Gå til innhold

Noen som har pusset opp teakmøbler? Hvordan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har arvet en gammel kommode i teak fra bestefaren min, men den har litt bruksmerker, hakk, og «ringer», som jeg antar er fra fukt. Har så lyst å gjøre den fin igjen, og tenker å bruke teakolje. Renser man med møbelrens først?

Og hva gjør jeg med de små hakkene på overflaten? Er så redd for å ødelegge den. Noen med erfaring fra å slipe teakmøbler? Vet at man bør slipe minst mulig, og med veldig fint sandpapir, samt i treets retning. Og det er vel ikke alle møbler som tåler å bli slipt. Takknemlig for hjelp ❤️

Anonymkode: e607c...d78

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Møbelrens og stålull for formålet, så teakolje. Men akkurat ringene kan være vanskelig å få bort.

Anonymkode: 22dc0...938

Skrevet

Du må passe på at du har kontroll på om det er heltre eller ikke. Heltre kan pusses ned, men hvis det kun er et tynt lag med teak helt ytterst blir møbelet ødelagt hvis du pusser ned.. 

Det finnes en slags fyllmasse du kan bruke i større riper for å få dem mindre tydelige, men husker ikke navnet. Tror det kommer som en slags penn? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, isbjørnungen skrev:

Du må passe på at du har kontroll på om det er heltre eller ikke. Heltre kan pusses ned, men hvis det kun er et tynt lag med teak helt ytterst blir møbelet ødelagt hvis du pusser ned.. 

Det finnes en slags fyllmasse du kan bruke i større riper for å få dem mindre tydelige, men husker ikke navnet. Tror det kommer som en slags penn? 

Takk for råd!:) Hvordan ser jeg om det er heltre? Usikker på produsent.

Anonymkode: e607c...d78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...