Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en uke fri nå, og jobben har sendt meg melding hver dag hele uken. Gjerne 2 ansatte som spør om jeg kan ta vakten deres per dag, i tillegg til at sjefen spør om jeg kan jobbe. Føler jeg må komme på unnskyldning på unnskyldning til de, og syns det er slitsomt. Normalt tar jeg vakter ofte, men dette er en ny jobb hvor jeg egentlig ikke trives pga arbeidsforhold og jeg orker derfor ikke jobbe mer en jeg må. Kan jeg be dem slutte å sende melding på fridagene? Jobben er bare midlertidig til jeg får noe annet..

Anonymkode: aafbc...ea2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det snakk om feriedager, eller er det snakk om deltidsjobb hvor du har fridager hvor du ikke jobber?

Jeg ville bare oversett meldingene og latt være å svare hvis de kommer fra andre ansatte (hvis du allerede har svart dem tidligere i uken). Hvis sjefen sender melding, ville jeg skrevet "beklager, jeg har ikke mulighet" (med mindre du blir beordret på jobb).

Jeg synes sjefen og de ansatte burde respektere dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, SPOCA skrev:

Er det snakk om feriedager, eller er det snakk om deltidsjobb hvor du har fridager hvor du ikke jobber?

Jeg ville bare oversett meldingene og latt være å svare hvis de kommer fra andre ansatte (hvis du allerede har svart dem tidligere i uken). Hvis sjefen sender melding, ville jeg skrevet "beklager, jeg har ikke mulighet" (med mindre du blir beordret på jobb).

Jeg synes sjefen og de ansatte burde respektere dette.

Det er snakk om fridager hvor jeg ikke jobber. Ja jeg skal prøve dette, men sånn som nå er det to stykker som spør "kan du jobbe på Lørdag" hvor jeg svarer nei. Så går klokka og sjefen sender melding om jeg kan jobbe på Lørdag. Veldig slitsomt og sier jeg nei får jeg ny melding neste dag om jeg kan jobbe Fredag eksempel. 

AnonymBruker
Skrevet

Og når jeg svarer dessverre men jeg har planer på Lørdag får jeg til svar om jeg ikke kan jobbe tidlig. Føler ikke alle tar nei for ett nei 😞

AnonymBruker
Skrevet

Bare svar «dessverre, jeg har ikke mulighet til å jobbe», uansett hvem det er som spør. 

Anonymkode: 81e2a...fcc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...