AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #1 Skrevet 18. juni 2019 Jeg husker det var en god del rare timg vi gjorde som barn, kan du komme på noen flere rariteter enn meg ? "Gul bil" også slå i armen. "Er du redd for morra di" også klappe forand ansiktet. "*navn* skal hjem, i nitten nitti fem! " når noen dro hjem fra barnehagen. "Få se om du har juge kors" når man trodde at noen løy og skjekket etter jugekors på hårstrå og alt. Hvis man skulle sverge på noe: "10 kniver i hjertet, mor og far i døden!" Hvis man sa noe på likt: " du skylder meg en kald cola!" Også den leken "slå på ring slå på ring slå på hvem du vil slå på kjæresren din om du vil, den du slår den slår du så hardt så hardt så hardt" 😂 lurer på om de får leke den i gymmen den dag idag. Knipse løvetann i ansiktet på folk. Skjekke om man likte smør ved å ta en smørblomst inntil halsen. Om man tråkket på komlokk så var det ulykke. (Henger fortsatt i) Ikke tråkke utenfor gangoverfelts stripene. (Det henger også fortsatt i meg) Er sikkert mye mer som jeg ikke kommer på nå, så fyr løs 😅 Anonymkode: e5243...78a 6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #2 Skrevet 18. juni 2019 Ikke prompe i midten av en huske (bilhjul). Det betydde ulykke 😂 I nabolaget vårt på Oslo øst på 90-tallet var vi noen skikkelige «drittunger». Vi bråkte og hoiet høyt på lekeplassen rett ved hageflekkene og verandaene til naboene. Gjorde masse rampestreker. Ringte på callingen og stakk av o.l. Glemmer aldri da vi knuste egg under matta til en nabokjerring vi ikke likte 😂🙈 Mødrene våres fikk vaskejobben 😅 Anonymkode: d6028...736
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #3 Skrevet 18. juni 2019 "Kjærestepar! Kjærestepar i gamledar" hvis man så noen holde hender. Ikke tråkke på strekene på fortau. Steke løvetannknopper i smør og spise om sommeren. "Elsker, elsker ikke" mens man plukker av ett og ett kronblad på en blomst. Anonymkode: 70149...cd2 3
Heiheisann Skrevet 18. juni 2019 #4 Skrevet 18. juni 2019 "Nils og Jens sitter i et tre de kliner og kysser til det faller en baby ned"
Heiheisann Skrevet 18. juni 2019 #5 Skrevet 18. juni 2019 Ta frøene i nypene inn under genseren på folk helt til det begynte å klø som et helvete 😞 10
Heiheisann Skrevet 18. juni 2019 #6 Skrevet 18. juni 2019 også alle de hoppetau lekene "brudekjole, ballkjole, underbukse, naken" 9
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #7 Skrevet 18. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: "*navn* skal hjem, i nitten nitti fem! " når noen dro hjem fra barnehagen. Anonymkode: e5243...78a Det synger ungene i barnehagen vår når noen skal hjem, bare at 1995 har blitt til 1985 😂 Anonymkode: 17dcc...779 1
Heiheisann Skrevet 18. juni 2019 #8 Skrevet 18. juni 2019 Drepe stakkers pissemaur og spise rumpen på de, det smakte syrlig 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #9 Skrevet 18. juni 2019 De klappelekene; Anne Liane, En meter lang makaroni... Telle bokstavene i navnet sitt og navnet til den man var forelsket i, og rekne opp: Kjærlighet, likegyldighet, hat, kjærlighet, likegyldighet, hat.... Hva ente man opp med? Anonymkode: 70005...6e7 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #10 Skrevet 18. juni 2019 25 minutter siden, Heiheisann skrev: "Nils og Jens sitter i et tre de kliner og kysser til det faller en baby ned" Se dere virkelig Nils og Jens på den tiden? Trodde homofili var tabu 😋 hvor bodde du a? Anonymkode: e5243...78a 1
Absol Skrevet 18. juni 2019 #11 Skrevet 18. juni 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det synger ungene i barnehagen vår når noen skal hjem, bare at 1995 har blitt til 1985 😂 Anonymkode: 17dcc...779 Her er 1995 blitt til "kyss og klem" 😊 1
