AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #1 Skrevet 18. juni 2019 Jeg er blitt en nervøs (eller høyt stresset) person og det merker hunden min. Den kom til meg på omplassering som 7 åring, er nå blitt 11 år. Den er veldig aggressiv på andre hannhunder og har sørget for at noen av hannene i borettslaget her er blitt aggressive også.. Han har kommet seg mye siden jeg fikk han, men jeg skulle nok trent mer med ham. Han bodde hos narkomane og eier prøvde å lære ham å angripe mennesker på kommando (og kanskje hunder), dette er en liten hund, Japansk Spisshund, så ingen rottweiler liksom.. Jeg har hatt hunder i mange mange år, dette er min 6 hund , men jeg har aldri hatt en hund med disse problemene , altså han er aggressiv og har ikke lært noe normalt annet enn sitt og gi labb, kan ikke leke og vil stoppe andre dyr som leker. Jeg var tidligere en veldig rolig person og trygg person, men er de senere år pga hendelser, blitt veldig nervøs og anspent. Dette merker jo selvsagt hunden og dermed blir det vanskelig å øve på å passere hunder på en rolig måte . Beklager rotete innlegg, men har du tips , tanker , erfaring som kan hjepe meg ?? Anonymkode: 3aed1...c31
Tabris Skrevet 19. juni 2019 #2 Skrevet 19. juni 2019 Gå til en oppdatert og moderne atferdsspesialist som kan hjelpe deg med å trene passering. Gå til en som bruker kindereggmetoden/motbetinging og gradvis tilvenning. Er du sikker på at hunden merker at du blir nervøs? Hva gjør du i situasjonen? Jeg kan se for meg at når din hund ser en annen hund så er all dens fokus rettet mot den andre hunden, dvs at den ikke får med seg at du er nervøs. Men hvis du drar i båndet, prater høyt eller gjør andre tilsvarende ting, så kan det påvirke hunden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå