AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #1 Skrevet 18. juni 2019 Hei! Jeg har et spørsmål angående rekkefølgen av studieønsker. Dersom jeg ikke kommer inn på førstevalget mitt, men har høyt nok snitt til å komme inn på andrevalget, kommer jeg automatisk inn på andrevalget da? Eller er det slik at alle andre som hadde andrevalget mitt som sitt førstevalg kommer inn før meg på det studiet? Har nå to ganske solide utdanninger som første- og andrevalg, men er litt i tvil om jeg kommer inn på førstevalget. Spørsmålet er derfor om det er mest taktisk å bytte rekkefølgen på de to, fordi jeg garantert kommer inn på andrevalget. Har jeg noe å tape på å prøve meg på førstevalget? Anonymkode: 2e99e...932
KapteinJ Skrevet 19. juni 2019 #3 Skrevet 19. juni 2019 Ja du vil komme inn på andrevalget ditt foran alle som har dårligere snitt men har prioritert studiet høyere. Samordna opptak sjekker bare om du kommer inn på det høyest rangerte ønsket ditt, slik at om du får tilbud på førstevalg så kommer du til å miste eventuelle tilbud på lavere ønsker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå