Gå til innhold

Hvordan klare å like å gå tur med hund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, O.G. skrev:

Må du bli med på samboerens turer med sine hunder?

Det føles kanskje litt som når noen flytter inn der en av partene har barn...? Du bør ta på deg en form for ansvar? Hunden har ikke valgt meg, jeg og samboeren min valgte hverandre. Jeg visste at han har hund, så jeg bør lære meg å like å gå på tur med hund..? De er hans hovedansvar, men jeg er voksen og bør derfor gjøre mitt for at hundene får det best mulig. 

Anonymkode: 101a9...0e1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Hvor dyrt er det med slik hundetrening? Kan jeg ta med begge to, eller er det nok å ta med en hund og overføre det til den andre? 

Det finnes mange forskjellige kurs. Siden det er snakk om voksne hunder, ligger kanskje prisen på et hverdagslydighetskurs på rundt 1500 og oppover, alt etter hvor dere bor i landet og om dere er medlem av en klubb eller ikke.

De fleste hunder elsker å jobbe. Nå er det vel belønningstrening som er det mest anbefalte. Enten i form av godis eller lek. Du kan også lære mye ved å lese deg opp litt. Mange har skrytt av "Best hver - dag." Ei lett forståelig bok om hverdagslydighet. Noen blir litt overrasket over tegneseriemåten det fortelles på, men det har også ført til at mange har kjøpt, lest og hatt stor nytte av boka.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det føles kanskje litt som når noen flytter inn der en av partene har barn...? Du bør ta på deg en form for ansvar? Hunden har ikke valgt meg, jeg og samboeren min valgte hverandre. Jeg visste at han har hund, så jeg bør lære meg å like å gå på tur med hund..? De er hans hovedansvar, men jeg er voksen og bør derfor gjøre mitt for at hundene får det best mulig. 

Du trenger da absolutt ikke gå på tur med dem alene for det. Jeg tar da ikke stebarnet med på ting jeg heller, om far ikke er med. Ikke mitt ansvar. 

Her er det forøvrig jeg som har hund, min samboer jogger og går tur daglig, han tar aldri med hunden. Han er ikke glad i det, og litt usikker når han møter andre hunder. Så her er det kun jeg som går hundeturer, eller når vi går sammen er de med. Det er rett og slett bare tull at du må ta med hundene på tur, overlat det til han som ville ha seg hund. Han klarte jo helt fint å ta seg av de selv før dere bodde sammen også. 

Anonymkode: b540c...9d1

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at jeg hater å gå sakte. Jeg klarer det ikke. Eneste som får meg til å bremse, er små tantebarn som holder meg i hånden. 

Jeg føler jeg burde ta hundene med når jeg skal ut for å gå tur, nettopp fordi dei trenger stimuli. Det er en plikt fra hundeeier. 

Plikt fra hundeeier ja, men du er ikke hundeeier. 

Jeg har to hunder selv, og den dagen jeg får samboer kommer jeg ikke til å forvente at samboer skal gå tur med hundene mine.

Anonymkode: a3e54...24f

Skrevet

Det er jo fint å gå tur med hund! Er du oppmerksom nok, så får du stort utbytte selv også.

Det å ta det med ro, rusle, se seg rundt, puste godt, nyte naturen, den friske luften og været, prøve å slappe av samtidig som du ser de overlykkelige dyrene gjøre sine plikter i terrenget, kan jo ikke gjøre deg annet enn godt. Det reduserer iallefall stress, det kan jeg love deg.

Men er jo ingen problem å øke tempoet også. Hunder tåler jo at du har tempo. Men la dem nå få gjøre i fra seg først. 

Gjest Saltomortale
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker du ikke hunder, da er det noe galt med deg mener jeg.

Hilsen hundeelsker ❤️ 

Anonymkode: adaf7...78e

Altså. Jeg har hund selv, men jeg har likevel full forståelse for at ikke alle liker eller elsker hunder.

Jeg synes det er et temmelig usjarmerende personlighetstrekk å mene at det er noe galt med folk som ikke liker det samme som en selv.

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å tenke at det er du som skal gå deg en tur. Du skal lufte og aktivisere hundene, ikke oppfylle dine egne behov. Hør på en podcast, gå i litt roligere tempo og unngå for mye snusing

Anonymkode: 66b40...e3d

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep.

Papirfly, mod.

• Liker 1
Skrevet

Det beste jeg gjør i løpet av en dag er tiden sammen med hundene mine. Jeg elsker å gå tur med hundene. Liker å gå tur og det å gå uten dem.. ja da mangler det liksom noe.

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ja, du har tatt hundene med på kjøpet...

Skrevet
8 timer siden, Zaga skrev:

Det beste jeg gjør i løpet av en dag er tiden sammen med hundene mine. Jeg elsker å gå tur med hundene. Liker å gå tur og det å gå uten dem.. ja da mangler det liksom noe.

Enig.

AnonymBruker
Skrevet

Hunder lever stort sett alle timene i døgnet på våre premisser, så den lille andelen av døgnet de går tur så lar jeg hunden gjøre det den er laget for, nemlig å snuse og lukte. De lever gjennom nesen! En hund som ikke får lov til det, er ikke lykkelig. Kan du ikke høre på en podcast, musikk eller lydbok og drømme deg litt bort mens hunden snuser? Så kan du gå raske turer uten hunden? Med min hund så fungerer det greit å jogge, da er hun så opptatt av å løpe at hun ikke gidder å snuse noe særlig. At hunden drar i båndet er en uting, og det kan den læres av med igjen, da blir det mye hyggeligere å gå tur. 

Anonymkode: e252c...b51

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Zaga skrev:

Så heldig du er 😊 skulle gjerne følt det slik, og derfor skriver jeg her. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hunder lever stort sett alle timene i døgnet på våre premisser, så den lille andelen av døgnet de går tur så lar jeg hunden gjøre det den er laget for, nemlig å snuse og lukte. De lever gjennom nesen! En hund som ikke får lov til det, er ikke lykkelig. Kan du ikke høre på en podcast, musikk eller lydbok og drømme deg litt bort mens hunden snuser? Så kan du gå raske turer uten hunden? Med min hund så fungerer det greit å jogge, da er hun så opptatt av å løpe at hun ikke gidder å snuse noe særlig. At hunden drar i båndet er en uting, og det kan den læres av med igjen, da blir det mye hyggeligere å gå tur. 

Anonymkode: e252c...b51

Har prøvd å jogge. Den ene hunden løper så fort den kan og prøver å få meg til å løpe så fort jeg kan, og plutselig drar jeg den andre etter meg fordi den hadde funnet noe å lukte på. Det blir fullstendig kræsj. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd å jogge. Den ene hunden løper så fort den kan og prøver å få meg til å løpe så fort jeg kan, og plutselig drar jeg den andre etter meg fordi den hadde funnet noe å lukte på. Det blir fullstendig kræsj. 

Hva om du tar med én hund om gangen?

Anonymkode: e3d8f...a66

• Liker 1
Skrevet

Har du interesse for hund? Er du interessert i å trene hunden f.eks? For å unngå at den drar osv. Det er i så fall lurt å gjøre i samarbeid med kjæresten din. Dere vil få det mye kjekkere på tur om hunden ikke drar eller har andre problemer som gjør tur utfordrende. 

Eller hva med langline?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...