AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #1 Skrevet 18. juni 2019 Hvordan er det når man bruker Air Bnb? Bruker man da hjemmet til folk, slik at man kan anta de bare er borte de dagene man skal leie stedet? Eller kan man regne med at huseieren kommer innom for en prat/sjekke at man behandler leiligheten pent? Hvordan pleier man å få nøklene? Regner de som eier leiligheten med at man som leietaker i en slik setting skal vaske golvet etter seg når man er ferdig med oppholdet? Tenker hovedsaklig i England. Anonymkode: 176ca...e1b
Eneri Skrevet 18. juni 2019 #2 Skrevet 18. juni 2019 Du finner alle varianter i Airbnb. Bare søk på det du er ute etter. Vil du ha leiligheten/huset for deg selv, fins det utleiere son har kjøpt kun for utleie og ikke bor der selv. Eller man kan leie ett rom i huseiers bolig og dele bad/kjøkken. De få gangene vi har brukt Airbnb har husvask vært inkludert i leieprisen. En gang har huseier møtt oss til avtalt tid og låst opp/gitt nøkler og vi har forevist passene våre. Enkelte ganger er det nøkkel utendørs i skap med kodelås og man låser seg inn selv.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #3 Skrevet 18. juni 2019 Jeg leier selv ut leilighet på airbnb. Det er min private leilighet, hvor jeg bor, så mine ting er i leiligheten (rydder selvsagt bort/låser inn ting jeg er redd for osv). Jeg setter på sengetøy, legger frem håndklær og holder te/kaffe. Passer det tidsmessig, så liker jeg å møte leietakerne ved nøkkellevering (jeg venter på dem hjemme, viser dem rundt). Hvis ikke det går pga jobb eller annet, så legger jeg nøklene i en nøkkelboks hvor de henter den fra via en kode. Jeg er alltid tilgjengelig på meldinger, og er jeg i byen så kan jeg være behjelpelig hvis det skulle være noe. Jeg rengjør etter gjestene har dratt. Det jeg forventer av gjester, er at de behandler leiligheten pent, og holder seg til husregler og lar mine ting stå (altså ikke spiser opp maten min, ikke roter i klesskap osv). Ønsker også at det skal se ok ut når folk har reist, at ikke det skal være søppel og søl over alt. Jeg har brukt airbnb ved to ferier. Begge var leiligheter som var kun til utleie. Den ene var som et leilighetshotell med vaskepersonale (kunne betale for ekstra vasking). Den andre var det et ektepar (?) som drev i huset sitt, og det var ikke noe særlig. Begge gangene fikk jeg nøkkel via nøkkelboks. Anonymkode: 1d10f...d6f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå