Gå til innhold

Barn som tørster mye

Anbefalte innlegg

Gjest Engstelig
Skrevet

Har fått beskjed i barnehagen, og har i grunnen lagt merke til det selv, bare ikke lagt noe vekt på det, at 5 åringen er veldig tørst for tiden.

Han har vært sånn noen uker; drikker veldig mye. Vann, gjerne; så det er ikke det at det er noe usunt sånn sett, men når barnehagen kommenterer det og at jeg kanskje burde høre med en lege så får jeg jo litt dilla. At han drikker "unormalt mye".

Hva kan det være tegn på?? Finnes det noen sykdommer hvor dette er et av symptomene? Er det andre ting jeg bør legge merke til? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men jeg tror barnehagen mener du bør sjekke om sønnen din har diabetes. Det å være mye tørst er nemlig et symptom på denne sykdommen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, diabetes var det første som falt meg inn også. En tidligere kollega av meg oppdaget at datteren (hun var ti år eldre enn din sønn da) hadde diabetes etter at de tok henne til lege, basert nettopp på det faktum at det ikke fantes drikke i huset, Hun drakk saft, melk, brus, vann, uansett hva, hun drakk det opp. (vel, vannforsyninga i et hus klarer man ikke drikke opp da, men du skjønner hva jeg mener)

Ellers kan det jo være andre, mer "uskyldige" ting også helt sikkert. Men ta ham med til legen for en undersøkelse du, så kan du slappe av. Det KAN jo være at han bare rett og slett er mye tørst også. Men det kan legen best svare på.

Gjest Mayamor
Skrevet

En rask tur til legen er alt som står mellom din urolighet og en diagnose.

Som gjest allerede har skrevet: mye drikking kan være et symptom på diabetes.

En kollega fikk diabetes da hun var 7 år.

Hun tar insulinsprøyter, jobber som kokk og lever et normalt, aktivt liv.

Lykke til.

Mayamor

Gjest Madeline
Skrevet

Her er det nok best å få gutten til lege fortest mulig. Tørste er som flere har sagt et typisk tegn på diabetes. Hvis det er tilfelle med din sønn så må han få behandling fortest mulig. Ubehandlet diabetes kan være farlig. Ei venninne jeg hadde da jeg var liten hadde samme symptomer. Ikke for å skremme deg, men hun kom såpass sent til lege at tilstanden ble kritisk. Hun kom seg igjen heldigvis. Tok insulinsprøyter og levde et tilnærmet normalt liv.

Gjest Helga the Hotwaxer
Skrevet

Diabetes var også det første jeg tenkte på, bestill legetime og få blodsukkerverdiene hans sjekket umiddelbart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...