Oddy Skrevet 18. juni 2019 #12 Skrevet 18. juni 2019 jeg og venner av meg klatret alltid opp på taket til huset som hadde alle utelekene i. Alle vennenne mine og jeg trengte en bøtte. Vi hadde tau rundt denne slik at når den siste av oss kom opp så dro vi bøtten opp. Dette var liksom vårt VIP område og for at andre barn skulle få leke med oss så måtte de bringe oss pinner eller stein🤣🤣 og da slapp vi bøtten ned og hjalp dem opp. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #13 Skrevet 18. juni 2019 Jeg og ei venninne tagget ned den gamle barneskolen vår fordi vi var bitre over at de ikke tok tak i mobbingen av oss da vi gikk der. Skrev med sprittusj på vinduer og vegger en masse rart om mobbing og mobbere. Tenkte ikke så mye over at den stakkars vaktmesteren antakelig måtte rydde opp etter oss. Det kom i avisen og ble anmeldt og vi var dritredde i en lang periode etterpå at noen skulle finne ut at det var oss. Anonymkode: bdf4a...114 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 18. juni 2019 #14 Skrevet 18. juni 2019 Lekte ute alene og gikk alene til venner fra jeg var 4-5 år
Oddy Skrevet 18. juni 2019 #15 Skrevet 18. juni 2019 -Jeg og venner lekte med bamser og for en merkelig grunn så likte vi å kaste dem i veien å se når de ble påkjørt og flate 🤣 - Husker også på barneskolen at alle hadde beyblades og at alle oppførte seg helt galne og skrek hvis de tapte. Husker ofte alle i 1-5 klasse kunne se på en kamp når vi spilte🤣 - Husker også at jeg og venner lekte spioner og kunne gå i hager til folk. Husker vi latet som at de som bodde der skulle drepe oss så hvis de kom ut så skrek vi og ropte ut kodeord til de andre 🤣🤣 En annen ting vi gjorde før vi hadde mobiler var å kommunisere med nintendo dsi 🤣 Var også en periode hvor vi gikk til "hjemsøkte hus"...altså hus som var forlatt. Bodde en plass hvor det var masse slike hus. Vi kunne ofte gå i disse å late som vi var rapportere og hver gang vi hørte noe så skrek vi og sprang 🤣🤣 ...dummeste jeg har gjort som barn var når det var kulturnatt og jeg og venner trodde det var romvesener som kom...trodde vi skulle dø🤣🤣🤣 3
TrekStar Skrevet 18. juni 2019 #16 Skrevet 18. juni 2019 Vi rullet sammen avispapir og røykte dem. Vi røykte enten Dagbladet, VG eller Aftenposten. Tror aftenposten var den mest eksotiske, da den var litt vanskelig avis å få tak i der vi bodde. Den var som en Cubansk sigar, en sjeldenhet. 16
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #17 Skrevet 18. juni 2019 Mye moro her Kan legge til: Satte oss oppi en handlevogn og trillet rundt. Prøvde å stable så mange som mulig på en sleng-huske. Ikke gå på strekene på "rutete" gater. Anonymkode: da373...bac 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #18 Skrevet 18. juni 2019 Lekte at Barbiene måtte gjennom en skjønnhetskonkurranse for å bli den heldige kjæresten til Ken Den som var tregest til å sette seg ned på rumpen i ballbingen når en ropte "Fri for å ikke hente ballen" måtte hente ballen som ble skutt ut "Siste målet vinner" når det ringte inn, så kom vi alltid et par minutter for sent Anonymkode: 92fdc...14f 1
Thildamor Skrevet 18. juni 2019 #19 Skrevet 18. juni 2019 8 minutter siden, TrekStar skrev: Vi rullet sammen avispapir og røykte dem. Vi røykte enten Dagbladet, VG eller Aftenposten. Tror aftenposten var den mest eksotiske, da den var litt vanskelig avis å få tak i der vi bodde. Den var som en Cubansk sigar, en sjeldenhet. Jeg tror jeg dauver........ 6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #20 Skrevet 18. juni 2019 TS her Mange morsomme ting her! 🤣 men jeg mente egentlig generelle ting som alle gjorde sånn som jeg skrev i listen, men det er ok! Tråden blir jo bare morsommere med egene historier! Jeg kan jo ta en av mine historier: Jeg og en venninne satt på skuldrene til hverandre og tok på oss en lang damekåpe og den øverste hadde på sminke og damehatt. deretter gikk vi rundt i nabolaget å ringte på for å selge ting og tang. Vi var bombesikre på at vi kunne lure noen til å tro at vi var en ekte voksen dame, helt til venninnen min som bar meg tisset på seg fordi jeg var litt for tung å gå å bære på skuldrene rundt omkring 🤣 Har så mange rare historier, men mange av dem blir for interne 😅 Anonymkode: e5243...78a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå