Gå til innhold

Ville du ha leid ut huset ditt på Airbnb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier , ville du leie ut din leilighet /hus igjennom Airbnb? Hvorfor /hvorfor ikke ?

Anonymkode: 6e2c8...707

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hadde ikke turt. Det hadde sikkert gått bra, men jeg hadde vært redd for tyveri og skader. 

Skrevet

Nei, tar ikke sjangsen på at noen ikke har bo evne.

Skrevet

Vi har vurdert det, faktisk. Benytter veldig mye AirBnb selv og ser at det kunne vært en grei inntektskilde når vi allikevel er borte. Men har kommet frem til at det er litt mye styr. Da må vi rydde unna alle personlige gjenstander og låse dette inn mens huset er utleid. 
Jeg er ikke redd for at noe ville skjedd, for jeg ville selvsagt vært nøye med hvem jeg leide bort til. På AirBnb kan du jo velge å ikke godkjenne leietakere som har dårlige eller ingen tidligere anmeldelser, så om vi hadde vært nøye med å sjekke disse tror jeg det ville være ganske trygt. 
Så, har ikke slått det helt fra meg, men vurderer fortsatt om jeg gidder ta jobben.

Skrevet

Etter at en kompis av mannen fortalte at han hadde vært innblandet i en politisak, der leiligheten hans ble brukt til prostitusjon, så kommer jeg aldri til å nærme meg Airbnb! Nå har jeg aldri likt tanken på at fremmede skal bruke leiligheten min som hotellrom, pluss at jeg er redd for møblene mine, for ikke å snakke om alle de rare tingene jeg har samlet på reisene mine. Men etter å ha hørt skrekkhistorier fra bekjente, så føltes sannsynligheten for å bli rammet av noe lignende litt for stor for meg.

• Liker 3
Skrevet

Absolutt ikke etter at jeg har lest om hvordan slike leietakere behandler boliger.

Jeg leier ut en leilighet på fast basis, men det blir noe helt annet.

AnonymBruker
Skrevet

Har altfor mye personlige eiendeler. Samt barn, vil ikke at folk skal være på rommene dems. I tillegg er vi sjeldent vekk. 

Hadde jeg hatt en stor tomt, og mulighet for å bygge ett lite anneks til gjester og utleie, hadde jeg gjort det. 

Anonymkode: 88a26...cd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

vi gjorde det i fjor sommer. Gikk veldig bra! Fullbooket hele sommeren og flotte folk som behandlet leiligheten som om den var deres 👍 Fin liten ekstra inntekt 😁

Anonymkode: a6966...534

• Liker 4
Skrevet

Leide ut ferieleigligheten ALDRI MER!, Sofa og Teppe var utpisset av hund og menneske, barneromvinduent hang og slang, dusjveggen sprukket, rot og kaos over alt

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Folk er griser. 

Anonymkode: 6ea10...cc0

AnonymBruker
Skrevet

Leier ut i hele juni, juli og august. Fantastiske ekstrainntekter, iom at det er meget godt betalt.

Anonymkode: cbce6...018

Skrevet

Aldri i livet. Har lest for mye dritt om det. Enkelte folk er jo gærne, når de behandler ting som ikke er deres eget. All mulig faenskap man leser om at de gjør. Avføring i senga osv. Hadde aldri orket at noen fremmede lå i min seng og kanskje svettet i madrassen og hodeputen, runket, hadde sex og pisset osv.

Tenk om leietagerne på ren faenskap pisser i kjøkkenglassene og så tømmer det ut, og setter dem opp igjen i skapet til tørk... eller sleiker på alle smøreknivene og legger dem tilbake i skuffen osv. Alt mulig ekkelt folk kan finne på, fordi de bor ikke der uansett og vil bare ha det "moro" på andres bekostning.

Dessuten reiser jeg svært sjelden bort, så det er ikke noe å leie ut. Jeg bruker boligen min selv, og liker uansett ikke tanken på fremmede her mens jeg er borte. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt hytte og vurdere å leie ut den og ev. også å leie ut leiligheten i byen når vi er på hytta (bor i Oslo, hytta ligger under 1 t kjøring fra byen). Målet er å ha "gratis" hytte, dvs. få dekket alle ekstrakostnader knyttet til den (kanskje utenom lånet), så trenger ikke leie ut så ofte. Får vi grei inntekt fire uker i løpet av sommermånedene holder egentlig det.

Jeg har tre soverom så vi kan låse inn ting vi er redde for på ett av rommene til ungene. Har uansett ikke så mye verdisaker, TV'n er vel det dyreste de kan knuse. På hytta kommer vi ikke til å ha så veldig mye stående (en billig TV sikkert), og kjøper inn brukte, robuste møbler på Fretex regner jeg med. Det kan selvfølgelig gå horribelt galt, men statistisk sett går det som regel bra, og en god del dekkes av forsikring.

Anonymkode: 23bb3...5ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

NEI. Siden man er ene ansvarlig når ting skjærer seg, politiet kommer uansett ikke til å gjøre noe som helst, saken blir henlagt. 

Anonymkode: 81b78...db3

AnonymBruker
Skrevet

Ville dere leid ut til en stille og rolig jente som ikke fester eller drikker? Noen er bare interessert i å komme seg litt bort, få luftet tankene. Ikke ødelegge hjemmene til folk. 😕

Anonymkode: 88e34...ad7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leide ut leiligheten min på Airbnb i noen måneder før den skulle selges. Mange hyggelige og renslige gjester, men også noen kjipe opplevelser. Så jeg skal ikke leie ut igjen. 

Anonymkode: b235e...6c2

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville dere leid ut til en stille og rolig jente som ikke fester eller drikker? Noen er bare interessert i å komme seg litt bort, få luftet tankene. Ikke ødelegge hjemmene til folk. 😕

Tror neppe de som har opplevd å leie ut til folk som viste seg å drive prostitusjon fra leiligheten, fikk vite på forhånd at vedkommende som skulle leie både drev med drikking, narkotika og hor, og at det var det leiligheten skulle brukes til. De trodde kanskje de leide ut til en stille og rolig kvinne som ikke festet eller drakk noe særlig..?

At du ikke drikker og er en rolig jente, er dessverre ikke noe som alle kan vite. Det blir bare noe du sier, og som utleier er nødt til å tro deg på - eller la være.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært inne på tanken med å leie ut leiligheten på sommeren, siden jeg da bor på hytta. Men slo det fra meg igjen da jeg fant ut at jeg burde pakke ned en del saker for så å bære det opp i loftsboden. Det blir for mye slit og som andre sier her så kan en aldri vite hva slags folk som kommer. Og siden leiligheten er nyoppusset så har jeg ikke noe lyst til å måtte pusse opp igjen om det er noen drittsekker som kommer.

Anonymkode: aab6c...35e

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

umulig å vite, fordi det er ikke sånt man får forhånd informasjon om. 

Anonymkode: 81b78...db3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...