AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #1 Skrevet 18. juni 2019 Hvis jeg har jobbet hardt, gjort mitt beste og vært på flere intervju, men ikke fått jobb... Hvordan skal jeg redde selvtilitten min da? Anonymkode: 70159...63e
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #3 Skrevet 18. juni 2019 7 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Drit i å jobbe hardt, jobb smart. Jeg forstår ikke... Jeg har gjort mitt beste for å få en jobb... Det innebærer at jeg har jobbet smart også..... Men hvis jeg likevel ikke får tilbud, hva skal jeg til slutt gjøre for å ikke miste motet?... Bare fortsette år etter år til jeg får noe? Anonymkode: 70159...63e
ajarRun Skrevet 18. juni 2019 #4 Skrevet 18. juni 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke... Jeg har gjort mitt beste for å få en jobb... Det innebærer at jeg har jobbet smart også..... Men hvis jeg likevel ikke får tilbud, hva skal jeg til slutt gjøre for å ikke miste motet?... Bare fortsette år etter år til jeg får noe? Anonymkode: 70159...63e Søk andre jobber, utdann deg til noe fornuftig? Hvis du ikke får resultatet du ønsker, gjør du noe feil. Endre noe.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #5 Skrevet 18. juni 2019 4 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Søk andre jobber, utdann deg til noe fornuftig? Hvis du ikke får resultatet du ønsker, gjør du noe feil. Endre noe. Jeg er veldig nervøs på intervju, føler nesten for å besvime. Det er kun intervju, er trygg på meg selv ellers. Men intervju er skummelt. Prøver så godt jeg kan og forteller at jeg er nervøs, men går litt utover at jeg ikke får sagt alt det jeg vil på intervjuet. Ser kansje for nervøs og stresset ut... Dumt hvis det skal ødelegge når jeg egentlig er godt egnet for jobben Anonymkode: 70159...63e
Heiheisann Skrevet 18. juni 2019 #6 Skrevet 18. juni 2019 Har du utdanning? Hvis ja, vet du at du har kompetansen som trengs, det er ofte litt kamp om å få stillinger hvor det er mange som søker men som det er få plasser til. Aldri gi opp, en dag vil du også få en jobb! Ta imot vikariater, da får referanser og kanskje de liker deg så godt at de velger og ansette deg. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #7 Skrevet 18. juni 2019 12 minutter siden, Heiheisann skrev: Har du utdanning? Hvis ja, vet du at du har kompetansen som trengs, det er ofte litt kamp om å få stillinger hvor det er mange som søker men som det er få plasser til. Aldri gi opp, en dag vil du også få en jobb! Ta imot vikariater, da får referanser og kanskje de liker deg så godt at de velger og ansette deg. Det med vikariater har jeg prøvd i mange år. Jeg er så utrolig lei av å være vikaren hele tiden. Alle sier at man får jobb til slutt som vikar men det skjer aldri med meg. Jeg søker faste stillinger nå, men har også søkt på vikar stilling slik at jeg ikke er uten noe. Forstår ikke hvorfor akkurat meg... Anonymkode: 70159...63e
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #8 Skrevet 18. juni 2019 Jeg har alltid vært kjempe nervøs, og skjelven, under intervju, frem til mine siste intervju runder, for da knakk jeg koden for å ose selvtillit: Nemlig å ha sex med kjæresten så tett på intervjuet som mulig! Jeg fikk jobb tilbud på alle 4 plassene jeg søkte. Tilfeldig? Tja, kanskje, men jeg tror ikke det. Anonymkode: e6b1a...ee7 1
Heiheisann Skrevet 19. juni 2019 #9 Skrevet 19. juni 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det med vikariater har jeg prøvd i mange år. Jeg er så utrolig lei av å være vikaren hele tiden. Alle sier at man får jobb til slutt som vikar men det skjer aldri med meg. Jeg søker faste stillinger nå, men har også søkt på vikar stilling slik at jeg ikke er uten noe. Forstår ikke hvorfor akkurat meg... Anonymkode: 70159...63e Ikke mist håpet, hvis du tørr så kan jo du være så frekk og spørre sjefen på neste vikariat om hvorfor du ikke fikk tilbud om fast jobb, eller så kan du forklare han situasjonen og spørre om han kan anbefale deg til en annen arbeidsplass han vet søker jobb. Du er jo veldig motivert for å komme deg ut i fast jobb og det er det viktigste. Stå på!!! Ikke mist håpet!! 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #10 Skrevet 19. juni 2019 Jeg pleier også å bli veldig nervøs før et jobbintervju. Men nervene klarer jeg å ha kontroll på under selv intervjuet. Jeg jobber hardt for å mentalt innstille meg på at dette ikke er så «farlig»/viktig. Altså, jeg tenker at det verste som kan skje er at jeg ikke får den. Og enkelte ganger har jeg jo kjempe lyst på jobben, men samtidig «overbeviser» jeg meg selv om at det ikke er så nøye. Da betyr det bare at det var noen andre som var mer kvalifiserte enn meg, ikke at de ikke likte meg eller lignende. Og så tenker jeg som så at jeg får noe annet. Jeg vet det høres banalt ut. Men det fungerer faktisk. Jeg er egentlig en person som er hyperstressa for sånne situasjoner, men jeg jobber hardt for å bagatellisere hele situasjonen for meg selv. Og det funker! Og så tror jeg det er veldig viktig at man er seg selv. Det liker alle, og da vet også arbeidsiver hvem hen får som ansatt dersom hen ansetter en. Du får jobb snart. Synes du er flink, så det er bare å fortsette å stå på. Lykke til! Anonymkode: f2bb1...488 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå