer enn maks 4 dager pga dette. Er det andre her som har det på samme måte når deres rutiner blir endret? Er dette normalt? Anonymkode: 26bdf...f9d 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #2 Skrevet 18. juni 2019 Skjønner at dette kan bli et problem. Nesten så jeg foreslår tisseflaske til svigerfar, de har på select...😉 Eller at han går ut og later vannet. Hvis dere bor slik at det er mulig. Tror faktisk jeg hadde spurtet forbi svigerfar i dokøa. Prostatikere bruker jo ofte lang tid for å få tømt seg også.... Vanskelig situasjon, det beste er vel åpenhet slik at alle kan ta hensyn til hverandre... Anonymkode: b065f...809 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #3 Skrevet 18. juni 2019 Jeg tenker ærlig talt at du har problemer med mage- og tarmsystemet dersom det får slike følger når du må vente litt på å få gå på do. Normale mennesker tåler å holde seg litt før de fåt tømt tarmen. Anonymkode: e5fc8...39e 32
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #5 Skrevet 18. juni 2019 Nei, jeg syns det høres høyst unormalt ut. Så ofte bæsjer du vel ikke om dagen? Men kan du ikke bare be om å få gå først? Og siden du følger så nøye med på når han er der, bare gå når han er ferdig selvom du ikke er helt nødig? Anonymkode: 3a095...41c 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #6 Skrevet 18. juni 2019 Selv om han er ofte på toalettet, er han der jo ikke konstant?? Må jo være mulig å smette inn et dobesøk for deg i mellom "slagene"? Høres veldig merkelig ut å bli så plaget med magesystemet fordi du ikke får gått på do umiddelbart når du kjenner trangen. Anonymkode: d373e...44e 5
Gneis Skrevet 18. juni 2019 #7 Skrevet 18. juni 2019 Tror du bør få sjekket dette. Høres ut som du har et veldig sart fordøyelsessystem. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #8 Skrevet 18. juni 2019 Hvor ofte driter du ila en dag da? 🤔 Anonymkode: 411ea...153
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #9 Skrevet 19. juni 2019 TS, jeg kjenner meg igjen her! Du er ikke alene.... Jeg har et lite "vindu" hver dag der jeg får til å gå på do (nr 2). F.eks. hver morgen etter første kaffekopp på jobben. Hvis rutinene mine blir forstyrret, f.eks. mangel på tilgang av do, ferietur der alt blir snudd opp ned osv, ender det med forstoppelse, og av og til hemorroider. Tror jeg er forstoppet på hver eneste ferie. Har ikke så mange gode råd til deg. Drikk mye vann når svigerfar er på besøk, da blir det lettere, tror jeg. Anonymkode: 18fb2...616 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #10 Skrevet 19. juni 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv om han er ofte på toalettet, er han der jo ikke konstant?? Må jo være mulig å smette inn et dobesøk for deg i mellom "slagene"? Høres veldig merkelig ut å bli så plaget med magesystemet fordi du ikke får gått på do umiddelbart når du kjenner trangen. Anonymkode: d373e...44e For ikke å snakke om at hvis han bare skal tisse tar det vel ikke mange minuttene? Og sååå knapt kan vel ikke "vinduet" ditt for dobesøk være, da har du store problemer, svigersbesøk eller ei. Anonymkode: eab08...808 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #11 Skrevet 19. juni 2019 Hehe, merkelig at andre har samme problem som meg med svigers. Jeg får alltid forstoppelse og vondt i magen når vi er sammen dem, siden det alltid er noen som flyr forbi toalettet, røsker i døra el. når jeg er på do. Blir så stresset av det, så blir til at jeg holder meg i dagesvis. Nå skal vi snart besøke dem i en uke, og jeg gruer meg til å bli forstoppet igjen. Noen ganger står jeg opp midt på natten for å gå på do 🙈 Det er veldig synd, for jeg blir i dårligere og dårligere humør når vi er sammen fordi jeg blir så forstoppet.. Anonymkode: d4042...cb4 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #12 Skrevet 19. juni 2019 Nei, jeg har ikke problemer med dette. Klarer fint å holde meg uten at det får konsekvenser. Ville gått til lege og få sjekket dette ut, for det skal ikke være slik. Hvis du er avhengig av å alltid ha tilgang til ledig toalett, bør dere også vurdere å få bygget et ekstra toalett i huset. Anonymkode: e5ed2...870 1
Gjest Madame Bovary Skrevet 19. juni 2019 #13 Skrevet 19. juni 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, merkelig at andre har samme problem som meg med svigers. Jeg får alltid forstoppelse og vondt i magen når vi er sammen dem, siden det alltid er noen som flyr forbi toalettet, røsker i døra el. når jeg er på do. Blir så stresset av det, så blir til at jeg holder meg i dagesvis. Nå skal vi snart besøke dem i en uke, og jeg gruer meg til å bli forstoppet igjen. Noen ganger står jeg opp midt på natten for å gå på do 🙈 Det er veldig synd, for jeg blir i dårligere og dårligere humør når vi er sammen fordi jeg blir så forstoppet.. Anonymkode: d4042...cb4 Gah, folk som røsker i døra! Herregud, det er siste sort. Man SER jo at det er to metalldeler som er i døra når døra er låst, evt. er det rødt i det der hullet, alt etter hva slags lås man har. Og så tror folk at døra skal åpne seg og badet være ledig om de bare drar hardt nok i døra?
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #14 Skrevet 19. juni 2019 Tenker at når du er med dem innfinner deg med at du gjør bæsjingen om natten. Anonymkode: e5ed2...870
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #15 Skrevet 19. juni 2019 Har halvsøsken som er som deg, de blir forstoppet hvis de ikke får vært på do eller hvis det blir mye stress og greier. Vil tro noen bare sliter med det... Tror de fleste på kg forsvarer svigerforeldre uansett hva de gjør. Har foreløpig ikke funnet en eneste svigers-tråd der ts får støtte. Anonymkode: d0385...0af 3
Kitcat Skrevet 19. juni 2019 #16 Skrevet 19. juni 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, merkelig at andre har samme problem som meg med svigers. Jeg får alltid forstoppelse og vondt i magen når vi er sammen dem, siden det alltid er noen som flyr forbi toalettet, røsker i døra el. når jeg er på do. Blir så stresset av det, så blir til at jeg holder meg i dagesvis. Nå skal vi snart besøke dem i en uke, og jeg gruer meg til å bli forstoppet igjen. Noen ganger står jeg opp midt på natten for å gå på do 🙈 Det er veldig synd, for jeg blir i dårligere og dårligere humør når vi er sammen fordi jeg blir så forstoppet.. Anonymkode: d4042...cb4 Tror det er litt psykosomatisk stress som gjør at magen din slår krøll på seg når dere er med svigerforeldrene. Hvis du har en sensitiv mage skal det ikke så mye til. Ikke la litt forstoppelse ødelegge ellers hyggelig samvær da. Synes det er bedre at du tar liten dose reseptfrie lakserende midler de få dagene det er snakk om. Hvis du opplever at besøket da går greit, så vil problemet kanskje reduseres neste gang. Prøv å gå på do om morgenen selv om du ikke kjenner trang, gi deg god tid med avis/ukeblad eller musikk på øret . Et godt tips kan være å sette bena opp på en krakk. Det letter avføring v forstoppelse. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #17 Skrevet 19. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har halvsøsken som er som deg, de blir forstoppet hvis de ikke får vært på do eller hvis det blir mye stress og greier. Vil tro noen bare sliter med det... Tror de fleste på kg forsvarer svigerforeldre uansett hva de gjør. Har foreløpig ikke funnet en eneste svigers-tråd der ts får støtte. Anonymkode: d0385...0af Forsvarer svigerforeldre? Nøyaktig hva galt er det svigerforeldrene gjør som må forsvares? Tviler på at svigerfar har skaffet seg prostataproblemer på pur faen, liksom. Anonymkode: eab08...808 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #18 Skrevet 19. juni 2019 Si at du skal dusje. Skru på dusjen og gå på do. Dusj etterpå og bruk masse såpe og sjampo hvis lukten sjenerer deg. Ingen kan reagere på at du dusjer, og ingen kan gå inn da. Anonymkode: 3df2c...14d 1
tonebelinda Skrevet 19. juni 2019 #19 Skrevet 19. juni 2019 Skjønner i grunn hvordan du har det, TS Har selv slitt med magen min i alle år, får svært lett forstoppelse Av den grunn har jeg vært hos legen, tatt både gastroskopi og koloskopi. Fant ingenting feil, heldigvis, så dette må jeg bare leve med. Får forstoppelse på hytta, når vi er på ferie, når vi er hos familie på overnatting, og egentlig uansett hva som skjer, om hverdagen blir litt annerledes enn vanlig. Men når vi er borte nå, og jeg da ikke fåt gått på do i løpet av første eller andre dag, så bruker jeg tabletten frukt og fiber. Tar den på etttermiddagen/kvelden, og da får du gått på do dagen etter. Det viktigste er at du går på do, og tar deg tiden du trenger. Ikke stresser for og bli fort ferdig. Sett deg, og bli sittende til du har gjort deg ferdig. For meg har det ikke spilt noe rolle hvem vi har vært sammen med, eller hvor vi har vært. Men dette har nok vært psykisk stress fra min side. Ro ned og ta tida du trenger på do, så vil dette gå bra 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #20 Skrevet 19. juni 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si at du skal dusje. Skru på dusjen og gå på do. Dusj etterpå og bruk masse såpe og sjampo hvis lukten sjenerer deg. Ingen kan reagere på at du dusjer, og ingen kan gå inn da. Anonymkode: 3df2c...14d Ikke helt lurt med mange folk i hus, og en gjerne må spare ekstra på varmevannet for at alle skal få dusjet. Ellers veldig lur idé. Anonymkode: e5ed2...870 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå