Gå til innhold

Til dere som er gift for 2. gang

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor lang tid tok det fra dere ble skilt til dere giftet dere på nytt?

Jeg ble selv skilt for noen måneder siden, men har virkelig funnet mannen i mitt liv... Og nå lurer jeg på når jeg kan gifte meg på nytt. Jeg vet at juridisk sett kan jeg gifte meg nå, men hadde en temmelig vanskelig løsrivelse fra mitt forrige ekteskap (altså i forhold til min egen familie - de var svært i mot at jeg gikk i fra min eks)... Jeg er så lei av at folk hele tiden skal mene noe om hva jeg gjør og hvordan jeg gjør ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke gift på nytt men har lyst til å svare på denne allikevel. Blir skilt til høsten, har vært sammen med min store kjærlighet over et år nå.

Jeg hadde det som deg, familien min støttet exen min og ikke meg når jeg dro fra ham. Fryktelig vanskelig.

Har også lyst til å gifte meg igjen, med den rette denne gangen. Vi kommer til å vente litt men det hadde vært helt fantastisk å gjort det om ikke altfor lenge. Ønsker at familien min skal være like fornøyde som familien til samboeren den dagen, men det kommer nok aldri til å skje.

Men du, dersom det føles rett for deg så synes jeg du skal gjøre det. Vi kan aldri VITE om et forhold holder men vi kan SATSE på kjærligheten!

Gjest Trådstarteren
Skrevet

Tusen takk for svar :) Det var godt å høre at det ikke bare var meg som er i en sånn situasjon. Jeg har vært sammen med min nåværende samboer i litt over ett år, og vi venter vår første barn sammen til sommeren. Så hva skal egentlig være i veien for at vi gifter oss...?

Ja, man kommer jo ingen vei med å ikke følge sine egne følelser (iblandet littegrann fornuft)...

Skrevet

Sikkert fler på "Samliv" som har meninger om dette..

Men nå som dere venter barn til sommeren, ville jeg i sterkere grad vurdert et giftermål. Skal dere ha barn, viser dere jo hele verden (inkludert familien din) at dere hører sammen uansett, så hvorfor ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...